fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Inšpirovali sa inou platformou?

Čítanie na 4 min.

YouTube ruší tlačidlo dislike. Drastickým krokom chcú pomôcť tvorcom.

Platforma YouTube ruší možnosť vidieť počet dislajkov pod videami. Skrytie funkcie má totižto pomôcť tvorcom obsahu s ich mentálnym zdravím, vyplýva to z oficiálneho vyjadrenia spoločnosti. Mnohí používatelia vrátane uznávaných youtuberov nesúhlasia s takouto zmenou.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 15. novembra 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , ,
Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. 1

Zozačiatku išlo len o experiment.

Odteraz si už nebudete môcť vybrať video podľa spätnej väzby iných používateľov | pixabay.com

V marci YouTube spustil experiment, ktorého výsledky spoločnosť prinútili skryť zobrazenie počtu ,,nepáči sa mi to“ na videu. Účelom bolo zistiť, či takýmto spôsobom je možné ochrániť tvorcov pred masovým obťažovaním. Predstavte si to tak, že na platforme sú ľudia, ktorí majú vybudovanú väčšiu komunitu a cielene pošlú svojich fanúšikov, aby dali dislike (prípadne negatívny komentár) nejakému inému účtu na konkrétne video.

Marcovým pokusom sa skutočne potvrdilo, že ak odstránime počet dislike-ov, tak ľudia nebudú ,,zbytočne“ klikať na toto tlačidlo.

INZERCIA

Pre youtuberov môže byť nekonštruktívny dislike domotivujúci, pretože niektorí jedinci ho používajú bez opodstatnenia. V takom prípade ide o zneužívanie tlačidla, čomu chce platforma predchádzať.

Pre tvorcov obsahu sa v podstate nič nemení. V zásade všetko ostane úplne rovnaké, pretože oni budú mať k dispozícii reálne čísla. To sa však nedá povedať o bežných užívateľoch, ktorí sa pre nepopulárny krok YouTubu ocitnú v pomyselnej bubline. Najhorší scenár môže vyzerať tak, že si otvoríme video, ktorého počet dislike-ov bude prevyšovať nad počtom like-ov. Teda za bežných okolností by sme svoj čas využili efektívnejšie.

V stredu 10. novembra spoločnosť YouTube verejnosti oznámila, že v krátkom časovom intervale zavedie súkromnú funkciu ,,nepáči sa mi to“ na svojej platforme. Sú si vedomí nesúhlasov či už zo strany používateľov alebo tvorcov, no veria, že ich konanie je správne. Popritom dávajú ľuďom jasne najavo, že ich rozhodnutie je nezvratné.

Všetky pripomienky a nápady im môžete zasielať TU.

Inzercia

Prečo má YouTube tlačidlo ,,nepáči sa mi to“?

Zrejme ste si všimli, že tie najznámejšie sociálne siete neponúkajú negatívne hodnotenie príspevkov. Môžete niekomu ,,darovať“ svoje srdiečko, stlačiť palec hore alebo napísať komentár. Prečo potom YouTube dlhé roky ponúkal takúto funkciu?

Posudzovanie videí prostredníctvom palca hore alebo dole nebolo kedysi možné. Na výber ste mali z piatich hviezdičiek, pričom ľudia najčastejšie klikali na jednu alebo na všetkých päť. Z toho dôvodu sú od roku 2010 zavedené palčeky | pixabay.com

Hodnotením (či už negatívnym alebo pozitívnym) ľudia vytvárajú verejnú odozvu na obsah daného videa. Používatelia takto dávajú tvorcovi priestor na ďalšie zlepšovanie sa. Tlačidlo ,,nepáči sa mi to“ je  naozaj dôležité. Pomáha YouTubu korigovať uverejnený materiál. Ak sú porušené pravidla komunity (to sa dá zistiť aj z počtu dislike-ov) YouTube musí zasiahnuť a takéto video odstrániť.

Kritika zo strany youtuberov

Mnohí sa zhodnú na tom, že tlačidla ,,páči sa mi to“ a ,,nepáči sa mi to“ sú adekvátnou odozvou na videá. Funkcia slúži ako indikácia toho, či video, ktoré si chceme pozrieť stojí za to. Odhliadnuc od organizovaných útokov, vtedy má youtuber možnosť skryť túto sekciu. Ako sa k situácii vyjadrili tvorcovia?

,,Je to ako keď, pustíte hru svojmu malému bratovi. Dáte mu do ruky odpojený ovládač, pričom on si myslí, že je zapojený a hrá hru, ale v skutočnosti nehrá“- kritizuje skrytie počtu dislike-ov na videách známy švédsky youtuber PewDiePie

Zároveň upozorňuje na to, že tento krok môže mať aj fatálnejšie následky. Keďže uvidíme len počet zahliadnutí a počet like-ov ľahko sa môže stať, že firmy začnú zneužívať novovytvorené podmienky. Stačí, že divák uvidí len to, čo uvidieť má.

Nad situáciou sa zamyslel aj populárny slovensky youtuber Duklock, ktorý tvrdí, že tento spôsob ,,ochrany“ nemá žiaden pozitívny prínos, pretože ako tvorca aj tak uvidí, koľkým ľuďom sa jeho práca nepáči.

,,Nemôžeme dávať všetkým len pochvalu v podobe like-ov“ – dodal Duklock

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. 1

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu