AUTO / TECHNOLÓGIE
Stellantis bude mať dodávky na vodík ešte tento rok
PARÍŽ: Spoločnosť Stellantis v stredu uviedla, že v Európe začne s dodávkami svojich prvých stredne veľkých dodávkových vozidiel poháňaných vodíkovými palivovými článkami (FCV) do konca roku 2021. Automobilka, ktorá vznikla spojením spoločností PSA a Fiat Chrysler začiatkom tohto roka, ďalej uviedla, že tieto dodávky s vodíkovými palivovými článkami budú uvedené na trh pod značkami Peugeot,… Prečítať celé
PARÍŽ: Spoločnosť Stellantis v stredu uviedla, že v Európe začne s dodávkami svojich prvých stredne veľkých dodávkových vozidiel poháňaných vodíkovými palivovými článkami (FCV) do konca roku 2021.
Automobilka, ktorá vznikla spojením spoločností PSA a Fiat Chrysler začiatkom tohto roka, ďalej uviedla, že tieto dodávky s vodíkovými palivovými článkami budú uvedené na trh pod značkami Peugeot, Citroen a Opel.
Model osobného automobilu poháňaný vodíkovými palivovými článkami podľa magazínu India Times príde na trh neskôr.
Osobné automobily typu FCV sú najznámejšími vodíkovými dopravnými prostriedkami. Dnes už majú dojazd aj viac ako 500 km, ich tankovanie trvá niekoľko minút a emisie sú obmedzené na vodnú paru. Pohon je kombináciou elektromotora a zdroja energie v podobe palivových článkov, v ktorých sa generuje energia reakciou vodíka a kyslíka. Autá tohto typu sú na trhu dostupné už niekoľko rokov. Najobľúbenejším modelom je Toyota Mirai, sedan strednej triedy, ktorý sa objavil v roku 2014. Automobilky Hyundai a Honda majú tiež svoje modely – Hyundai Nexo a Honda Clarity Fuel Cell.
Autá na vodík majú v porovnaní s klasickým autom jednoduchšiu konštrukciu s menším počtom komponentov a vyžadujú si len štandardný servis.
Minulý rok spoločnosť Toyota sprístupnila svojim obchodným partnerom technológiu palivových článkov s očakávaním, že ich celosvetový predaj sa čoskoro desaťnásobne zvýši. Založila preto obchodné zoskupenie Fuel Cell Business Group, ktorého úlohou bude koordinovať aktivity na poli vodíka v Európe. Nové zoskupenie so sídlom v Bruseli posilní komerčnú využiteľnosť vodíka a podporí jeho uplatnenie v projektoch mobility a ďalších oblastiach, aby bol čo najdostupnejší aj novým obchodným partnerom.