Uber po fatálnej nehode opäť testuje autonómne autá, ale s výraznými zmenami

Sú to už štyri mesiace od udalosti, ktorá významným spôsobom otriasla vývojom samojazdiacich áut. Aj napriek tomu, že ľudskí vodiči zabíjajú denne stovky ľudí na celom svete, stačila jediná nehoda autonómneho automobilu, aby sa pozastavil ich ďalší vývoj. Teraz spoločnosť Uber začína s vývojom technológie opäť, ale so zmenami. Keď v Arizone za veľmi zvláštnych… Prečítať celé
Vydané 26. júla 2018 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , ,

Sú to už štyri mesiace od udalosti, ktorá významným spôsobom otriasla vývojom samojazdiacich áut. Aj napriek tomu, že ľudskí vodiči zabíjajú denne stovky ľudí na celom svete, stačila jediná nehoda autonómneho automobilu, aby sa pozastavil ich ďalší vývoj. Teraz spoločnosť Uber začína s vývojom technológie opäť, ale so zmenami.

Keď v Arizone za veľmi zvláštnych okolností prišla o život žena, spustila sa na samojazdiace automobily vlna kritiky. Nepomohli ani zverejnené zábery z kamery v aute, ktoré celkom jasne odhalili, že žena pomaly tlačila neosvetlený bicykel po ceste počas noci v neosvetlenej časti vozovky, pričom prichádzajúce auto skrátka vidieť musela. Ľudský vodič by na takúto situáciu nevedel reagovať inak, aj napriek tomu guvernér amerického štátu vydal zákaz testovania samojazdiacich automobilov. Pokrok v doprave sa tak zastavil.

 

 

Uber sa z ulíc stiahol a využíval výhradne kapacity kalifornského centra pre samojazdiace automobily R&D. Teraz sa po úspešných skúškach presúva opäť do ulíc Pittsburghu, zmena v porovnaní s minulosťou je však obrovská. Samojazdiace autá Uberu budú nastavené do štandardného režimu s ľudským vodičom a nebudú ovládané samočinne. Budú sa pohybovať po meste výlučne ako zberače údajov.

 

INZERCIA

Zmena sa dotkne aj počtu špecialistov dohliadajúcich sa samotné vozidlo. Doteraz v samojazdiacich automobiloch sedel jeden operátor, ktorý plnil funkciu pasívneho člena posádky s možnosťou zakročiť do priebehu jazdy, ak by sa vyvíjala zlým smerom. Po novom budú v každom aute dvaja, jeden operátor za volantom, druhý na mieste spolujazdca.

 

Ako prípravu návratu do verejného priestoru spoločnosť Uber vykonala veľkú „bezpečnostnú revíziu“, ktorú pripravil bezpečnostný expert Christopher Hart, ktorý predtým pôsobil vo vedení National Transportation Safety Board.

 

 

Spoločnosť Uber tiež do svojho testovacieho vozidla pridala systém pre monitorovania vodiča. Uber sa už nebude spoliehať na prísne varovania a dobrú vôľu, aby zabezpečila, že jej operátori-vodiči venujú pozornosť cestnej premávke. Namiesto toho Uber použije kameru orientovanú na vodiča, ktorá bude v spojení so špecializovaným softvérom hodnotiť, či venuje pozornosť aktuálnej jazde. Počítač teda bude vedieť aj to, či sa vodič pozeral do mobilu alebo či bol dostatočne sústredený. Okrem toho Uber zrealizoval zmeny aj v interiéri samotných samojazdiacich áut. Zrušil graficky komplikované displeje, ktoré by mohli byť pre vodiča pútačom pozornosti a nahradil ich jednoduchými zobrazovačmi s navigačnými pokynmi.

 

Ako uvádza portál Wired, v týchto postupoch je poriadna dávka irónie. Zámerom samojazdiacich áut je odbremeniť ľudí od potreby šoférovania a úplne ich vynechať z procesu riadenia, najprv však musia dokonale pochopiť, ako šoférujú samotní ľudia.

 

 

Pokračujte na ďalší príspevok »