Ekonomika a Biznis EXTRA

10 startupov zo Silicon Valley, ktoré sa oplatí sledovať

  • 8 marca, 2021
  • 7 min read
10 startupov zo Silicon Valley, ktoré sa oplatí sledovať

Je lepšie pracovať na vlastnom projekte alebo sa pridať k už existujúcemu a pomáhať ho vylepšiť?  Treba mať na podnikanie nápad alebo stačí, ak robíte to, čo už existuje?

V skutočnosti sa tieto veci vôbec nevylučujú, pretože aby vedel podnikateľ zrealizovať svoje plány, mal by už mať aspoň základné pracovné skúsenosti z danej oblasti. Zakladatelia startupov uvedených nižšie začínali rôzne, ich spoločným menovateľom je aktívny záujem o poskytnutie lepších služieb a produktov, ako to dnes robí ich etablovaná konkurencia.

Pracujeme len s kvalitnými zdrojmi.
Pri tvorbe tohto príspevku sme využili materiál 51 Silicon Valley Startups to Watch This Year

 

INZERCIA

#1 Wing (Palo Alto) – doručovanie dronmi (web)

wing silicon valley startups

Wing je spoločnosť poskytujúca doručovacie služby a platformu na ich objednanie. Vďaka aplikácii Wing si môžu používatelia objednať kávu, potraviny, farmaceutické výrobky alebo dokonca náradie zo železiarstiev. Dron tovar bezpečne vysadí na dosah ruky o niekoľko minút neskôr po prijatí objednávky.

Flotila dodávacích dronov spoločnosti Wing v súčasnosti operuje v Austrálii, Fínsku a USA a takýto dron môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 112 kilometrov za hodinu.

#2 Step (Palo Alto) – mobilné bankovníctvo pre mladých (web)

Step Silicon Valley Startups

Mobilné bankovníctvo zmenilo celý náš vzťah k bankám a tiež to, kde sa ľudia rozhodujú ukladať svoje peniaze. Vďaka službe Step môžu teraz do sveta mobilného bankovníctva vstúpiť aj tínedžeri. Step poskytuje aj program s nulovým poplatkom, ktorý je určená pre dospievajúcich, ktorí môžu posielať a prijímať peniaze a uskutočňovať bezpečné nákupy osobne pomocou karty Step, zatiaľ čo mobilná aplikácia Step umožňuje používateľom ľahko spravovať všetky výdavky.

Je potrebné uviesť, že slovenské banky patria v tomto ohľade k tým najvyspelejším na svete a takmer všetky poskytujú internet banking v mobilnej aplikácií, ale aj špeciálne programy pre tínedžerov. V tomto im americký Step asi nemôže konkurovať, lenže je praktickou ukážkou toho, že do sveta financií môžu vstupovať aj technologické spoločnosti, nielen konvenčné finančné inštitúcie.

#3 NUVIA Inc. (Santa Clara) – vývoj procesorov novej generácie (web)

Nuvia Silicon Valley Startups

Cieľom spoločnosti NUVIA je priniesť na trhu novú éru výpočtovej techniky reimagináciou kremíkového dizajnu. Ten má vyhovovať potrebám používateľov, ktorí generujú exponenciálne objemy dát. Tím spoločnosti sa zameriava na laserové vytváranie procesorov, ktoré sú energeticky efektívne a schopné pracovať na úrovniach, ktoré spĺňajú a prekračujú súčasné požiadavky na dáta.

#4 Agora.io (Santa Clara) – ešte lepšie technologické pozadie pre online služby (web)

Agora

Agora poskytuje ľahko zabudovateľné API Real-Time Engagement, ktoré obsahuje všetky vývojové nástroje a cloudovú infraštruktúru potrebnú pre mobilné, webové a desktopové aplikácie. V budúcnosti môže táto platforma ešte viac podnietiť rozvoj nových online služieb určených pre okamžitú komunikáciu medzi používateľmi. Už dnes vyvolávanie API predstavuje až 83 percent všetkého online trafficu (zdroj).

