Nový Volkswagen Amarok: Ideálny kompromis medzi osobným a úžitkovým autom

Prvá generácia Amaroku je úspešná na mnohých kontinentoch a predalo sa z nej vyše 800 000 exemplárov. Teraz je čas na druhú generáciu a zásadné vylepšenia.
Vydané 30. júla 2022 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,

Prvá generácia Amaroku je úspešná na mnohých kontinentoch a predalo sa z nej vyše 800 000 exemplárov. Teraz nadišiel na druhú generáciu a zásadné vylepšenia.

Čakali sme dlho, no dočkali sme sa a naša radosť nemá konca-kraja. Nový Volkswagen Amarok sa stal oficiálnou záležitosťou a svoje klady dosvedčuje už teraz tým, že množstvo svojich komponentov prepožičal aj inej pick-upovej legende, Fordu Ranger.

Ťažko by ste si však tieto autá medzi sebou pomýlili, pretože na prvý pohľad len ťažko nachádzať podobnosti. Majú vlastne spoločne iba to, že ide o rozmerné pick-upy.

Predná aj zadná časť týchto vozidiel sa od seba výrazne líšia a nebudeme sa vôbec diviť, keď sa zákazníci budú rozhodovať práve pre Volkswagen s ohľadom na jeho nesporné kvality známe z prvej generácie a pre povesť koncernu ako takého.

Úctyhodné rozmery

Nový Volkswagen Amarok meria 5,35 metra, čo znamená, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou narástol takmer o 10 centimetrov. Jeho šírka so zrkadlami je 2 204 mm ma výška 1 888 mm.

Výrazne sa zväčšil aj rázvor – tu si novinka polepšila medzigeneračne o až 173 milimetrov na hodnotu 3 270 milimetrov, čo je pre ľudí, ktorí doteraz jazdili len bežné osobné automobily, skoro neuveriteľná hodnota. Je pritom možné predpokladať, že nový Amarok sa bude páčiť práve im – hoci už budú mať častejšie problémy s parkovaním na štandardných parkovacích miestach.

INZERCIA

Nová generácia Amaroku dostala väčšie rozmery aj upravené proporcie, čím poskytla viac priestoru vo vnútri hlavne na zadnom rade sedadiel. Kratšie previsy karosérie sa zasa podieľajú na ešte lepších jazdných vlastnostiach v teréne, no aj pri takom obyčajnom vjazde do podzemnej garáže nákupného centra. Nájazdové uhly sú vskutku pôsobivé: predný 29 stupňov, zadný 21 stupňov, prejazdový medzi nápravami 21 stupňov.

Zlepšila sa aj brodivosť, a to až o 30 cm v porovnaní s predchodcom, vo finálne sa tak Amarok dokáže brodiť v hĺbke až 80 cm.

Inzercia

Interiér s vysokým koncernovým štandardom

Interiér nového Amaroku má už veľmi blízko k SUV. Po „dodávkovom interiéri“ zdanlivo niet stopy.

Všimnite si krásne tvarovanú palubnú dosku, moderný sofistikovaný volant a šikovnú páku automatickej prevodovky, ktorá slúži aj ako madlo na pohodlné uloženie dlane.

V interiéri nájdete hneď dve rozmerné farebné obrazovky. Prvým je virtuálny kokpit, ktorý môže mať podľa verzie výbavy uhlopriečku 8 alebo 12 palcov.

Druhým je dotykový displej v podobe tabletu orientovaný na výšku, vďaka ktorému zvládnete ovládať celý multimediálny systém s navigáciou a rozšírenou konektivitou k smartfónom. K dispozícii bude aj niekoľko užitočných fyzických tlačidiel a ovládačov, takže moderný minimalizmus tu nie je na úkor ergonómii a funkcii. S ich pomocou môžete upraviť hlasitosť médií alebo nastavenia pohonu všetkých kolies.

Vo verziách PanAmericana a Aventura je štandardnou výbavou prémiový audiosystém Harman Kardon a kožená palubná doska s kontrastným prešívaním. V druhom rade sedadiel sa odvezú tri dospelé osoby, no to hlavné je až za nimi – obrovský nákladný priestor.

Predný nárazník je v závislosti od stupňa výbavy buď členený horizontálne alebo je tvarovaný do písmena X, čo je charakteristickým znakom stupňov výbavy PanAmericana a Aventura. Na želanie sú k dispozícii svetlá s Full LED technikou, a to predovšetkým v dvoch rovnocenných najvyšších stupňoch výbavy.

Nižšie stupne výbav majú názvy Amarok, Life a Style.

 

Úžitkovosť rovnocenná s komfortom

Nákladný priestor ponúka skutočne veľa priestoru. Výrobca uvádza, že v nákladovom boxe medzi podbehmi je dostatok miesta pre priečne uloženie europalety a vo verzii s jednou kabínou možno naložiť aj dve takto umiestnené europalety.

Užitočné zaťaženie Amaroku sa zvýšilo o 160 kg a po novom je 1,16 tony. Nákladový box je možné zabezpečiť pomocou elektricky ovládanej rolety, ktorú možno otvárať a zatvárať na diaľku pomocou diaľkového ovládača.

Motorizácie nového Amaroku: najviac zaujme vznetový 6-valec

Základná ponuka v našom regióne bude 2.0 TDI (125 kW, 405 Nm) so 6° manuálom alebo 6° automatikou. Nebude chýbať ani zapínateľný pohon všetkých kolies. Výkonnejší vznetový dvojliter so 150 kW a krútiacim momentom na úrovni 500 Nm bude dodávaný výhradne s 10-stupňovým automatom a pohonom 4MOTION.

Najvýkonnejší naftový motor bude 3.0 TDI V6 s výkonom 177 kW a 600 Nm krútiaceho momentu, pričom najsilnejšou (a jedinou) benzínovou motorizáciou je 2,3 TSI 222 kW a 450 Nm. Oba tieto najsilnejšie agregáty sú konfigurované s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies 4MOTION.

Predaje nového Volkswagenu Amarok sa pustia ešte koncom tohto roka a úprimne sa nevieme dočkať, keď sa posadíme sa za jeho volant a vyrazíme s ním na cesty-necesty.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »



Fenomén

6 dôvodov, prečo zmenila televízia svet

  • Televízia od svojho vzniku zohrala nepopierateľnú úlohu v zmene spoločnosti a postupom času sa stala jedným z najvýznamnejších médií vôbec. Jej vplyv sa dotkol takmer každej oblasti ľudského života a ovplyvnil spôsob, ako vnímame svet okolo nás.
  • Televízory sa tak stali základným zariadením domácnosti a dnes sú neoddeliteľnou súčasťou každodenného života.