Elektromobil pre masy? Nový Volkswagen s parádnym dojazdom a cenovkou hovorí áno

V predvečer automobilového veľtrhu vo Frankfurte sme spoznali jeden z jeho highlightov.

Je tomu už niekoľko rokov, čo vieme, že Volkswagen vyvíja svoj úplne nový elektrický automobil. S jeho príchodom vznikne nový elektrický rad nesúci názov ID, pričom jeho prvých zástupcom bude práve elektromobil ID.3. Jeho svetová premiéra bola naplánovaná na autosalón vo Frankfurte, kde zároveň stelesňuje azda tu najväčšiu a najočakávanejšiu novinku.

Volkswagen totiž do ID.3-ky vkladá veľké nádeje a ambície – pre nemeckú značku má ísť o rovnakú revolúciu a zásadný model, ako keď svojho času prišiel na trh Golf prvej generácie. V kontexte dnešnej doby a samotného zamerania novinky sa tomu nemôžeme absolútne čudovať. Pri tejto príležitosti sa preto Volkswagen rozhodol ukázať aj svoje nové logo – vo výsledku sa síce dokopy nič nemení, jeho spracovanie je ale úplne nové.

Nové dizajnové smerovanie

Elektromobil novej generácie je zástupcom kompaktnej triedy – stojí na novej modulárnej platforme MEB, ktorej podstatou sú akumulátory umiestnené v podlahe, krátke previsy a na pomery triedy veľkolepý vnútorný priestor. ID.3-ka zaujme futuristickejším dizajnom, zďaleka však nejde o žiadne prehnane extravagantné tvary. Exteriér má veľmi čisté krivky a uhladený tvar, karosériu s dĺžkou 4 261 milimetrov je pritom možno opticky rozčleniť kombináciou hneď niekoľkých farieb.

Súčasťou úvodnej edície ID.3 1ST bude napríklad head-up displej s rozšírenou realitou, vylepšené ovládanie hlasom či Matrix-LED svetlomety s unikátnou animáciou, ktorá má slúžiť nielen na privítanie majiteľa. Za príplatok zákazník dostane špičkové svetlomety IQ.Light, dvojfarebné lakovanie karosérie, 20″ disky či veľkú panoramatickú strechu. Ako exteriér i interiér má úplne nové dizajnové smerovanie, čoho dôkazom sú dve obrazovky s úplne nových prostredím. Batožinový priestor má 385 litrov.

Veľmi slušný dojazd aj cenovka

Model ID.3 sa na trh dostane v dvoch výkonnostných verziách – 110 kW / 150 koní a 150 kW / 204 koní, v oboch prípadoch je krútiaci moment na úrovni 310 Nm. Ak sa pýtate na batérie, tak na výber budú tri typy – 45, 58 a dokonca až 77 kWh. Vzhľadom k voliteľnej kapacite akumulátorov bude dojazd modelu ID.3 na úrovní od 330 až po 550 kilometrov. Ak zoberieme do úvahy, že ide o údaj reprezentujúci novú WLTP metodiku merania, takýto dojazd predstavuje v danej triede naozaj pozoruhodný výsledok.

Základná cena najlacnejšieho vyhotovenia bude začínať na úrovni pod 30-tisíc €. Už základný variant pritom ponúkne bohatú sérovú výbavú – napríklad automatickú klimatizáciu, navigáciu, veľké disky kolies či plne LED-kové svetlá. Úvodná verzia ID.3 1ST s kapacitou bude dostupná za menej ako 40-tisíc €. V obidvoch prípadoch ide o cenu ešte bez započítania štátnych dotácii.

Volkswagen ID.3 sa bude vyrábať neutrálne z hľadiska emisií oxidu uhličitého. Výroba batérií aj samotného vozidla sú na to prispôsobené dôsledným využitím energií z obnoviteľných zdrojov. Edícia 1ST je pritom obmedzená len na 30-tisíc kusov a jej pointou špeciálna konfigurácia určená pre predpredaj s exkluzívnejšími prvkami výbavy a strednou kapacitou batérie (58 kWh).

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019

Horúca správa!

Oficiálne zastúpenie značky Tesla na Slovensku? Elon Musk dúfa, že už budúci rok!

CEO Tesly má v pláne vzdať poctu slávnemu vynálezcovi akým bol Nikola Tesla.

24. septembra 2019

Najkrajšie sci-fi tohto roka

Ad Astra je úchvatný filmový zážitok, nevyhol sa však rozporom

Ako by asi vyzeral Strom života (2011), ak by bol vesmírnym sci-fi? Práve takto – ako Ad Astra.

24. septembra 2019

Dal 97% majetku na charitu

Barron Hilton zomrel vo veku 91 rokov. Prečítajte si jeho príbeh.

Sieť luxusných hotelov nezaložil, ale vybudoval z nich svetový fenomén. Bol známy aj pre svoju filantropickú činnosť.

23. septembra 2019

Funkcia priateľstva podľa Jana Wericha: Násobenie, delenie a dôvera

Jan Werich v televíznom zázname hovorí o význame a podstate skutočného priateľstva, ktoré každý z nás tak nevyhnutne potrebuje k naplnenému životu.

20. septembra 2019

TECHNOLÓGIE A ENVIRO

Ťažba kryptomien údajne vyprodukuje 800 ton CO2 ročne. Ako je to možné?

Príde vám to ako hlúpy hon na oxid uhličitý? V skutočnosti je ale aj obyčajné využívanie počítačových programov naviazané na produkciu škodlivých plynov, hoci nie úplne priamo. Čítajte o tejto téme viac.

20. septembra 2019

Fotogaléria

Každá mala garsónka má obrovský potenciál, pozrite si príklady zo sveta

Aj malé garsónky môžu byť pekným miestom na život, stačí do nich investovať trocha času, peňazí a citu.

19. septembra 2019

Jeden mobil na celý život: Etická výroba sa stáva novým trendom

Mali by sme skončiť s konzumným spôsobom života a začať si elektroniku viac vážiť? Určite áno, ale nevieme, či je toto tá správna cesta…

18. septembra 2019

Seriál o Číne

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

17. septembra 2019

Toto sú najúchvatnejšie automobilové novinky z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte

Super-rýchla imidžovka, kabriolety od Ferrari, najrýchlejšie auto planéty či limitovaný Hyundai.

16. septembra 2019

Cestuj po svete

Island bez cestovky: 3000 km roadtrip autom po magickom ostrove s polárnou žiarou nad hlavou

Krajina, ktorú mnohí bez zaváhania označia ako najkrajšiu v Európe. Plná dychberúcich scenérií, kde si užijete pohľady ako z iného sveta, drsnú, ale magickú severskú prírodu, pozorovanie veľrýb a ak máte kúsok šťastia, tak aj polárnu žiaru. Reč je o Islande – krajine ohňa a ľadu. Inšpirujte sa našou 3000 km cestou okolo celého ostrova a zistite, ako si na Islande užiť poriadny výlet aj bez cestovky.

16. septembra 2019

Nové riešenie boja proti CO2?

V Nemecku chcú politici platiť ľuďom za odsávanie CO2 z atmosféry

Dostaneme zaplatené za prevádzkovanie čističky vzduchu? V Nemecku možno áno.

13. septembra 2019