Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Úplne nové Ferrari prekvapuje menom, dizajnom aj technikou. Legendárne Dino je späť

Do portfólia značky Ferrari sa zaraďuje úplne nový model.

Ferrari v roku 2019 predstavilo pozoruhodne veľké množstvo noviniek, veď spomeňme, že v priebehu posledných mesiacov sme spoznali nové F8 Tributo, F8 Spider, extrémne SF90 Stradale či špeciálne 812 GTS. Tým to ale nekončí, keďže v týchto dňoch spoznávame ďalší model, ktorý bol tak trochu ohlasovaný dlhé roky. Reč je o legendárnom počine Dino, ktorý sa Ferrari rozhodlo znovuzrodiť a priviesť v novodobej podobe. Tá nesie názov Roma.

Asi nám dáte za pravdu, že nový, najmenší model tejto značky zaujme svojim vskutku netypickým dizajnom, teda minimálne na pomery maranellskej automobilky. 2-miestne kupé, ktoré bolo predstavené v Ríme, totiž dostalo veľmi čisté línie a až minimalistické tvary, ktoré sme u Ferrari posledné roky nevideli. Zabudnite preto na sofistikované krivky okorenené všakovakými prevismi, výčnelkami či rôznymi spojlermi.

Novinka vychádza z modelu Portfofino, respektívne stojí na jeho základoch. Exteriérový dizajn možno však označiť za pomerne prevratný, zaujímavé pritom je, že Roma sa až prekvapivo ponáša na svojich najväčších konkurentov – Aston Martin Vantage, Jaguar F-Type či Mercedes-Benz GT. Dalo by sa povedať, že z prakticky každého z týchto konkurentov si akoby prevzalo niektoré dizajnové riešenia. Tak či onak, novinka vyzerá veľmi pôvabne a zároveň esteticky čisto.

V rovnakom duchu by sme mohli analyzovať aj interiér, pri pohľade na ktorý by asi málokto povedal, že ide o Ferrari. Tvar palubovky sa totiž nesie na štýl niekdajšieho Porsche Carrera GT či 918 Spyder. Robustná palubná doska doslova obopína posádku a výrazne rozdeľuje kokpit na časť pre vodiča a časť pre spolujazdca. Vystupujúci stredový tunel sa hrdí vertikálne orientovaným displejom, ktorý zlučuje prakticky všetku ovládateľnosť, zatiaľ čo ďalšie obrazovky si miesto našli pred vodičom aj spolujazdcom.

AVIS Maxirent

Pomerne veľké prekvapenie sa odohráva pod kapotou – i keď sa odjakživa hovorilo o šesťvalcovom motore, Romu nakoniec poháňa preplňovaná 3,9-litrová V8-čka. Výkon osemvalcovej jednotky je na úrovni 456 kW / 620 koní a 760 Nm, čím sa skutočne predčili očakávania. Ferrari tak najmä na pomery emisných noriem nehodlá poľaviť na veľkosti motora aj do najmenšieho počinu bude montovať veľkú V8-čku.

Na záver dodajme, že novodobé Dino s hmotnosťou 1 472 kilogramov má pohon výhradne zadných kolies, na ktoré posiela silu 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Zrýchlenie na stovku je na úrovni len 3,4 sekundy, maximálna rýchlosť má pritom presiahnuť 320 km/h. Všetky zvyšné informácie, ako aj viac fotografií spoznáme určite čoskoro. Dá sa predpokladať, že debut na trh sa odohrá v prvej polovici roka 2020, krátko predtým sa dozvieme o cena.