Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Projekt z Kickstarteru

Keď marketing zmení charakter produktu: Levitujúce gule majú byť cestou k vnútornému pokoju

Čítanie na 2 min. Buda Ball je zaujímavá dekorácia do domácnosti a pracovne, okolo ktorej spravil výrobca perfektný marketing. Mohol tak zvýšiť cenu produktu a osloviť veľmi špecifickú cieľovku.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0

Určite ste už niekedy videli dekorácie využívajúce magnetické polia, ktoré umožňujú malej guličke levitovať vo vzduchu. Poznáme ich všetci, napriek tomu vždy, keď ich vidíme, sme tak trocha prekvapení a zvedaví, ako to celé vlastne funguje. Za vynálezom nestojí žiadna mágia, iba obyčajná fyzika elektromagnetických polí a predmetov, ktoré sú v nich „uväznené“.

Takéto dekorácie na stôl si môžete kúpiť za pár eur v obchodíkoch s rozličným tovarom alebo na internete na stránkach s darčekovými predmetmi.

Ako ale spraviť z takejto pomerne jednoduchej hračky módnu záležitosť? Správne – dobrým marketingom. Takým, aký produktu Buda Ball zabezpečili jeho tvorcovia prostredníctvom crowdfundingovej platformy Kickstarter.

Tvorcovia spravili z Buda Ball nástroj k dosahovaniu vnútornej rovnováhy, akúsi pomôcku pri meditovaní. Zároveň má produkt reprezentovať životný štýl svojho majiteľa a dotvárať atmosféru v interiéri.

Počas vývoja zariadenia sa ukázalo, že môže pracovať s rovnakými alebo podobnými frekvenciami, aké vytvára mozog počas meditácie. Tu vznikol podnet na to, aby sa produkt intenzívne spájal práve s oddychom, relaxáciou a životným štýlom v súlade so Zenom.

Aby som produktu Buda Ball nekrivdil, musím uviesť na pravú mieru skutočnosť, že do jeho vývoja tvorcovia investovali veľa času, kreativity a odborných znalostí. A v porovnaní s lacnými magnetickými dekoráciami je tento produkt schopný udržať kovovú guličku vo vzduchu nielen vo vertikálnej, ale aj horizontálnej polohe – teda akoby sa gulička zázračne vznášala vedľa steny.

 

Marketingové slogany o význame v meditácii sú síce prehnané, ale úlohou každého výrobcu je propagovať svoj produkt tak, aby zaujal čo najviac a podnietil zákazníkov ku kúpe. A to sa tvorcovi Buda Ball očividne darí, pretože na Kickstarteri pôvodne zverejnil zámer vyzbierať 70-tisíc amerických dolárov na realizáciu, napokon však viac ako 1 700 ľudí vyzbieralo 215-tisíc dolárov. S týmto kapitálom by teda výrobca nemal mať problém produkty doručiť, zabezpečiť výrobu jeho farebných a materiálových verzií a ďalej investovať do vývoja.

 

Prečítajte si aj:

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0