#5 Robust.ai (Palo Alto) – softvér pre robotov novej generácie (web)

Robust.ai Silicon Valley Startups

Robust.ai si kladie za cieľ vytvárať roboty, ktoré sú inteligentnejšie, bezpečnejšie, robustnejšie a spolupracujú pri objavovaní spôsobov, ako sprístupniť všetkým vývojárom úplne voľné ruky. Aj keď sa vyžaduje, aby boli existujúce roboty obsiahnuté vo vysoko kontrolovaných prostrediach, tím Robust.ai vyvíja kognitívnu platformu s vysokou priemyselnou silou, ktorá umožňuje robotom efektívne sa učiť a nakoniec prosperovať v otvorených prostrediach v širokej škále vertikál. Tento popis sa vám môže zdať príliš komplikovaný na pochopenie laikom, v

#6 BMPower (Menlo Park) – drony s dlhšími doletom (web)

BMPower Silicon Valley Startups

BMPower je priekopníkom v predĺžení doby letu pohybujúcich sa strojov vytvorením ľahkých systémov typu plug & play, ktoré využívajú vodík. Systémy pre drony, roboty a stroje od spoločnosti BMPower sú navrhnuté ako alternatíva k lítium-iónovým batériám a ponúkajú výrazne lepší výkon, pokiaľ ide o spotrebu energie, čas letu aj teplotnú stabilitu.

#6 DustyRobotics (Mountain View) – robotizácia inžinierskej práce (web)

Dusty Robotics Silicon Valley Startups

Čo robia: Dusty Robotics umožňuje staviteľom v stavebnom priemysle prístup k najmodernejším robotickým nástrojom na zefektívnenie projektov. Pomocou modelovania informácií o budove nasadila spoločnosť Dusty Robotics roboty na vykonávanie presných meraní stavenísk a stavebných pozemkov, ktoré majú analytické tímy analyzovať. To vedie k usporiadaniam, ktoré sú finalizované desaťkrát rýchlejšie ako tradičné metódy a za nižšiu cenu.

#7 EcoSystemOne (Palo Alto) – vzdelávanie vo virtuálnom priestore (web)

Ambiciózny model EcoSystemOne umožňuje ľuďom zažiť všetko učenie sa, ktoré sa nachádza v triedach, prostredníctvom virtuálnej reality (VR). Riešenie tejto spoločnosti poskytuje prístup k plne interaktívnemu prostrediu vo virtuálnom svete. Triedy pre dve až päť osôb sú k dispozícii v rôznych témach, ako je osobný koučing, jazykové vzdelávanie či firemné školenie, ktoré účastníkom umožňujú vzdelávanie na vyššej úrovni.

Teda, aspoň údajne, pretože zatiaľ vyzerajú tieto virtuálne miestnosti trocha… komicky? Chce to ešte čas.

# 8 High Peak Data (Santa Clara) (web)

High Peak Data chce znížiť obavy spojené s množstvom zariadení napojených na 5G využívajúcich internet vecí (IoT). Spoločnosť pracuje na decentralizácii dátovo náročných aplikácií, čo vedie k nižším nákladom, zvýšenému zabezpečeniu a vysokorýchlostnému prístupu k dátam.

#9 MIT Scientific (Palo Alto) (web)

MIT Scientific Silicon Valley Startups

MIT Scientific sa zaviazala vyvíjať výnimočné lekárske prístroje pre použitie odborníkmi a sprístupniť najmodernejšiu platformu pre sprostredkovateľov. Cieľom je prekonať priepasť medzi medicínskymi inováciami na miestnej úrovni a komerčne dostupnými nástrojmi. Program sprostredkovateľa spoločnosti pomáha podporovať vývoj v endovaskulárnej, štrukturálnej srdcovej a intervenčnej neurológii a kardiológii, čo umožňuje vývoj zariadení, ktoré vykonávajú presné záchranné operácie s menšími prekážkami.

#10 Pactum (Mountain View) (web)

Pactum Silicon Valley Startups

Písanie a čítanie zmlúv môže trvať hodiny, napriek tomu má mnoho spoločností stále pocit, že po podpise napokon nedostali to, čo čakali. Spoločnosť Pactum to mení pomocou umelej inteligencie, ktorá je postavená na technológií, ktorá sa postupne učí hodnotu rôznych zmluvných podmienok pri uskutočňovaní férových rokovaní medzi predajcami a klientmi, a tak tvorí základ pre prípravu zmlúv so prínosom pre všetky zúčastnené strany.

O tom, že umelá inteligencia nepochybne raz prevezme zodpovednosť za prípravu zmlúv, riadenie firiem, ale možno aj trestné konania, sme písali v samostatnom článku o budúcnosti umelej inteligencie v kontexte straty pracovných miest obyčajných ľudí:

Kto príde o prácu kvôli pokroku? Zdá sa, že skoro všetci a nie je to zlé

 

Skutočne žijeme dystopický 1984? Spoločnú máme len naivitu hlavného hrdinu

Inteligentné továrne zvýšia zisky aj marže, za päť rokov zvýšia hodnotu ekonomiky o 1,5 bilióna USD

 

 

About Author

Redakcia UnitedLife

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings