Technológie

Čítanie na 3 min.

Twitter zvažuje predplatné, úpravu tweetov a platené funkcie na zvýšenie ziskov

Twitter testuje a skúma nové spôsoby zvýšenia príjmov, pričom jednou z možností je model plateného predplatného. Sociálna sieť by sa tak stala menej závislou na cielenej reklame.

Erik Stríž
Redakcia United Life Online, motoristický novinár, publicista a freelancer
Bratislava, Slovensko

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. 2

Boli by ste ochotní platiť za inak bezplatný Twitter výmenou za nové funkcie a obmedzenie reklamy?

 

✓ Pracujeme s dôveryhodnými zdrojmi
Zdroje tejto témy: Bloomberg, XDA Developers

  • Spoplatnený Twitter by mal fungovať podobne ako platený YouTube – teda bez reklám
  • Cena za takéto predplatné zatiaľ nie upresnené
  • Okrem zrušenia reklám by Twitter mohol pristúpiť aj k sprístupňovaniu prémiového obsahu

 

Podľa agentúry Bloomberg si koncept predplateného Twitteru za posledných niekoľko mesiacov získal viac pozornosti predovšetkým pre pandémiu COVID-19, ale aj pre tlak investorov žiadajúcich inovácie.

… Twitter by mal prospech zo samostatného toku výnosov, ktorý nie je tak závislý od reklamy,“ uviedol Bloomberg.

INZERCIA

Twitter sa dnes nachádza v stave, keď nemôže zvyšovať zisky samotným získavaním nových používateľov.

Sociálna sieť dnes skúma niekoľko rôznych konceptov. Jeden by súvisel s možnosťou zasielania malých súm peňazí (tips) tvorcom exkluzívneho obsahu.

Ďalej si môže tiež účtovať poplatky za používanie doplnkových služieb, ako TweetDeck, čo je populárna alternatíva služby Twitter, ktorá uľahčuje správu viacerých účtov a zoznamov.

Twitter môže tiež účtovať poplatok, ktorý používateľom umožní prístup k prémiovým funkciám, ako napríklad k možnosti „vrátiť späť“ a pokročilých možností prispôsobenia profilu.

Funkciou, ktorá sa v správe agentúry Bloomberg nezmieňuje , ale za ktorú by ľudia nepochybne zaplatili, je možnosť upravovať tweety. Je to funkcia, ktorú používatelia Twitteru požadujú už roky.

Ikona sociálnej siete Twitter, ktorej najcennejším trhom je ten severoamerický. U nás sa Twitter stále dopracoval k tomu, aby ohrozoval Facebook

Platformy sociálnych médií sú zvyčajne zadarmo, pretože tým cielia vytváranie veľkej používateľskej základne. Náklady na prevádzku týchto služieb sú kompenzované reklamami.

Výdavky na reklamu sa však vďaka pandémii výrazne spomalili, a preto Twitter teraz vážne uvažuje o prémiových možnostiach. Bloomberg poznamenáva, že Twitter sa už niekoľko rokov zaoberá myšlienkou možností predplatného.

Šéf twitterového príjmového produktu Bruce Falck pre agentúru Bloomberg uviedol, že zvyšovanie životnosti sociálnej siete „je naším hlavným firemným cieľom.“

Okrem exkluzívneho obsahu alebo spoplatnenia služby TweetDeck spoločnosť Twitter údajne zvažuje aj ďalšie možné prémiové funkcie, medzi ktoré patrí vysoko kvalitné video, podrobnejšie analytické nástroje a informačný kanál bez reklám. Posledná uvedená funkcia by však mohla výrazne zasiahnuť celkový záujem o reklamu na Twitteri.

 

Prečítajte si aj:

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. 2