Veda a technika

Novinky v SEO: Čomu sa vyhnúť v roku 2021?

  • 19 apríla, 2021
  • 5 min read
Novinky v SEO: Čomu sa vyhnúť v roku 2021?

Od usporiadania výsledkov vyhľadávania okolo pandémie v boji proti dezinformáciám až po aktualizáciu organických výsledkov (Google Featured Snippets). V oblasti SEO prišlo k mnohým zmenám, vďaka ktorým sme všetci marketéri v konštantnom napätí, s akou novinkou príde Google na trh.

Nie je to samozrejme nič nové a môžeme očakávať neustále sa rozvíjajúce podmienky vo vyhľadávaní. Tento rok ale vyzerá byť obzvlášť špeciálny z hľadiska SEO. Čo nás teda ešte čaká v najbližších mesiacoch?

Branding v SEO

Okrem aktualizácie výkonnostných metrík chce Google pri prechode do nového roka merať silu vašej značky. Zatiaľ čo technologický gigant predstavil túto iniciatívu ako E-A-T (expertíza, autorita a dôvera) už v aktualizácii algoritmu z roku 2018, dôležitosť týchto signálov bude v novom roku naďalej rásť.

Čo má E-A-T spoločné s vašou značkou a prečo je to dôležité pre SEO? Google sa chce zamerať na expertízu, autoritu a dôveryhodnosť spojenú s vašou značkou a podľa toho zoradiť vaše webové stránky do výsledkov vyhľadávania.

Google zisťuje silu vašej značky na vašom vlastnom webe, ako aj na tom, čo ostatní hovoria alebo naznačujú o vašej značke. Ak sa nad tým zamyslíte, väčšinu z toho hľadáme aj v off-page SEO, čo znamená, že aktivita sa deje na iných webových stránkach.

SEO model E-A-T

Algoritmus EAT v brandingu zdroj: js-interactive.com

Vyhľadávanie hlasom

Už je to nejaké obdobie odkedy bolo vyhľadávanie hlasom na radare technologického giganta, čo sa týka SEO. Je to  čiastočne aj kvôli stavu technológie. Odvtedy Google zostavuje svoje stránky s výsledkami vyhľadávania tak, aby vyhovovali kratším výsledkom, hlavne vo forme featured snippets a polí s výsledkami. Všetko s pomocou AI a algoritmu BERT, ktoré boli predstavené koncom roka 2019.

Inzercia

Od príchodu pandémie Covid-19 hlasové vyhľadávanie v domácnosti prudko vzrástlo, keďže väčšina z nás trávi viac času doma. Čoraz častejšie využívame svoje inteligentné domáce zariadenia, aby nám poskytovali rýchle odpovede na naše otázky. Google pracuje na tom, aby vždy poskytol tie relevantné informácie v správny čas.

UX (používateľská skúsenosť)

Používateľská skúsenosť je metrika, ktorá má tento rok uzrieť svetlo sveta SEO. Aktualizácie UX je založená na tom, čo Google pomenúva ako zásady webových parametrov. Tá sa zameriava na metriky ako rýchlosť načítania stránky, odozva, interaktivita a to, či sa obsah pri načítaní stránky posúva alebo nie.

Stručne povedané, táto aktualizácia potvrdzuje stanovisko Google, ktoré chce vo výsledkoch vyhľadávania zobrazovať iba tie skutočne kvalitné obsahy. Čím lepšia je používateľská skúsenosť s webovou stránkou, tým je pravdepodobnejšie, že získa popredné priečky v algoritme vyhľadávača.

Ako sa pohybujeme už do druhého štvrťroka, internet je viac a viac preplnený blogmi a novými stránkami s obsahom. Preto je čoraz ťažšie sa umiestniť vyššie vo vyhľadávači a mnoho agentúr sa snaží nájsť spôsoby ako diverzifikovať ich dosah a typ obsahu ktorý produkujú. Infografiky sú jeden spôsob ako dosiahnuť vyššiu pozíciu, ale už aj tie boli posledné roky nadmerne využívané.

User experience v SEO
UX a UI v SEO zdroj: wame.sk

Oveľa sľubnejšou cestou pre rok 2021 sú videá. Tie môžu byť nahrané napríklad na Youtube ako samostatný obsah alebo vložené na vaše webové stránky. Tie vám pomôžu získať návštevnosť zo zobrazení na Youtube, ktorý generuje pre Google 15 miliárd dolárov. Preto je to platforma, ktorú si nemôžu dovoliť ignorovať. Tiež je dôležité podotknúť, že sú aj metriky, ktoré sa zameriavajú iba na video obsah a preto je dôležité vytvárať ho pravidelne.

Ako sa pripraviť na všetky tieto zmeny? Ako jeden z mojich tipov je určite zvýšiť rýchlosť načítania stránky. Ak chcete zistiť, či niečo z toho ovplyvňuje vašu webovú stránku, môžete vykonať audit stránky. Určite začnite robiť video obsah pravidelne, ktorý je prepojený s vaším contentom na webe.

Čo si z toho zobrať?

Google zavádza do svojich algoritmov viac ako 3600 malých zmien ročne. Pravidelne sa v tomto sektore objavujú trendy, ktoré nikto nepredpovedal. Musíte neustále držať krok s novinkami, aby ste boli vo svojej SEO hre špickoví a prečítanie článku na to nestačí. Napriek tomu som sa snažil vytvoriť tento článok čo najkomplexnejšie, aby ste boli pripravení na výzvy, ktoré vás budú čakať do konca tohto roka.

About Author

Adam Nemcik

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings