EXTRA Kultúra Lifestyle

Šialená emancipácia Harley Quinn vtrhla do kín. Mal by si pri tom byť aj ty?

  • 7 februára, 2020
  • 6 min read
Šialená emancipácia Harley Quinn vtrhla do kín. Mal by si pri tom byť aj ty?

V kinách máme prvý komiks tohto roku. Vtáky Noci (naozaj Birds of Prey potrebovali slovenský preklad?) a fantastický prerod jednej Harley Quinn. Pri preklade tohto siahodlhého názvu sa vyparilo jedno dôležité slovo. Emancipácia. Je to dôležité slovko, lebo vystihuje podstatu tohto filmu, že vo svete plného zločinu majú svoje miesto aj silné a emancipované ženy. Myšlienka dobrá, no podarilo sa aj jej prevedenie?

Vráťme sa však trochu späť do histórie. Do bodu kedy sa do kín dostali Krotiteľky duchov. Film, ktorý schytal toľko hejtu, až vám ho muselo byť ľúto. Jednalo sa o priemernú americkú komédiu, akých je naozaj milión. Ľudia neprijali zmenu pohlavia hlavných hrdinov najlepšie. Ešte väčší problém bol v nevýrazných herečkách. Scenár tiež nepatril k najlepším stránkam filmu. To boli dôvody, pre ktoré sa film stal jedným z najväčších prepadákov.

Potom prišiel pokus o ďalšiu emancipaciu v podobe Bumblebee. Film bol celkom fajn. Problém bol v tom, že mnoho divákov sa nevedelo stotožniť s hlavnou hrdinkou, mladou tínedžerkou. Niet sa čo čudovať. Transformers je značka určená pre malých chlapcov. Preto aj napriek kladnému prijatiu kritikov, sa ľudia do kina až tak nehrnuli. No a koncom minulého roka sme dostali ďalši silno feministický film – Charlieho Anjeli. Prepadák ako hrom. Harley Quinn sa tiež snaží presadzovať myšlienku emancipácie. Podarilo sa jej to lepšie ako jej predchodkyniam?

INZERCIA

Začnem tým pozitívnym. Ewan McGregor a Margot Robbie. Dve mená vďaka, ktorým je tento film znesiteľný. Ewan si rolu zloducha Black Mask skutočne užíva. Niekto by jeho herecké kreácie mohol označiť za prehrávanie, no k danej postave sa to skutočne hodí. Kedykoľvek sa objaví na scéne, užívate si to spolu s Ewanom. Dúfate, že na scéne ostane až do konca. Jeho postava je skutočne zlá a vo svojej podstate odporná. Na to netreba zabúdať.

Margot Robbie pokračuje so svojimi hereckými kreáciami tam kde skončila v Suicide Squad. Harley je stále skvelá, avšak tento krát jej nohy podkopáva scenár. Nie je to tak zlé, aby ste si jej postavu neužili rovnako ako v Samovražednej jednotke. To sa nemusíte báť. V Suicide Squad ju dopĺňal jej puding aka Joker, ktorého však v novinke nevidíme. Harley sa s ním rozišla. Nadobro. Vďaka jeho ochrannej ruke jej dali pokoj všetci zločinci, ktorým v minulosti niečo zlé spravila. Po rozchode s Jokerom to neplatí a tak si na Harley všetci brúsia zuby. To je aj podstatou deja nového filmu. Nakoľko dej je veľmi chabý, viac vám prezrádzať nebudem.

 

Prejdime k problémom filmu Vtáky Noci. Jedným z nich je jednoznačne post režisérky. Je cítiť, že Cathy Yen tento post získala skôr preto, že je žena, než kvôli svojmu talentu. Nechápte ma zle. Hollywood si len ide svoje a ľudí obsadzuje skôr podľa toho, aby splnil nejaké kvóty, než na základe talentu. Jediná stránka, ktorá sa jej podarila, je vizuál. Hýri farbami a film pôsobí skutočne cool. Je tu však problém. Veľmi cítiť, že film mal menší rozpočet ako jeho predchodcovia. Ten sa odhaduje na cca 50 až 70 miliónov USD. A ja sa čudujem, kde aj to málo išlo. Pravdepodobne všetko zhltla digitálna hyena, ktorú si Harley počas filmu zaobstará a ktorá nijak výrazne do deja nezasiahne.

Veľkým problémom je aj obsadenie vedľajších postav. Postava Viktora Zsazsa, ktorá v komiksoch patrí k najobávanejším zabijakom Gothamu, pôsobí ako treťotriedny kriminálnik, ktorý to len čisto náhodou so životom nezabalil v prvej minúte filmu. Ešte horšie je na tom postava detektívky Montoyi v podaní herečky Rosie Perez. Nechcem znižovať kvality herečky, jedná sa však o jedno z najhorších kastingových rozhodnutí.

Ostatné herečky ako Mary Elizabeth Winstead (Huntress) či Jurnee Smollet-Bell (Black Canary) nedostali toľko priestoru, koľko by si zaslúžili a tak ich postavy pôsobia skôr priemerne.

Birds Of Prey (Vtáky Noci) boli jedno z prvých rozhodnutí, čo chce DC natočiť potom, čo museli prehodnotiť prehry v podobe Batman vs Superman a Justice League. V prvom rade chcem povedať, že som jeden z mála zástancov toho, čo pre nás Zack Snyder pripravoval a započal filmami ako Justice League. Problém bol len v nedotiahnutých scenároch. Pôvodne sa plánoval spoločný film pre Jokera a Harley. Pravdepodobne nie úplne dobré prijatie Jokera Jareda Leta však spôsobilo, že producenti dali prednosť kvázi sólo filmu pre Harley. Veľká Chyba. Oveľa zaujímavejšie by pre divákov pôsobil šibnutý milostný vzťah Jokera a Harley. Máme dobu, ktorá praje feministkám (tak si to aspoň myslia producenti; to, že všetky takéto filmy v kinách prepadajú, im nevadí) a tak sme dostali Vtáky noci.

Birds Of Prey sú pri najlepšom priemerný film s dvoma veľkými plusmi. Ewan McGregor a Margot Robbie. Vo všetkom ostatnom zlyháva a neponúka nič viac, prečo by ste kvôli nemu mali obetovať peniaze na lístok na kina. Je to veľká škoda. Ani tá emancipácia sa nepodarila. Wonder Woman túto úlohu/cieľ plní oveľa lepšie, o čom svedčí aj jej obrovský úspech. Osobne mám veľké obavy, že Birds of Prey budú veľkým finančným prepadákom a to napriek tomu, že nestáli veľa peňazí. Nepamätám si, že by so mnou v obrovskej kinosále na podobne ladenom filme bolo dokopy asi 10 ľudí. V deň premiéry.

 

About Author

Lukáš Horák

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings