Filmy a seriály Kultúra Lifestyle

WandaVision: Stojí najsledovanejší seriál posledných týždňov za vašu pozornosť?

  • 9 marca, 2021
  • 5 min read
WandaVision: Stojí najsledovanejší seriál posledných týždňov za vašu pozornosť?

Najsledovanejší seriál súčasnosti má za sebou poslednú epizódu, a tak je najvyšší čas priniesť vám recenziu tohto veľkolepého projektu Marvel Studios.

Deväť epizód počas ôsmich týždňov pretieklo ako voda. Väčšina z nás si vďaka Netflixu privykla na možnosť pozrieť si všetky epizódy naraz, teda na binge watching. WandaVision opäť ukázalo kúzlo toho, aké je to čakať na ďalšiu novú epizódu a donekonečna rozoberať so svojím okolím, čo sa udialo a čo nás asi čaká.

Marvel vo svojich plánoch disponoval vždy len filmami, ale časy sa zmenili a prvou lastovičkou týchto zmien je práve WandaVision.  Samozrejme nás čaká množstvo ďalších seriálov ako The Falcon and The Winter Soldier (premiéra už za dva týždne), Loki, She-Hulk atď.

Enormný úspech WandaVision možno hlavu Marvelu Kevina Feiga prinúti spraviť do budúcnosti pár zmien a naplánuje ešte viac seriálových projektov. O šialenstve okolo WandaVison svedčí aj to, že Disney+ malo dočasný výpadok po zverejnení niekoľkých nových epizód tohto seriálu. Stream proste nezvládol nápor divákov.

INZERCIA

Vision je mŕtvy a Wanda je v hlbokom smútku. Takýto bol stav tejto dvojice hrdinov po Avengers: Endgame. Seriál WandaVision nás vrhá do veľmi podivného prostredia. Malé mestečko Westview je obohnané silovým polom v tvare hexagónu.

INZERCIA

Okolo tohto objektu je nastúpená armáda, FBI a organizácia SWORD. To najdivnejšie príde, keď naladia frekvencie z hexagónu, ktoré im vysielajú sitkom v hlavných úlohách s Wandou a Visionom. Znie to divne? Áno! No nebojte sa, seriál postupne všetko vysvetlí.

Na WandaVision sa valia pochvalné recenzie zo všetkých strán. Treba však povedať, že fanúšikovia sa rozdelili do dvoch táborov. Tých, ktorí seriál považujú za to najlepšie, s čím Marvel doteraz prišiel, ale aj tých, pre ktorých je WandaVision tak trochu nudná záležitosť.

Inzercia

Úprimne, oba tábory majú pravdu. Aby ste mohli byť tak nadšení ako ľudia z prvého tábora, je nutné poznať komiksy Wandy a Visiona, z ktorých tvorcovia vo veľkom čerpali. V takom prípade dokážete oceniť všetky divnosti a na prvý pohľad nudné veci.

Marvel najprv vypustil prvé dve epizódy naraz. Prvá mala len 10 minút a druhá niečo cez 20 minút. Obe boli v duchu (ne)známych sitkomov z 50. rokov a ukázali Wandu a Visiona ako šťastnú rodinku. Každým ďalším dielom sa posúvame v histórii sitkomov po desaťročiach, až sa dopracujeme k tým súčasným. A nebojte, aj epizódy sa postupne predlžujú.

Tvorcovia síce vysvetlia prečo si Wanda vytvorila takýto svet, zabudli však, že tento žáner v sebe má aj humor a vtip. Tie sa v tomto seriáli nedostavia, ani keď tvorcovia začnú čerpať z najvtipnejších sitkomov poslednej dekády, akými sú už kultový The Office alebo The Modern Family. Je veľká škoda, že si tvorcovia nedali viac záležať aj na humornej stránke.

Je pravda, že každou ďalšou epizódou je seriál zaujímavejší a menej mätúci. To najlepšie sa dostaví približne v polovici, keď sa konečne presunieme z „komédie“ vo Westview/hexagónu k stanovisku FBI, armády a SWORDu, kde sa snažia zistiť, čo to vlastne Wanda spravila a prečo.

Je Wanda tou zlou, alebo je v pozadí niekto úplne iný? Od tohto momentu začne seriál byť zaujímavejší a rozhodne lepší.

Príde aj na niekoľko momentov, ktoré fanúšikov nechajú vo vytržení. Jeden z nich dokonca naznačuje už dlho očakávané pripojenie X-menov do Marvel Cinematic Universa. Než začalo Disney+ vysielať seriál WandaVision, kolovalo internetom množstvo rôznych klebiet a (ne)overených teórii.

Niektoré boli tak veľkolepé, že len ťažko mohli tvorcovia naplniť takéto očakávania. Tí sa nakoniec držali o niečo viac pri zemi a WandaVision až tak okato nenaznačuje, čo všetko nás čaká v ďalších projektoch Marvelu. Pred odvysielaním poslednej epizódy sa aj samotní tvorcovia vyjadrili, že niektorí fanúšikovia budú určite sklamaní.

Seriálu WandaVision nemožno odoprieť snahu priniesť do veľkolepého sveta Marvel niečo nové. Väčšina z nás sa zhodne, že táto mašina menom Marvel občas pôsobí, že ide na zotrvačník. Filmy ako keby išli stále podľa tej istej šablóny. Novinka určite pôsobí sviežejšie a je len škoda, že tvorcovia viac nezapracovali na humornej stránke.

Keď už sa hráte na komediálny seriál, mali by ste byť predsa aj vtipný.

Úvodné epizódy pôsobia viac ako fanservis pre hardcore komiksových fanúšikov a trvá naozaj dlho, kým seriál začne byť  zaujímavý aj pre niekoho, kto nemá načítané všetky komiksy. Buďte bez obáv, seriál začne byť zaujímavý a pútavý, len treba vydržať.

WandaVision dokázal zasýtiť hlad, ktorý spôsobilo viac ako ročné čakanie na prvý projekt Marvel Studios, odkedy prišiel do kín Spiderman: Far From Home. Toho sme v kinách videli ešte v lete 2019. Vďaka tejto väčšej prestávke a vzniknutému „hladu“ po nových Marvel príbehoch, možno seriálu odpustiť tých niekoľko chýb.

 

About Author

Lukáš Horák

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings