Benzín, nafta alebo elektrina? Má všetko.

Prečo si kúpiť európske auto roka Peugeot 208?

Peugeot 208 nie je európskym autom roka náhodou, za týmto titulom stojí enormné úsilie výrobcu vyhotoviť skvelé auto. Pre nás je o to hodnotnejší, že sa vyrába na Slovensku a predáva sa už od 11 490 eur.
Vydané 3. septembra 2020 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

Keď značka Peugeot predstavila novú generáciu modelu 208, vyslúžila si množstvo pozitívnych ohlasov na nápadný dizajn svojho kompaktného hatchbacku. Skutočne, dvestoosmička má ten preslávený wow-efekt, o ktorý sa mnohé automobilky snažia častokrát márne. Prešlo niekoľko mesiacov a keď dnes na ceste vidíme toto vozidlo, ešte stále nás upúta a otočíme sa za ním. To dokazuje, že Peugeotu sa podarilo vytvoriť taký vzhľad, ktorý sa neokuká hneď po premiére.

Bolo by však naivné domnievať sa, že toto auto je iba o pútavom vzhľade. Skrýva sa v ňom oveľa viac a v tomto článku si predstavíme kľúčové vlastnosti Peugeotu 208.

Moderné motory a automatická prevodovka EAT8

Peugeot 208 prišiel na trh s najnovšou generáciou motorov, ktoré vyvíja Peugeot spoločne so svojimi partnermi. Jedná sa o známe benzínové agregáty s názvom PureTech a naftové BlueHDi. Možno si poviete, že do mestského hatchbacku sa nafta celkom nehodí, lenže množstvo ľudí predsa používa malé hatchbacky aj na dlhšie trasy, na ktorých je vznetový agregát stále ťažko nahraditeľný.

Všetky tieto motory, benzínové i naftové, sa zaraďujú do emisnej normy Euro 6d-ISC a majú funkciu automatického vypínania a zapínania. Ich spoločnými menovateľmi sú nízka spotreba a malé emisie skleníkových plynov.

Významným „detailom“ je fakt, že auto sa predáva s automatickou prevodovkou. Nejedná sa o robotizovanú prevodovku alebo CVT, ale plnohodnotný automat s ôsmimi prevodovými stupňami.

Samostatnú pozornosť si zaslúži aj plne elektrická verzia, ktorá sa volá e-208. Má nulové lokálne emisie, pretože neobsahuje benzínový ani naftový motor, elektrický dojazd je praktických 340 kilometrov a doba nabíjania sa v závislosti na type nabíjacej stanice pohybuje v rozpätí 30 až 55 minút. Toto auto má dokonale plynulý a tichý chod, motor takzvane zaberá odspodu, preto má výbornú dynamiku a pružnosť. Pritom si ako vodič môžete vybrať, či chcete jazdiť v ekologickom, normálnom alebo športovom režime.

Kúpou podporíte slovenskú ekonomiku

Vedeli ste, že Peugeot 208 sa vyrába na Slovensku? Presne tak, svojím spôsobom je to Slovák, hoci s francúzskym pôvodom.

Keďže sa vyrába na Slovensku v závode spoločnosti Groupe PSA, nepriamo kúpou tohto auta podporíte aj slovenskú ekonomiku. V závode totiž pracujú Slováci, jedná sa o jedného z najvýznamnejších zamestnávateľov v krajine a je na neho naviazaná celá reťaz dodávateľských spoločností, ktoré sú na výrobe závislé. No a pánom výroby je dopyt.

Inzercia

 

3D displej a ergonomický kokpit

Jednou z mimoriadnych vlastností Peugeotu 208 je jeho digitálny kokpit s 3D zobrazením v prístrojovom paneli. Ak ste to nevideli naživo, nepochopíte – mali by ste navštíviť showroom a presvedčiť sa osobne, ako fantasticky to Peugeot zvládol.

Informácie o vozidle a riadení sa zobrazujú v dvoch úrovniach, a to podľa stupňa dôležitosti a priority (bezpečnosť, asistenčné systémy riadenia, navigácia). Môžete si nastaviť tie, ktoré si prajete vidieť zobrazené stále. Displej je nad volantom, takže auto nepotrebuje head-up displej.

Koncepcia i-Cockpit však nie je iba o displeji. Je to celý súhrn ergonomických riešení pre vodiča, ktoré uľahčujú riadenie a používanie auta. Napríklad volant má kompaktné rozmery, prístrojový panel je uložený vyššie ako je obvyklé u iných značiek áut a celkovo je predný interiér orientovaný na vodiča. Ovládacie prvky sú na dosah bez väčšieho rozsahu pohybu a prakticky všetky funkcie okrem klimatizácie ovládate tlačidlami na volante.

 

Jazdí skoro sám a vyparkuje za vás

Peugeot 208 sa dá zadovážiť aj s balíčkom funkcií, ktoré výrobca nazval PACK DRIVE ASSIST.

Pack Drive Assist je ďalším krokom v ústrety k autonómnemu riadeniu áut, teda takému, v ktorom sa vodič stáva pasažierom a o ovládanie auta sa stará počítač. Tento balíček obsahuje viaceré funkcie, ktoré sú v tomto segmente výnimočné, ako kontrolu jazdnej dráhy vozidla s voľbou pozície v jazdnom pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek a odporúčania rýchlosti či kontrolu rýchlosti a bezpečnej vzdialenosti medzi vozidlami idúcimi za sebou.

Pre mnohých môže byť je tiež veľmi užitočná funkcia automatického parkovania. Technológia PARK ASSIST zabezpečuje asistenciu pri parkovaní do radu a na kolmo orientované parkovacie miesto. Vodič nemusí ovládať volant, o to sa stará počítač. Systém sám rozpozná, či je parkovacie miesto dosť veľké a pri parkovacom manévri ovláda riadenie. Systém navyše funguje aj pri vychádzaní z parkovacieho miesta!

 

Vlastná aplikácia na smartfón

Peugeot vytvoril aplikáciu pre smartfóny MYPEUGEOT, s ktorou sa môžete pripojiť aj na malé modely radu 208.  Možno si hovoríte, že prečo by ste mali používať aplikáciu, keď vám stačí mobil prepojiť s autom cez bluetooth.

V tomto prípade aplikácia ponúka niekoľko funkcií, ktoré vám bežné pripojenie cez bluetooth neponúkne. Jej význam nespočíva v telefonovaní a prehrávaní hudby, ale v poskytovaní podrobných informácií o aute.

Cez displej mobilu si môžete vzdialene pozrieť stav auta, ako údaje o jazde a spotrebe, ďalej umožňujú rýchly prístup k asistenčným službám bez toho, aby ste ich museli dohľadávať na internete, navyše aplikácia upozorňuje na potrebu údržby a servisné intervaly.

Prepojiť si auto s mobilom cez túto špeciálnu aplikáciu tak rozhodne má zmysel, okrem toho sa s bežným bluetooth pripojením na telefonovanie a prehrávanie hudby nevylučuje ani neovplyvňuje.

 

» Chcete vedieť viac? Všetko o nových 208 a e-208 nájdete priamo na stránke Peugeotu

 

Pokračujte na ďalší príspevok »