Automobily EXTRA

Ako vznikala reklama na nový Peugeot 408? Žiadne triky, auto skutočne zavesili do priehľadnej gule

  • 31 augusta, 2022
  • 5 min read
Ako vznikala reklama na nový Peugeot 408? Žiadne triky, auto skutočne zavesili do priehľadnej gule

V čase, keď sme zahltení reklamami vytvorenými v počítači, je každé využitie praktických efektov hodnotnejšie a cennejšie.

V počítači totiž vytvoríte všetko a manipuláciou môžete dosiahnuť akýkoľvek efekt, no pohybovať sa výhradne v rámci fyzikálnych zákonov a pracovať s reálnymi objektmi je náročnejšie. Takéto reklamy, pri ktorých je finálny produkt, video, dielom inžinierskej zručnosti, majú práve tú pridanú hodnotu, ktorá je práve v dnešnej dobe tak veľmi dôležitá.

Značka Peugeot najnovšie dostáva do pozornosti verejnosti úplne nový model 408. Písali sme o ňom v samostatnom príspevku minulý mesiac a podrobnosti nájdete aj pod priloženým videom o tom, ako to vyzeralo v zákulisí tvorby kreatívnej reklamy.

Na začiatok si pozrite samotnú reklamu na nový Peugeot 408 s názvom „The Sphere“:

INZERCIA

Už zo záberov je evidentné, že to auto v bubline nebolo vytvorené počítačom – pôsobí totiž mimoriadne realisticky. To, čo sa zdá byť dojmom, je aj pravdou, tím stojaci za reklamou totiž skutočne auto pripevnil na rotujúcu konzolu, okolo ktorej postavil priehľadnú bublinu.

INZERCIA

Zaujímavosťou je, že sa otáčalo nielen samotné vozidlo, ale aj kamera okolo neho, takže sa tvorcom podarilo dosiahnuť vizuálne pôsobivé dielo, ktoré by sme si radi pozreli aj na veľkom plátne v kine.

Tento koncept nie je len tak náhodný, vytvorený iba pre efekt. Cieľom je sprostredkovať divákovi informáciu, že Peugeot 408 je krásny a prekvapujúci z každého uhla pohľadu.

Inzercia

Ako sa reklama The Sphere nakrúcala, si môžete pozrieť v nasledujúcom krátkom dokumente trvajúcom len jeden a pol minúty:

 

Nový Peugeot 408: Na hranici karosérií aj segmentov

To, čo sa podarilo značke Peugeot, je naozaj nevídané – model 408 totiž zaujal azda celú internetovú verejnosť a ťažko pod jeho fotografiami nájdete negatívne komentáre. Ľuďom sa jednoducho páči, no zároveň má aj viacero ďalších pridaných hodnôt v podobe ergonomického interiéru a očakávanej technologickej vyspelosti.

Peugeot 408 má rozmery 4 687 x 1 848 x 1 478 mm a rázvor 2 787 metra, čím sa stavia na hranicu segmentu C. Rozchody kolies sú široké, merajú 1 599 mm vpredu a 1 604 mm vzadu, priemer diskov sa bude pohybovať v rozpätí 17 až 20 palcov. Napriek solídnym rozmerom má byť vozidlo typické dobrou ovládateľnosťou v meste s polomerom otáčania 11,18 metra.

Batožinový priestor má východiskovú kapacitu 536 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou 1 611 litrov a v porovnaní s takým modelom 308 majú mať zadní pasažieri viac priestoru na nohy.

Aj plug-in hybrid, aj benzín

Automobil ponúkne spočiatku iba tri verzie pohonu, všetky primárne benzínové a v dvoch prípadoch elektrifikované. Plug-in hybrid by mohol byť silným hráčom na troch, keďže sa v jeho konfigurácii vyskytuje aj štvorvalcový benzínový agregát, zatiaľ čo základom bude iba trojvalec PureTech.

Pre Peugeot je typické, že namiesto označenia plug-in hybrid alebo PHEV používa vo svojej nomenklatúre iba slovo HYBRID, preto vedzte, že dve nižšie nižšie zmienené „hybridy“ sú v skutočnosti nabíjateľné káblom a ponúknu dojazd na úrovni asi 50 km. Zatiaľ však nie sú k dispozícii homologizované dojazdy.

  • 1.2 PureTech 130: 1,2-litrový trojvalec Euro 6.4, 95 kW (130 koní), predný pohon
  • HYBRID 180 e-EAT8: 1,6-litrový štvorvalec 132 kW (180 koní) + elektromotor 81 kW (batéria 12,4 kWh), predný pohon
  • HYBRID 225 e-EAT8: 1,6-litrový štvorvalec 165 kW(225 koní) + elektromotor 81 kW (batéria 12,4 kWh), predný pohon

Napriek tomu, že fastback má byť v predaji výhradne s automatickou prevodovkou, bude aj v nej ponúkať možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov a v závislosti od motorizácie budú k dispozícii viaceré jazdné režimy (Electric, Eco, Hybrid, Normal a Sport).

Peugeot poskytuje na trakčný akumulátor s kapacitou 12,4 kWh záruku na 8 rokov alebo 160 000 km, respektíve počas tejto doby garantuje, že kapacita neklesne na menej ako 70 % z nominálnej kapacity.

Očakávame férové ceny

Pokiaľ ide o ceny, tie zatiaľ Peugeot neupresňuje, predpokladá sa však, že bude hierarchicky zapadať medzi aktuálne modely 308 SW a 3008. To by znamenalo slovenské ceny na úrovni okolo 28- či 30-tisíc eur. Ako sa však do začiatku roka 2023 vyvinie trh, môžeme iba predpokladať, preto odhad ceny nemôže byť stávkou na istotu.

Nový Peugeot 408 sa dostane do showroomov začiatkom roka 2023 a bude sa predávať nielen v Európe. Najprv sa bude vyrábať pre európsky trh vo výrobnom závode v Mulhouse vo Francúzsku a následne v továrni v Chengdu v Číne pre miestny trh.

 

About Author

Erik Stríž

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings