Obľúbená 3008-čka dostala (hybridnú) štvorkolku. Ide o najvýkonnejší Peugeot súčasnosti

Už pri odhalení novej 3008-čky odznelo, že neskôr príde aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ten čas nastal práve teraz.
Vydané 3. septembra 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

Francúzska automobilka už dlhší čas avizovala, že obľúbená 3008-čka sa skôr cli neskôr dočká pohonu oboch náprav, ktorý v ponuke prekvapivo chýbal. Stalo sa tak napokon teraz, i keď hneď v úvode musíme povedať, že nejde zrovna o konvenčný pohon všetkých štyroch kolies. Peugeot totiž uvádza verziu 3008 GT Hybrid4, teda plug-in hybrid.

Jeho podstatou je až dvojica pridaných elektromotorov – prvý je vpredu, je spojený s prevodovkou e-EAT8 a má výkon 81 kW / 110 koní, zatiaľ čo druhý je umiestnený vzadu, má silu 83 kW / 112 koní a poháňa výhradne zadné kolesá. Je teda zrejmé, že naozaj ide o pohon všetkých štyroch kolies, avšak obe nápravy nie sú fyzicky prepojené. Tak či onak, takéto riešenie môže prilákať nových záujemcov, čím by sa 3008-čka stala ešte obľúbenejšou –  doteraz bolo predaných už vyše 700-tisíc exemplárov.

Samozrejme, pod prednou kapotou naďalej nechýba ani konvenčný agregát. Ten vo verzii GT Hybrid4 zastupuje zážihový PureTech s výkonom 147 kW / 200 koní. Automobilka tak uvádza, že celkový výkon sústavy je až 220 kW / 300 koní, čím ide o vôbec najvýkonnejší Peugeot na trhu.

Je zaujímavé, že takýmto rekordom sa pýši rodinné SUV a nie nejaký športový hothatch. Akcelerácia na stovku novinke trvá len 5,9 sekundy, pričom na čisto elektrický pohon dokáže papierovo absolvovať 59 kilometrov (podľa metodiky WLTP). Batériu s kapacitou 13,2 kWh bude možné dobiť pomocou špeciálneho Wallboxu s 32 A zásuvkou a výkonom 7,4 kW. Plné nabitie akumulátorov bude trvať cca hodinu a 45 minút.

Hybridná verzia je dostupná výhradne vo variante GT, takže v interiéri nechýba Alcantara či pravé drevené dekóry v odtieni Grey Oak. Zároveň sa z novej 508-čky do ponuky dostali nové asistenčné systémy, ako napríklad vylepšený adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go či držanie v pruhoch. Dizajn exteriéru sa nijak nemení, naďalej tak ide o esteticky veľmi príťažlivé SUV-čko s futuristicky pôsobiacou palubnou doskou.

Nová hybridná verzia sa na jeseň dostane na domáci trh, na Slovensku sa však pravdepodobne ukáže až niekedy v úvode roka 2020. Zaujímavosťou je, že okrem variantu Hybrid4 s dvojicou elektromotorov sa časom v ponuke ukáže aj slabšia 225-koňová verzia s výhradnej jedným elektromotorom a pohonom len prednej nápravy. Cenove relácie zatiaľ nepoznáme, je však jasné, že Hybrid4 bude určite najrahšou alternatívou v ponuke 3008-čky.

Pokračujte na ďalší príspevok »