EXTRA Lifestyle

TOP8 hodiniek s cenou nad 10 miliónov dolárov

  • 17 mája, 2018
  • 5 min read
TOP8 hodiniek s cenou nad 10 miliónov dolárov

Hodinky kúpite už za tri doláre, ale dnes popredné hodinárske značky čoraz častejšie prichádzajú s modelmi, ktorých cenovka obsahuje šesť núl. Ide o unikátne, komplikované, šperkárske, alebo veľmi vzácne zberateľské kúsky. Hodiniek s cenovkou so siedmimi nulami ale nie je veľa.

Prinášame prehľad hodiniek s cenou vyššou ako 10 miliónov amerických dolárov. Predpokladáme, že zoznam sa bude dynamicky rozširovať, nakoľko zberateľstvo prežíva boom a aukcie lámu historické rekordy.

 

 

#8 Patek Philippe 1518 / 11 miliónov USD

12. 11. 2016 v Ženeve uskutočnila aukčná spoločnosť Phillips dražbu veľmi vzácnych hodiniek s večným kalendárom z roku 1943. Boli vyrobené ako číslo jedna zo štyroch exemplárov a sú zaujímavé tým, že sú z nehrdzavejúcej ocele – paradox, keď platí známe „nie je všetko zlato, čo sa blyští“! Až do 70. rokov 20. storočia Patek Philippe nerobil bežne oceľové hodinky. Dovtedy väčšina ich hodiniek bola zo žltého alebo ružového zlata. Hodinky sa vydražili za vtedy rekordných 11 112 020 dolárov.

Patek Philippe 1518 / 11 miliónov USD
Patek Philippe 1518 / 11 miliónov USD

 

#7 Rolex Cosmograph Daytona ‘Paul Newman‘ / 17,8 miliónov USD

10. októbra 2017 sa konala dražba, ktorá prekvapila aj samotný aukčný dom Phillips. Ten pôvodne stanovil odhadovanú cenu hodiniek na jeden milión amerických dolárov. Záujemca o unikátne hodinky z roku 1968 vyrobené pre herca Paula Newmana zaplatil astronomických 17 752 500 amerických dolárov. Nenápadné hodinky vyrobené z ocele s priemerom 37mm v spojení dvoch zvučných mien – Rolex a Paul Newman sa stali najdrahšími nešperkovými náramkovými hodinkami na svete.

Rolex Cosmograph Daytona ‘Paul Newman‘ / 17,8 miliónov USD
Rolex Cosmograph Daytona ‘Paul Newman‘ / 17,8 miliónov USD

 

#6 Jacob & Co. The Billionaire / 18 miliónov USD

Unikátny kúsok, vyrobený jediný kus – dokonalý oslnivý šperk z 18-karátového bieleho zlata s 260 karátmi diamantov, ktorý cez skeletovaný ciferník odhaľuje krásu srdca samotného strojčeka s tourbillonom, kráľovskou hodinárskou komplikáciou.

Inzercia
Jacob & Co. The Billionaire / 18 miliónov USD
Jacob & Co. The Billionaire / 18 miliónov USD

 

#5 Patek Philippe Henry Graves Supercomplication / 24 miliónov USD

11. novembra 2014 sa na aukcii Sotheby’s v Ženeve vydražili za 24 miliónov dolárov vreckové hodinky Patek Phillipe Henry Graves Supercomplication. Americký bankár a podnikateľ Henry Graves ml. v 20. rokoch minulého storočia požiadal švajčiarsku hodinársku značku Patek Philippe o výrobu najkomplikovanejších hodiniek. Graves čakal celých sedem rokov a výsledku sa dočkal v roku 1933 v podobe zlatých vreckových hodiniek vážiacich pol kilogramu s názvom Supercomplication.

Hodinky s dvoma ciferníkmi a 24 komplikáciami sú najzložitejšími hodinkami, aké kedy boli navrhnuté a vyrobené bez pomoci počítačov.

 

Patek Philippe Henry Graves Supercomplication / 24 miliónov USD
Patek Philippe Henry Graves Supercomplication / 24 miliónov USD

 

#4 Chopard 201 Carat Watch / 25 miliónov USD

Sú vyrobené z 15-karátového ružového diamantu, 12-karátového modrého diamantu a 11-karátového bieleho diamantu, doplnené ďalšími bielymi a žltými diamantmi v celkovej váhe 163 karátov. Spolu je to neuveriteľných 201 karátov – podľa nich tieto šperkové hodinky dostali meno.

Chopard 201 Carat Watch / 25 miliónov USD
Chopard 201 Carat Watch / 25 miliónov USD

 

#3 Breguet No. 1160 Grande Complication / 30 miliónov USD

Vreckové hodinky navrhnuté švajčiarskym hodinárom Abrahamom Louisom Breguetom, všeobecne známe aj ako Marie-Antoinette. Boli nazývané „hodinárska báseň“. Predpokladá sa, že výrobu bez obmedzenia nákladov a času objednal pre francúzsku kráľovnú Máriu Antoinettu jej obdivovateľ gróf Hans Axel von Fersen. Práca na hodinkách sa začala v roku 1782 a dokončil ich až Breguetov syn v roku 1827. To už boli Mária Antoinetta, ako aj Hans Axel po smrti. V roku 2013 sa hodinky odhadovali na sumu 30 miliónov dolárov.

Breguet No. 1160 Grande Complication / 30 miliónov USD
Breguet No. 1160 Grande Complication / 30 miliónov USD

 

#2 Graff Diamonds The Fascination / 40 miliónov USD

Graff Diamonds zastávajú pozíciu nielen prvých, ale aj druhých najdrahších hodiniek sveta. Tie druhé najdrahšie nesú názov The Fascination, obsahujú sa 152,96 karátov bielych diamantov a centrálny 38,13-karátový diamant v tvare hrušky. Budete fascinovaní cenou 40 miliónov dolárov.

Graff Diamonds The Fascination / 40 miliónov USD
Graff Diamonds The Fascination / 40 miliónov USD

 

 

1# Graff Diamonds The Hallucination / 50 miliónov USD

Pri predstavení najdrahších hodiniek sveta Graff Diamonds The Hallucination som trocha v rozpakoch, nakoľko je pri nich úplne zmazaná hranica medzi šperkom a hodinkami (týka sa to aj modelu The Fascination). Sú určite viac šperkom, sú majstrovským dielom s viac ako 110 karátmi farebných diamantov zasadených do náramku z platiny. Aj preto tieto hodinky stoja neuveriteľných 50 miliónov dolárov.

Spoločnosť založil Laurence Graff v Londýne v roku 1960 a fascináciu sily diamantov pretavil do dokonalého remeselného spracovania drahých kameňov.

Graff Diamonds The Hallucination / 50 miliónov USD
Graff Diamonds The Hallucination / 50 miliónov USD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

About Author

Martin Viktory

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings