SUV bez strechy? Volkswagen hovorí áno a predstavuje T-Roc Cabriolet

Mestské SUV bude odteraz možné objednať aj v letnom balení.
Vydané 15. augusta 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , ,

Volkswagen dlhé mesiace vďaka špionážnym fotografiám naznačoval, že skôr či neskôr uvidíme T-Roc vo verzii bez strechy. Môže sa to zdať čudne, no naozaj nemecká automobilka pilne pracovala na verzii T-Roc Cabriolet, ktorý sa stáva v tomto momente skutočnosťou. Pomerne netypické spojenie SUV a kabrioletu pritom nie je zďaleka niečim novým. 

Medzi prvými bol Nissan s veľkým Muranom CrossCabriolet, kvôli nízkemu dopytu sa však na trhu dlho neohrial. Taký Range Rover Evoque Cabriolet je na tom o čosi lepšie, o predajnom hite však zďaleka hovoriť nemožno. Volkswagen ale aj napriek tomu netypický model predstavil a dokonca, od štandardnej verzie sa líši viac, ako by sa mohlo zdať.

T-Roc Cabriolet má totiž v každom smere odlišné rozmery – otvorený variant je o niekoľko milimetrov dlhší a zároveň užší a nižší, pričom dokonca zmeny nastala ak v oblasti rázvoru náprav – Cabriolet ho má o 4 centimetre väčší. Samozrejme, prítomnosť plátenej strechy, ktorá sa schováva do zadnej časti negatívne ovplyvnila batožinový priestor, ktorý má miesto štandardných 445 litrov len 284 litrov.

Jediný kabriolet v ponuke značky (Beetle ani Golf sa už ako kabriolet nevyrábajú) má elektronicky ovládanú plátenú strechu, ktorá sa pritom vie stiahnuť, respektíve vytiahnuť len za 9 sekúnd. Celý akt je možné vykonať do rýchlosti len 30 km/h. Samozrejme, T-Roc vďaka tejto verzii prišiel o jeden pár dverí, tie predné sa pritom zväčšili. Inak je dizajn interiéru aj exteriéru prakticky dobre známy, v ponuke pritom novinka bude buď v štýlovejšom balení Style alebo športovo strihnutej verzii R-Line. 

Motorická paleta je ochudobnená len na dve benzínové jednotky. Základom v ponuke je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 85 kW / 116 koní a následne je poruke štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW, čize 150 koní. Štandardom je 6-stupňová manuána prevodovka, za priplatok je možne silnejší motor spárovať so 7-stupňovým DSG. 

Na záver spomeňme, že T-Roc Cabriolet sa bude vyrábať vo fabrike v Osnabrücku, či a ak áno, tak kedy vstúpy novinka na náš trh je zatiaľ otázne. Rovnako tak cenové relácie.

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »