Ako vznikala reklama na nový Peugeot 408? Žiadne triky, auto skutočne zavesili do priehľadnej gule

V čase, keď sme zahltení reklamami vytvorenými v počítači, je každé využitie praktických efektov hodnotnejšie a cennejšie. V počítači totiž vytvoríte všetko a manipuláciou môžete dosiahnuť akýkoľvek efekt, no pohybovať sa výhradne v rámci fyzikálnych zákonov a pracovať s reálnymi objektmi je náročnejšie. Takéto reklamy, pri ktorých je finálny produkt, video, dielom inžinierskej zručnosti, majú… Prečítať celé
Vydané 31. augusta 2022 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , , , ,

V čase, keď sme zahltení reklamami vytvorenými v počítači, je každé využitie praktických efektov hodnotnejšie a cennejšie.

V počítači totiž vytvoríte všetko a manipuláciou môžete dosiahnuť akýkoľvek efekt, no pohybovať sa výhradne v rámci fyzikálnych zákonov a pracovať s reálnymi objektmi je náročnejšie. Takéto reklamy, pri ktorých je finálny produkt, video, dielom inžinierskej zručnosti, majú práve tú pridanú hodnotu, ktorá je práve v dnešnej dobe tak veľmi dôležitá.

Značka Peugeot najnovšie dostáva do pozornosti verejnosti úplne nový model 408. Písali sme o ňom v samostatnom príspevku minulý mesiac a podrobnosti nájdete aj pod priloženým videom o tom, ako to vyzeralo v zákulisí tvorby kreatívnej reklamy.

Na začiatok si pozrite samotnú reklamu na nový Peugeot 408 s názvom „The Sphere“:

Už zo záberov je evidentné, že to auto v bubline nebolo vytvorené počítačom – pôsobí totiž mimoriadne realisticky. To, čo sa zdá byť dojmom, je aj pravdou, tím stojaci za reklamou totiž skutočne auto pripevnil na rotujúcu konzolu, okolo ktorej postavil priehľadnú bublinu.

Zaujímavosťou je, že sa otáčalo nielen samotné vozidlo, ale aj kamera okolo neho, takže sa tvorcom podarilo dosiahnuť vizuálne pôsobivé dielo, ktoré by sme si radi pozreli aj na veľkom plátne v kine.

Tento koncept nie je len tak náhodný, vytvorený iba pre efekt. Cieľom je sprostredkovať divákovi informáciu, že Peugeot 408 je krásny a prekvapujúci z každého uhla pohľadu.

Ako sa reklama The Sphere nakrúcala, si môžete pozrieť v nasledujúcom krátkom dokumente trvajúcom len jeden a pol minúty:

 

Nový Peugeot 408: Na hranici karosérií aj segmentov

To, čo sa podarilo značke Peugeot, je naozaj nevídané – model 408 totiž zaujal azda celú internetovú verejnosť a ťažko pod jeho fotografiami nájdete negatívne komentáre. Ľuďom sa jednoducho páči, no zároveň má aj viacero ďalších pridaných hodnôt v podobe ergonomického interiéru a očakávanej technologickej vyspelosti.

Peugeot 408 má rozmery 4 687 x 1 848 x 1 478 mm a rázvor 2 787 metra, čím sa stavia na hranicu segmentu C. Rozchody kolies sú široké, merajú 1 599 mm vpredu a 1 604 mm vzadu, priemer diskov sa bude pohybovať v rozpätí 17 až 20 palcov. Napriek solídnym rozmerom má byť vozidlo typické dobrou ovládateľnosťou v meste s polomerom otáčania 11,18 metra.

Batožinový priestor má východiskovú kapacitu 536 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa sprístupní nákladný priestor s kapacitou 1 611 litrov a v porovnaní s takým modelom 308 majú mať zadní pasažieri viac priestoru na nohy.

Aj plug-in hybrid, aj benzín

Automobil ponúkne spočiatku iba tri verzie pohonu, všetky primárne benzínové a v dvoch prípadoch elektrifikované. Plug-in hybrid by mohol byť silným hráčom na troch, keďže sa v jeho konfigurácii vyskytuje aj štvorvalcový benzínový agregát, zatiaľ čo základom bude iba trojvalec PureTech.

Pre Peugeot je typické, že namiesto označenia plug-in hybrid alebo PHEV používa vo svojej nomenklatúre iba slovo HYBRID, preto vedzte, že dve nižšie nižšie zmienené „hybridy“ sú v skutočnosti nabíjateľné káblom a ponúknu dojazd na úrovni asi 50 km. Zatiaľ však nie sú k dispozícii homologizované dojazdy.

  • 1.2 PureTech 130: 1,2-litrový trojvalec Euro 6.4, 95 kW (130 koní), predný pohon
  • HYBRID 180 e-EAT8: 1,6-litrový štvorvalec 132 kW (180 koní) + elektromotor 81 kW (batéria 12,4 kWh), predný pohon
  • HYBRID 225 e-EAT8: 1,6-litrový štvorvalec 165 kW(225 koní) + elektromotor 81 kW (batéria 12,4 kWh), predný pohon

Napriek tomu, že fastback má byť v predaji výhradne s automatickou prevodovkou, bude aj v nej ponúkať možnosť manuálneho radenia prevodových stupňov a v závislosti od motorizácie budú k dispozícii viaceré jazdné režimy (Electric, Eco, Hybrid, Normal a Sport).

Peugeot poskytuje na trakčný akumulátor s kapacitou 12,4 kWh záruku na 8 rokov alebo 160 000 km, respektíve počas tejto doby garantuje, že kapacita neklesne na menej ako 70 % z nominálnej kapacity.

Očakávame férové ceny

Pokiaľ ide o ceny, tie zatiaľ Peugeot neupresňuje, predpokladá sa však, že bude hierarchicky zapadať medzi aktuálne modely 308 SW a 3008. To by znamenalo slovenské ceny na úrovni okolo 28- či 30-tisíc eur. Ako sa však do začiatku roka 2023 vyvinie trh, môžeme iba predpokladať, preto odhad ceny nemôže byť stávkou na istotu.

Nový Peugeot 408 sa dostane do showroomov začiatkom roka 2023 a bude sa predávať nielen v Európe. Najprv sa bude vyrábať pre európsky trh vo výrobnom závode v Mulhouse vo Francúzsku a následne v továrni v Chengdu v Číne pre miestny trh.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »