Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Ford Mustang Mach-E

Mustang na baterky je realitou. Elektrické SUV s ikonickým názvom nemá kľučky a má dojazd 600 kilometrov

Ford predstavuje novodobú alternatívu modelu Mustang.

Modrý ovál nás už dávnejšie informoval o tom, že na svet príde Mustang, na aký sme doposiaľ neboli zvyknutí. Stalo sa tak počas práve prebiehajúceho autosalónu v Los Angeles. Asi málokto by pritom povedal, že v rámci osláv 55. výročia americkej ikony muscle car sa dočkáme modelu, ktorý síce ponesie názov Mustang, reálne je to ale čisto elektrické SUV. Privítajte Ford Mustang Mach-E.

Novinku s rozmermi 4 712 x 1 881 x 1 597 milimetrov môžeme zaradiť niekde medzi konkurenčné modely Jaguar I-Pace a Mercedes-Benz EQC. Rázvor náprav má hodnotu 2 984 milimetrov, pričom pohotovostná hmotnosť sa v závislosti od verzie pohybuje na úrovni od 1 993 po 2 218 milimetrov. Ako sa predpokladalo, s originálnym Mustangom má novodobá podoba spoločných len pár dizajnových prvkov.

Dodať ale musíme, že tých spoločných znakov je nakoniec možno ešte menej ako sa čakalo – okrem prísnych full-LED svetlometov vpredu a efektne tvarovaných koncových svetiel veľa prienikov nevidieť. Jednoducho, ide o ďalší Ford, ktorý sa nevymyká súčasnému estetickému smeru značky. Podstatou sú preto dynamicky tvarované krivky, zaujímavou skutočnosťou je navyše fakt, že Mustang Mach-E nemá kľučky, tie totiž nahradili dotykové tlačidlá. 

Interiér sa pýši veľmi minimalistickým, moderným a čistým dojmom. Centrom palubnej dosky je obrovský, až 15,5″ dotykový displej s infotainmentom Sync 4. Jeho vertikálne umiestnenie nabáda na podobnosť s modelmi Tesla. Ďalší, v tomto prípade 10,2″ voľne stojací displej sa nachádza pred vodičom, kde nahrádza konvenčné budíky. Batožinový priestor má 400 litrov, pod prednou kapotou sa ale nachádza ďalších využiteľných 100 litrov.

AVIS Maxirent

Novinka stojí na základoch úplne novej platformy GE2, ktorá bude stavebným kameňom nových elektrických Fordov. Elektrický Mustang Mach-E bude na trhu dostupný v pomerne širokej škále rôznych vyhotovení, základné delenie rozdeľuje 3 hlavné verzie – RWD, AWD a GT. Rozdiely sú nielen v počte poháňaných kolies, výkone ale aj kapacite akumulátorov, zatiaľ čo spoločným znakom je len maximálna rýchlosť 180 km/h.

Najzákladnejšie vyhotovenie disponuje výhradne zadným pohonom a výkonom 190 kW / 258 koní a 415 Nm. Elektromotor čerpá energiu z batérie o kapacite 75,7 kWh. Výkonnejší RWD variant má 210 kW / 285 koní a až 98,8 kWh batériu. Varianty AWD s pohonom oboch náprav majú identické parametre zadných elektromotorov, okrem toho ale pridávajú druhý elektromotor na prednej náprave, ktorý ponúka ďalších 50 kW / 68 koní. Výnimkou však je GT-čko, ktorého predný elektromotor je ešte silnejší, preto celkový výkon sústavy je až 342 kW / 465 koní a 830 Nm.

Presné špecifikácie jednotlivých vyhotovení nepoznáme, Ford ale uvádza, že najslabší Mustang Mach-E dokáže akcelerovať na stovku pod 8 sekúnd, naopak najsilnejší variant zvládne túto disciplínu pod 5 sekúnd. Ďalej vieme to, že verzia s výhradne zadným pohonom a väčšími batériami dokáže podľa WLTP absolvovať až 600 kilometrov na jedno nabitie.  Až 150 kW nabíjanie zabezpečuje, že 10-minútové nabíjanie zvýši dojazd o 100 kilometrov. To znamená, že Mach-E by sa mal dobiť z 10 na 80 % za 38 minút. Základný variant podporuje “len” 115 kW nabíjanie.

Samotné batérie sú v podlahe, silnejšie verzie ale získali ďalšie akumulátory pod zadnými sedadlami. Názov Mustang novinka nesie nielen z marketingového hľadiska, ale ako hovorí Ford hlavne kvôli faktu, že toto SUV, alebo ak chcete crossover má zaujať športovou jazdou a ponúkať odvekú DNA, čiže slobodu. Presné cenové relácie ešte nepoznáme, základná cena by ale na európskom trhu mala byť na úrovni od cca 35-tisíc €, naopak najsilnejšie verzie budú mať cenovkou okolo 70-tisíc €. Sprvoti budú na trhu len drahšie verzie.