INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

AUTO

VW predstavil nové Golfy Variant a Alltrack: Jeden z nich si asi kúpite aj vy

Čítanie na 4 min. Nová generácia Volkswagenu Golf nenechala chladným azda nikoho. Komu sa celkom nepáčil hatchback, ten sa už určite zaľúbi do verzií Variant a Alltrack. Sú priestranné, technologicky špičkovo vybavené, bezpečné a v prípade Alltrack aj pripravené na necesty.

Nový Volkswagen Golf Alltrack nesie označenie modelového roku 2021 a je postavený na základoch verzie Variant, teda kombi. Tá sa v Nemecku začne predávať už zajtra 10. septembra 2020 a na ostatné trhy, vrátane nášho, sa dostane v nasledujúcich týždňoch.

Od konvenčného Variantu sa však verzia Alltrack líši pomerne zásadne, čo je evidentné už na prvý pohľad. Hoci si obe verzie kombi zachovali kľúčové dizajnové prvky z nového Golfu hatchback, vyhotovenie spodných partií pri Alltracku jednoznačne napovedá o pohone všetkých štyroch kolies či ochrane podvozka pred menej vážnymi poškodeniami. V interiéri sa Alltrack líši od Variantu skôr v detailoch, tie sa však môžu líšiť aj v závislosti od stupňa výbavy a estetických doplnkov, napríklad R-Line.

 

Volkswagen Golf Variant R-Line (2021)

Volkswagen Golf Alltrack (2021)

 

Nová generácia kombíkov je dlhá úctyhodných 4 633 mm a rázvor dosahuje až 2 686 mm, v čom nachádzame prísľub dobrých jazdných vlastností či lepších schopností pri zvládaní menej kvalitných vozoviek. V porovnaní s predchodcom sú novinky vyššie až o 66 milimetrov!

Jednou z najpôsobivejších vlastností predchádzajúceho Golfu Variant bol jeho batožinový priestor. Nová generácia prichádza s ešte väčším, až 611-litrovým kufrom, čím sa pasuje do pozície najpriestrannejších áut svojej kategórie. Keď sa sklopia zadné sedadlá, sprístupní sa nákladný priestor s kapacitou 1 642 litrov, čo je o 22 litrov viac ako predchodca.

Piate dvere sa dajú otvoriť nielen spínačom či cez dedikované tlačidlo na kľúči, ale aj pohybom nohy pod spodným nárazníkom. No a ďalší priestor sa nachádza na streche, oba modely sa na oficiálnych fotografiách predstavujú so strešnými lyžinami.

 

Prekvapivá technika už v základe

VW Golf Variant si bude možné popri východiskovej verzii výbavy s názvom „Golf“ zadovážiť aj v úrovniach výbav Life, Style a R-Line, verziu Alltrack môžeme považovať za samostatný model. Na fotografiách Variantu v červenej farbe sa jedná o výbavu R-Line.

Už základná verzia kombi disponuje vyspelými funkciami ako udržiavanie v jazdnom pruhu, upozornenie na výjazd z pruhu, predný predkolízny asistent, systém núdzového brzdenia v meste s rozpoznávaním chodcov, automatické svetlá či dokonca bezkľúčový štart. Štandardom je dokonca aj digitálny prístrojový panel Digital Cockpit Pro, multifunkčný volant, multimediálny systém s 8,25-palcový dotykový displej s funkciami We Connect a We Connect Plus či automatická klimatizácia Air Care Climatronic.

Verzia Golf Alltrack už v štandarde ponúkne aj pohon všetkých štyroch kolies 4MOTION, vyššiu svetlú výšku podvozka a aj s ochranou pred poškodením a tiež schopnosť ťahať príves s hmotnosťou až do dvoch ton! To nie je vôbec bežné! Čo sa týka vnútornej techniky a doplatkovej výbavy, v tomto ohľade bude Alltrack totožný s ponukou Variantu.

O pohon vozidiel sa budú starať najvyspelejšie motory na svete – samozrejme, z Nemecka. Volkswagen medzičasom postavil motory eTSI, čo sú už mild-hybridy, ktoré síce neumožňujú nabíjanie káblom, ale sú schopné vďaka elektrickej podpore aktívne znižovať spotrebu benzínu, a teda aj znižovať množstvo oxidu uhličitého, ktoré motor produkuje počas svojej prevádzky. Motory eTSI pracujú na 48-voltovej elektrickej sieti, využívajú lítium-iónovú batériu a výrobca uvádza konfiguráciu so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Ak to aktuálna jazda dovoľuje, tak Golf počas jazdy vypne benzínový motor a takzvane plachtí s pomocou elektrického motora. V takomto prípade má aj Golf Variant so spaľovacím motorom nulové lokálne emisie! Výrobca pripomína, že bez prevodovky DSG by nebol automatický prechod medzi týmito režimami pohonu možný. Okrem benzínového pohonu však bude Golf Variant aj naďalej ponúkať ten naftový, prichádzajúce motory TDI podľa slov výrobcu patria medzi najčistejšie vznetové motory na svete.

Pre zaujímavosť, Volkswagen Golf sa vyrába vo verzii Variant (kombi) už od roku 1993, odvtedy sa teší z predaja viac ako troch miliónov kusov v piatich generáciách. Pre automobilku sa tak jedná o veľmi dôležitý model, ktorý dodnes vyrába doma v Nemecku. Golf vo verzii kombi je veľmi populárny aj u nás, na Slovensku. Ak vezmeme do úvahy celý vývoj autopriemyslu, situáciu na trhu u nás a jednoznačné líderstvo Golfu spomedzi všetkých ostatných koncernových súrodencov, tak si trúfame tvrdiť, že Golf Variant alebo Golf Alltrack budete možno vlastniť aj práve vy.

 

 

 

 

Prečítajte si aj: