Toto sú najúchvatnejšie automobilové novinky z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte

Super-rýchla imidžovka, kabriolety od Ferrari, najrýchlejšie auto planéty či limitovaný Hyundai.

INZERCIA: Peugeot Limitovaná edícia PREMIUM

Po sumáre, kde sme vám priniesli tie najzaujímavejšie automobilové novinky z autosalónu vo Frankfurte vám tentokrát servírujeme tie najúchvatnejšie športové počiny. Vo veci sú predovšetkým najbrutálnejšie kúsky, aké sa tento rok na automobilovom veľtrhu prezentujú a pútajú najväčšiu pozornosť.

Audi RS7 Sportback

Automobilka z Ingolstadtu má pre tento rok v pláne až 6 nových RS modelov, preto sa nemôžeme čudovať tomu, že len pár týždňov po novej RS6-ke Avant spoznávame aj štýlovejší derivát. V zmysle tradícii je reč o modely RS7 Sportback, ktorého podstatou je efektne zrezaná strecha. Oproti štandardnému modelu A7 je RS7-čka až o 41 milimetrov na každej strane širšia a obúva až 22″ disky. Štandardné oceľové vŕtané kotúče za príplatok môžu nahradiť karbón-keramické brzdy s kotúčmi s priemerom až 440, respektíve 370 milimetrov. V interiéri sú napokon zmeny len v detailoch – do ponuky sa zaradili nové odtiene kože a dekóry, zatiaľ čo 12,3″ digitálne budíky Audi Virtual Cockpit dostali značne športovejšiu grafiku.

Samozrejme, pointou je dvakrát preplňovaná 4-litrová V8-čka s celkovým výkonom až 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 800 Nm. Ako tomu bolo už aj doteraz, pri pokojnej jazde je možné odpojiť polovicu valcov, čo vo výsledku znamená ušetrenie približne 0,8 litra paliva na 100 km. Automobilka uvádza, že RS7 Sportback dokáže akcelerovať na stovku len za 3,6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je v závislosti od paketu až 305 km/h. Svoju úlohu na tom zohráva nielen samotný agregát, 8-stupňová automatika, ale aj pohon quattro.

Bugatti Chiron Super Sport 300+

Len nedávno sme vás informovali, ako Bugatti spravilo ďalší významný rekord, keď 2. augusta upravený Chiron pokoril magickú hranicu 300 míľ za hodinu, presnejšie 304,77 míľ/h, teda 490,48 km/h. Postaral sa o to 58-ročný Andy Wallace – víťaz 24-hodinovky v Le Mans z roku 1988. Ten si sadol za volant prototypu, ktorého 8-litrová W16-ka disponuje výkonom až 1 176 kW / 1 600 koní, veľkou mierou bol pritom na rekordnú jazdu upravený aj samotný exteriér vozidla. Okrem predného, ešte aerodynamickejšieho nárazníka s väčšími otvormi na usmerňovanie vzduchu sa významnou mierou upravila najmä zadná časť. Tá je až o 25 centimetrov dlhšia, čím bola dosiahnutá značne lepšia aerodynamika a stabilita vo vyšších rýchlostiach.

AVIS Maxirent

Krátko na to sa ozvali hlasy, že nejde o sériové auto, no a Bugatti prichádza s odpoveďou. Tá nesie názov Chiron Super Sport 300+. Navonok vyzerá špecialitka takmer identicky, zmenili sa len disky, zatiaľ čo v interiéri nájdeme klasické sedadlá. Svetlá výška sa vrátila na klasickú hodnotu, čím značka zaručila komfortnejšu jazdu aj po bežných cestách. Ochranná klietka bude za príplatok. Otáznik vysí nad maximálkou, keďže automobilka hovorí o obmedzovači rýchlosti, avšak ani ona sama neuvádza, na akej rýchlosti. Vyrobených bude 30 kusov, každý z nich s cenovkou minimálne 3,5 milióna €.

