Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Bugatti má vo vrecku ďalší rekord. Upravený Chiron pokoril maximálnu rýchlosť 490 km/h!

Ako blesk z jasného neba prichádza správa, že Bugatti prekonáva magickú bariéru 300 míľ za hodinu.

Bugatti sa už dlhé roky prezentuje ako značka, ktorá si nekompromisne berie jeden rýchlostný rekord za druhým, i keď nie vždy to ide až tak hladko, ako by si automobilka predstavovala. Svoje by o tom vedeli nielen americký výrobca Hennessey, ale najmä švédsky Koenigsegg, ktorý občas nejaký rekord Buggati ukradnú.

Tak či onak, v roku 2010 sa stal Veyron Super Sport s rýchlosťou 431,072 km/h najrýchlejším sériovým automobilom planéty. Neskôr sa otvorený variant Veyron Grand Sport Vitesse WRC stal najrýchlejším sériovo vyrábaným kabrioletom na svete (408,84 km/h), zatiaľ čo v roku 2017 dokázal nový Chiron akcelerovať z 0 na 400 km/h a následne opätovne zabrzdiť za rekordných 42 sekúnd.

1 500-koňový Chiron však zďaleka nepovedal posledné slovo, ostatne, od jeho príchodu na svet sa na tento 16-valcový model upriamuje obrovská pozornosť a sú do neho vkladané veľké ambície. Ako nám práve uvádza samotné Bugatti, tie 2. augusta priniesli svoje ovocie, keďže takto pred mesiacom sa odohrala nová rekordná jazda!

Vo veci je opät Chiron, i keď v tomto prípade ešte nejde o úplne finálnu sériovú podobu, ale upravený prototyp, ktorý pokoril magickú hranicu 300 míľ za hodinu, presnejšie 304,77 míľ/h, teda 490,48 km/h. Postaral sa o to 58-ročný Andy Wallace – víťaz 24-hodinovky v Le Mans z roku 1988. Ten si sadol za volant prototypu, ktorého 8-litrová W16-ka disponuje výkonom až 1 600 koní, veľkou mierou bol pritom na rekordnú jazdu upravený aj samotný exteriér vozidla.

AVIS Maxirent

Okrem predného, ešte aerodynamickejšieho nárazníka s väčšími otvormi na usmerňovanie vzduchu sa významnou mierou upravila najmä zadná časť. Tá je až o 25 centimetrov dlhšia, čím bola dosiahnutá značne lepšia aerodynamika a stabilita vo vyšších rýchlostiach. Úpravami prešla aj prevodovka, ktorá ma dlhšie prevody, hlavne siedmy. Veľká pozornosť sa upriamuje najmä do pneumatík, keďže nejaký ten piatok bolo zrejmé, že práve tie sú pre Chiron limitom. O obutie sa postarala značka Michelin, bližšie informácie ale zatiaľ nepoznáme. Dodajme, že rekordná jazda sa samozrejme odohrala na známom okruhu Ehra-Lessien.