Projekt z Kickstarteru
Keď marketing zmení charakter produktu: Levitujúce gule majú byť cestou k vnútornému pokoju
Buda Ball je zaujímavá dekorácia do domácnosti a pracovne, okolo ktorej spravil výrobca perfektný marketing. Mohol tak zvýšiť cenu produktu a osloviť veľmi špecifickú cieľovku.
Určite ste už niekedy videli dekorácie využívajúce magnetické polia, ktoré umožňujú malej guličke levitovať vo vzduchu. Poznáme ich všetci, napriek tomu vždy, keď ich vidíme, sme tak trocha prekvapení a zvedaví, ako to celé vlastne funguje. Za vynálezom nestojí žiadna mágia, iba obyčajná fyzika elektromagnetických polí a predmetov, ktoré sú v nich „uväznené“.
Takéto dekorácie na stôl si môžete kúpiť za pár eur v obchodíkoch s rozličným tovarom alebo na internete na stránkach s darčekovými predmetmi.
Ako ale spraviť z takejto pomerne jednoduchej hračky módnu záležitosť? Správne – dobrým marketingom. Takým, aký produktu Buda Ball zabezpečili jeho tvorcovia prostredníctvom crowdfundingovej platformy Kickstarter.
Tvorcovia spravili z Buda Ball nástroj k dosahovaniu vnútornej rovnováhy, akúsi pomôcku pri meditovaní. Zároveň má produkt reprezentovať životný štýl svojho majiteľa a dotvárať atmosféru v interiéri.
Počas vývoja zariadenia sa ukázalo, že môže pracovať s rovnakými alebo podobnými frekvenciami, aké vytvára mozog počas meditácie. Tu vznikol podnet na to, aby sa produkt intenzívne spájal práve s oddychom, relaxáciou a životným štýlom v súlade so Zenom.
Aby som produktu Buda Ball nekrivdil, musím uviesť na pravú mieru skutočnosť, že do jeho vývoja tvorcovia investovali veľa času, kreativity a odborných znalostí. A v porovnaní s lacnými magnetickými dekoráciami je tento produkt schopný udržať kovovú guličku vo vzduchu nielen vo vertikálnej, ale aj horizontálnej polohe – teda akoby sa gulička zázračne vznášala vedľa steny.
Marketingové slogany o význame v meditácii sú síce prehnané, ale úlohou každého výrobcu je propagovať svoj produkt tak, aby zaujal čo najviac a podnietil zákazníkov ku kúpe. A to sa tvorcovi Buda Ball očividne darí, pretože na Kickstarteri pôvodne zverejnil zámer vyzbierať 70-tisíc amerických dolárov na realizáciu, napokon však viac ako 1 700 ľudí vyzbieralo 215-tisíc dolárov. S týmto kapitálom by teda výrobca nemal mať problém produkty doručiť, zabezpečiť výrobu jeho farebných a materiálových verzií a ďalej investovať do vývoja.