Ferrari F8 Spider & 812 GTS

Ferrari si vo Frankfurte prekvapivo pripravilo hneď dve veľké novinky bez strechy. Prvým z nich je model F8 Spider, ktorý je odvodený od vyhotovenia F8 Tributo a nahrádza niekdajší 488 Spider. Ako je zvykom, aj tu ide o pevné riešenie strechy, po novom je ale celý mechanizmus citeľne kompaktnejší a navyše o 20 kilogramov ľahší než u predchodcu. Strecha je zložená z 2 častí, skladá sa nad motor a celý proces, ktorý je možné vykonať do rýchlosti 45 km/h trvá 14 sekúnd. O pohon sa stará 3,9-litorvá V8-čka, ktorá je naladená na výkon až 530 kW / 720 koní a 770 Nm. F8 Spider je tak vôbec najvýkonnejší sériový osemvalcový model bez strechy v histórii značky. Zároveň je aj najrýchlejší, keďže akceleráciu z 0 na 100 km/h zvláda za 2,9 sekundy a maximálna rýchlosť je až 340 km/h!

Druhou, azda ešte pútavejšou novinkou je superšport 812 GTS. Po 50 rokoch totiž Ferrari do ponuky opäť zaradilo počtom kusov nelimitovaný dvanásťvalcový model bez strechy. GTS-ko je odkaz na slávnu Daytonu, teda 365 GTS/4. Novinka vychádza z kupé 812 Superfast, srdcom je preto atmosféricky dvanásťvalec. 6,5-litrový motor má výkon 588 kW / 800 koní a krútiaci moment 718 Nm. Aj v tomto prípade je vo veci pevná skladacia strecha, s ktorou je možné manipulovať do rýchlosť 45 km/h, pričom celý akt trvá zhodných 14 sekúnd. Ferrari uvádza, že nové 812 GTS dokáže akcelerovať na stovku pod 3 sekundy, na dvestovke je za 8,3 sekundy a maximálna rýchlosť je vyše 340 km/h. Poháňané sú nepochybne výhradne zadné kolesá, o prenos sily sa stará 7-stupňová dvojspojková prevodovka.

Hyundai i30 N Project C

Tesne pred samotným autosalónom nám kórejský výrobca naznačil, že chystá špeciálnu verziu obľúbeného i30 N, ktoré svojím príchodom vyvolalo obrovskú senzáciu. Sľub sa naplnil a ako bolo avizované, vo Frankfurte spoznáme vyšperkované vyhotovenie v limitovanej edícii Project C. 600-kusová záležitosť je o 50 kilogramov ľahšia, má nové 19″ disky OZ Racing, karbónom vystužený aerodynamický balík či športové sedadlá Sabelt a upravené detaily v interiéri. Podvozok bol znížený o 6 milimetrov, pružiny a tlmiče sú tuhšie, zatiaľ čo zadné zavesenie kolies je vyrobené z hliníka.

Motoricky sa nič nemení, 2-liter má 202 kW / 275 koní a 378 Nm. Vďaka nižšej váhe však dokáže takéto N-ko akcelerovať za rovných 6 sekúnd. Do ponuky sa začlenil zaujímavý matný sivý lak a nový odtieň detailov interiéri. Povráva sa, že cena novinky bude na úrovni približne 43-tisíc €.

Lamborghini Sian

Okolo značky Lamborghini sa posledné mesiace veľa špekulovalo, keďže sa začali síriť kuloárne správy o novom modeli. I keď to tak sprvoti vyzeralo, nový Sian nie je nástupom slávneho Aventadora. Prvé sériovo vyrábané hybridné Lambo je v skutočnosti exkluzivitkou, ktorá vznikne v obmedzenom počte len 63 kusov a cenovkou približne 3,2 milióna €. Chuťovka zo Sant‘Agaty vyfasovala ostré hrany a krivky, nechýbajú úžasne prepracované LED-kové svetlá či dve výrazne 6-uholníkové koncovky výfuku. Predná časť je mimoriadne nízka, zatiaľ čo zadné partie navyšujú bočné aerodynamické prvky a výsuvné krídlo.

Sian je najvýkonnejším produkčným počinom talianskeho výrobcu v histórii. 6,5-litrový atmosferický dvanásťvalec disponuje výkonom až 785 koní, k tomu sa však ešte pridáva elektromotor s výkonom ďalších 25 kW / 34 koní. Výsledný výkon sústavy je až 602 kW / 819 koní. Dôkladne prekopaný Aventador dostal elektricky riadený pohon všetkých štyroch kolies, zadný samosvorný diferenciál a 7-stupňovú automatickú prevodovku s adaptívnym radením podľa zvoleného režimu. Z 0 na 100 km/h dokáže novinka akcelerovať len za 2,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 350 km/h.