Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Peugeot uvádza plug-in hybrid už aj v nádhernej 508-čke. Elektrický dojazd je veľmi slušný

Čítanie na 3 min. Síce bez pohonu oboch náprav, ale i tak s veľmi zaujímavými parametrami.

Len krátko na to, ako sme vás informovali, že Peugeot predstavil hybridnú verziu svojej obľúbenej 3008-čky sa obdobná technológia nasťahovala aj pod kapotu krásnej 508-čky. Áno, reč je o vyhotovení 508 Hybrid, i keď v porovnaní s väčším SUV-čkom nejde o úplne identickú techniku. Ako už totiž samotný názov naznačuje, zástupca strednej triedy v plug-in hybridnom podaní neprichádza s pohonom všetkých štyroch kolies, inými slovami, Hybrid s dodatkom 4 ostáva doménou výhradne modelu 3008.

Pointou verzie 508 Hybrid je teda len jeden elektromotor v prednej časti. Jeho výkon je presne 80 kW / 110 koní a slúži výhradne na pohon prednej nápravy. Samozrejme, základným stavebným kameňom je agregát PureTech s výkonom 132 kW / 180 koní, čo značí, že kombinovaný výkon sústavy je na úrovni 165 kW / 225 koní. O prenos sily sa stará 8-stupňová automatická prevodovka e-EAT8.

Zdrojom energie pre elektromotor je batéria s kapacitou 11,8 kWh (pre porovnanie, 3008 Hybrid4 má 13,2 kWh). Automobilka uvádza, že čisto na elektrický pohon dokáže 508-čka absolvovať veľmi slušných 54 kilometrov, zatiaľ čo kombík s dodatkom SW približne 52 kilometrov. Akumulátory bude možné dobiť pomocou špeciálneho Wallboxu s 32 A zásuvkou a výkonom 6,6 kW. Plné nabitie má trvať cca hodinu a 45 minút. Údaj o akcelerácii na stovku či maximálnu rýchlosť danej verzie Peugeot zatiaľ nešpecifikuje.

Jednou zo silných stánok hybridných alternatív je, že vnútorná priestrannosť nebola nijak obmedzená. 508-čka totiž stojí na modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), ktorá je prispôsobená na rôzne typy pohonov. Model 508 tak naďalej aj v tomto prípade ponúka 487-litrový batožinový priestor, zatiaľ čo praktickejšie SW má naďalej 530 litrov. Zástavba elektromotora a prídavnej batérie nijak neovplyvnila ani priestor v kokpite. Ten naďalej ponúka veľmi atraktívny futuristický dizajn a veľmi moderné technológie.

Peugeot 508 Hybrid bude k dispozícii hneď vo viacerých stupňoch výbavy – Allure, Allure Business, GT Line aj GT. Dizajnové zmeny sa nekonajú, a teda prítomnosť plug-in hybridu naznačuje len pár exteriérových plakiet (na C-stĺpiku). Novinka, ktorá má zabezpečiť väčšiu dynamiku a zároveň aj väčšiu optimalizáciu spotreby paliva v tomto momente vstupuje na domáci francúzsky trh. Na slovenskom trhu bude hybridná 508-čka uvedená pravdepodobne v závere roka.

 

Prečítajte si aj:

Ako sa vám páčil tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. 0