Veda a technika

Samsung Gear Fit2 pohľadom fanúšika klasických hodín

  • 26 augusta, 2000
  • 6 min read
Samsung Gear Fit2 pohľadom fanúšika klasických hodín

Inteligentné hodinky zamerané na zdravie, životný štýl a šport. Zariadenie Gear Fit2 nie je ani klasický fitness náramok, odlišuje sa aj od širokej ponuky moderných inteligentných hodiniek. Počas jedného týždňa sme sa snažili nájsť spôsob, ako ideálne využiť potenciál počítača a dotykového displeja na zápästí.

 

Nebudem zapierať, že som veľký fanúšik poctivého hodinárskeho remesla. Viem oceniť precíznosť a technickú dokonalosť mechanizmov od TAG Heuer a Breitlingu, možno si jedného dňa kúpim aj nejaké tie zlato-modré Rolexky. Asi preto sa na trh s inteligentnými hodinkami pozerám tak trocha cez prsty, hoci veľmi dobre rozumiem tomu, akým smerom sa vyvíja dopyt po elektronike. Smarthodinky sú stále pomerne novým typom elektroniky, niečím, čo stále iba objavujeme a snažíme sa nachádzať praktické využitie týchto moderných nástrojov.

 

sasmung gear fit2 recenzia 3digital.sk (2)

INZERCIA

Ako jeden z najpraktickejších spôsobov využitia smarthodiniek je ich funkcia športového asistenta. Sú pokročilým digitálnym záznamníkom všetkého, čo počas dňa robíme a namiesto toho, aby sme si denne zapisovali niekam do kalendára, koľko kilometrov sme to približne zabehli, na malom displeji hodiniek vidíme presný počet krokov, odhad spálených kalórií a ďalšie zaujímavé fakty, napríklad aj vývoj nášho srdcového tepu v priebehu dňa.

K tomu vedia hodinky slúžiť ako predĺžená ruka mobilného telefónu, z ktorého preberajú notifikácie.

Ak sa budem na smarthodinky a vyspelé fitness náramky pozerať z tohto uhla pohľadu, potom mi už tak nebude vadiť, že pomaly ohrozujú klasické hodinárstvo.

 

sasmung gear fit2 recenzia 3digital.sk (1)

Samsung Gear Fit2 patria rozhodne k tomu najlepšiemu, čo súčasný trh so smarthodinkami ponúka. Materiály sú výborné, základný zapínací mechanizmus je funkčný a jednoduchý, displej je krásne čitateľný aj v exteriéri a jeho mierne zakrivenie nie je iba dizajnovým úletom. Vďaka tomuto zakriveniu si hodinky udržiavajú pravidelný tvar, nezachytávajú sa o oblečenie, nezavadzajú pri šoférovaní a ani pri behaní. Vraj ich môžete aj namočiť do vody, ale keď mi zo Samsungu pripomenuli, že som do rúk dostal predprodukčnú vzorku, radšej som ponor neskúšal.

Prvé spustenie hodiniek si vyžaduje chvíľu času, je potrebné odpovedať na niekoľko otázok a dokončiť inštaláciu systému manuálne. Sprievodca je však praktický a do troch minút môžete zariadenie začať používať. V tomto úvodnom nastavení si môžete zvoliť, či chcete hodinky prepojiť aj s mobilným telefónom. Ak viete, že ho budete chcieť pripájať o niekoľko dní, radšej to spravte hneď – v opačnom prípade budete musieť hodinky nadobro resetovať a prídete tak o všetky údaje, ktoré dovtedy zbierali. V mobile musíte mať nainštalovanú aplikáciu Gear Manager a ideálne je, ak používate mobil značky Samsung.

Prostredie systému, ktorý v hodinkách beží, je veľmi jednoduché, pohybuje sa v ňom celkom intuitívne a väčšina funkcií je na dosah niekoľkých pohybov prsta. Na displeji sa v základnom stave zobrazuje ciferník, na výber máte niekoľko variantov jeho dizajnu. Posunom tejto hlavnej obrazovky do akejkoľvek strany sa vám prístupňujú horizontálne záložky, každá s inou funkciou zobrazenou na celej ploche.

Osobne sa mi páči funkcia pre sledovanie denného pitného režimu. Výberom príslušnej funkcie si môžete pridávať tlačidlom PLUS vypité poháre vody alebo kávy a tak mať prehľad v tom, či cez vypijete aspoň tie tri litre vody, ktoré sa v horúčavách odporúčajú piť každý deň. Ja som s hrôzou zistil, že počas dňa vypijem možno liter čistej vody a hádam pol litra kávy kombinovanej s džúsikmi a kolou. A to pravidelne športujem! 🙁

 

sasmung gear fit2 recenzia 3digital.sk (6)

Meranie krokov je presné a funguje aj vtedy, keď hodinky nemáte na zápästí. Ak si cestou z tréningu zabudnete hodinky v taške a vyberiete ich až po príchode domov, budete mať započítanú aj cestu domov.

Skvelá funkcia je alarm. Ten klasický, ktorý si nastavujem ráno na mobile, som si tentokrát nastavil na hodinkách. Namiesto toho, aby som ráno budil ženu hlasným mobilom, hodinky mi na ruke potichu vibrovali, až kým som sa zobudil a alarm vypol ručne. Spočiatku bol problém zaspať s hodinkami na ruke, ale ich hmotnosť je veľmi nízka a ako som vyššie písal, vďaka ich oblému tvaru sa nezachytávajú a nezavadzajú.

Cieľom tejto recenzie nie je detailne popisovať všetky funkcie, ktoré v hodinkách nájdete – informácie tohto charakteru nájdete na oficiálnej produktovej stránke Samsungu. Mojím zámerom je sprostredkovať dojmy, ktoré som nadobudol počas ich testu a pravidelného používania – a v tomto smere sa nemôžem na nič sťažovať. Samsung Gear Fit2 sú pekné, pohodlné a praktické, na jedno nabitie vydržia dlho a proces nabíjania je rýchly, nie je potrebné púzdro nikam pripájať, stačí ich položiť do nabíjacieho doku.

Smarthodinky / fitness náramok Samsung Gear Fit2 sa na internete predáva od 167 eur, čo nie je zanedbateľná suma. Za túto cenu si môžete kúpiť napríklad pekné mechanické hodinky Festina, ktoré však vedia iba ukazovať a merať čas. Elektronika ponúka nepomerne viac funkcií a možností, pričom väčšina z nich sa týka športu. Keď si budem najbližšie kupovať hodinky a nebudem mať budget na tie zlato-modré Rolexky, tak budem veľmi vážne uvažovať práve nad smarthodinkami od Samsungu.

sasmung gear fit2 recenzia 3digital.sk (5)

sasmung gear fit2 recenzia 3digital.sk (4)

 

About Author

Erik Stríž

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings