Renault Austral na Slovensku: Ktorá verzia je zlatou strednou cestou?
Renault Austral je nové SUV, ktoré má najlepšie predpoklady stať sa silným hráčom aj na slovenskom trhu. Kompaktné SUV totiž prináša do už aj tak nasýteného konkurenčného prostredia niekoľko významných pridaných hodnôt, aby už pri prvom kontakte celkom presvedčil o zmysluplnosti kúpy. Nie sú to marketingové slogany, čo by ste si mali zapamätať, ale reálnu hodnotu za peniaze, ktorú model ponúka.
- Renault Austral je nové SUV, ktoré má najlepšie predpoklady stať sa silným hráčom aj na slovenskom trhu.
- Kompaktné SUV totiž prináša do už aj tak nasýteného konkurenčného prostredia niekoľko významných pridaných hodnôt, aby už pri prvom kontakte celkom presvedčil o zmysluplnosti kúpy.
- Nie sú to marketingové slogany, čo by ste si mali zapamätať, ale reálnu hodnotu za peniaze, ktorú model ponúka.
Slovenské ceny Renault Austral
SUV Renault Austral sa na Slovensku predáva od cenníkových 30 400 €, najvyššia možná výbava ICONIC ESPRIT ALPINE pritom v cenníku figuruje za 37 600 € – to je iba o 7 600 eur viac, pritom za tieto peniaze navyše zákazník dostane auto v podstate v plnej výbave. Renault aj pre tento vrcholový stupeň výbavy ponúka voliteľné položky, otázkou však je, či ich vôbec budete potrebovať, keďže už základná výbava je pozoruhodne pestrá a bohatá na položky, ktoré sú u iných automobiliek za príplatok.
Motorizácie sú v súčasnosti na výber tri, a to dva mild-hybridy 140 a 160 a E-Tech full hybrid 200. Rozdiel medzi mild hybrid 140 a mild hybrid 160 auto spočíta v prevodovke (140 má 6-stupňový manuál, zatiaľ čo 160 auto má prevodovku CVT), rozdiel je tiež vo výkone (140 = 103 kW, 160 = 116 kW) a výkonnejšia verzia má aj o 10 Nm silnejší krútiaci moment (270 Nm).
Hybrid dokáže jazdiť na benzín a tiež na elektrinu, takže kto je šikovný, ten bude schopný jazdiť mimoriadne lacno. Renault technológiu full hybridu definuje nasledovne: Jazdite ticho na elektrický pohon až do rýchlosti 130 km/h a v meste až 80 % času jazdy. Batéria sa nabíja pri spomaľovaní a brzdení. Nie je potrebné pripájať sa do elektrickej zásuvky. Batéria má kapacitu 1,7 kWh a pracuje s napätím 400 V.
Motorizácia / Stupeň výbavy | TECHNO | TECHNO ESPRIT ALPINE | ICONIC | ICONIC ESPRIT ALPINE |
mild hybrid 140 1,3 l benzín 103 kW, manuál |
30 400 € | |||
mild hybrid 160 auto 1,3 l benzín 116 kW, automatika CVT |
34 400 € | 36 400 € | 37 600 € | |
E-Tech full hybrid 200 1,3 l benzín + elektrina, 147 kW automatika |
možnosť predobjednať tu | možnosť predobjednať tu |
Model Austral aktuálne neponúka pohon všetkých štyroch kolies, hoci to platforma umožňuje. Svojskou alternatívou je funkcia Extended Grip, čo je zlepšená trakčná kontrola.
Nemýľte si pritom pohon 4×4 s technológiou 4Control – tá umožňuje natáčať všetky štyri kolesá, a tak počas jazdy vysokými rýchlosťami zlepšiť stabilitu a bezpečnosť, zatiaľ čo pri pomalej jazde zlepšiť obratnosť SUV-čka. Vyššia úroveň, 4Control advanced, dokáže natáčať zadné kolesá až o 5°, pričom predné sa z priameho smeru vytáčajú do 35° uhla.
Porovnanie stupňov výbavy
Keď sa pozriete na tabuľku s výpisom položiek v jednotlivých stupňoch výbavy, zrejme usúdite, že už základná výbava je dostatočne bohatá na to, aby vám celkom vystačila. Má to však jeden malý háčik: základná výbava je k dispozícii iba s manuálnou prevodovkou, takže ak chcete „automat“ CVT, musíte siahnuť po Techno Esprit Alpine. Rozdiel je štyritisíc eur, lenže spolu s výkonnejším motorom a samočinnou prevodovkou dostanete aj celú sadu estetických doplnkov a športový volant, navyše automobil postavený na 20″ krásnych diskoch.
Domnievame sa, že zlatou strednou cestou je stupeň výbavy ICONIC, ktorý obsahuje slovom skvelý kamerový systém s 360° výhľadom na okolie vozidla a aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu, ktoré vám spoločne s aktívnym udržiavaním v pruhu do veľkej miere uľahčí cestovanie po diaľniciach. Samozrejme, aj také elektricky ovládané kufrové dvere sú cenným detailom, ktorý skutočne nachádza každodenné uplatnenie v bežnom živote.
Otázkou už potom je len to, či si predsa len nepriplatiť tých 1 200 eur navyše, aby ste mali auto v plnej výbave Iconic Esprit Alpine…
TECHNO | TECHNO ESPRIT ALPINE |
hlavné prvky sériovej výbavy:
|
navyše oproti Techno:
|
cena od 30 400 € | cena od 34 400 € |
ICONIC | ICONIC ESPRIT ALPINE |
navyše oproti Techno:
|
navyše oproti Iconic:
|
cena od 36 400 € | cena od 37 600 € |
Detaily, na ktorých záleží
Renault Austral má hneď niekoľko silných argumentov, prečo by ste si ho mali nielen zaradiť na zoznam kandidátov pri záujme o kúpu nového SUV, ale aj prečo by ste si napokon mali vybrať.
Výhody SUV sú všetkým zrejmé: vyšší posed znamená lepší výhľad na okolie, lepšia bezpečnosť, pohodlnejšie nastupovanie do vozidla a nakladanie detí do detských sedačiek, veľkorysý batožinový priestor, lepšia priechodnosť miernym terénom vďaka väčšej svetlej výške, a tak ďalej.
Niekomu tieto argumenty nevyhovujú a hovorí, že také kombi má kufor väčší – je to síce pravda, no tých 487 až 575 litrov v Renault Austral môžeme smelo považovať za hodnotu typickú aj pre kombi.
Je čas sa teda sústrediť na to dôležitejšie – čo Austral ponúka pre vodiča a pasažierov:
- 32 pokročilých asistenčných systémov pre bezpečnejšiu jazdu a parkovanie
- 984 cm² obrazovej plochy (počíta sa dovedna obrazovka systému openR link, prístrojový panel a head-up displej)
- multi-sense: S výberom 4 jazdných režimov si môžete prispôsobiť vozidlo podľa svojich predstáv a dosiahnuť dokonalý zážitok z jazdy
- modulárny dizajn: Využite objem batožinového priestoru až 575 dm³ VDA alebo až 1525 dm³ so sklopenými zadnými sedadlami, ktoré sa dajú posúvať aj pozdĺžne.
- multimediálny systém openR link obsahuje najlepšie služby Google a služby Renault
- hi-fi zvuk od Harman Kardon
- 360° kamerový systém s 3D pohľadom
- inteligentný adaptívny tempomat a active driver assist: Systém reguluje rýchlosť podľa stavu okolitej dopravy, udržuje bezpečnú vzdialenosť a zaistí vycentrovanie v jazdnom pruhu. Keď sa premávka spomalí, systém Stop & Go umožní automatické zastavenie a rozjazd vozidla.
- matrix LED vision: Automatické prepínanie medzi diaľkovými a stretávacími svetlami. Aktivuje sa pomocou kamery umiestnenej v hornej časti čelného skla. Systém automaticky prispôsobuje tvar svetelného kužeľa dopravným a poveternostným podmienkam, aby nedošlo k oslneniu ostatných vozidiel a optimalizovala sa viditeľnosť za tmy.
Ak vás Renault Austral zaujal, zistite o ňom viac na oficiálnych webstránkach Renault.sk