EKONOMIKA A BIZNIS

Počet predplatiteľov Netflixu neustále rastie. Obľúbenej streamovacej platforme sa darí aj napriek problémom konkurencie

Akcie spoločnosti vzrástli o viac ako sedem percent.
Základný balík predplatného Basic sa postupné ruší, pričom nie je dostupný už v 12 krajinách sveta.

Rodáčka z Kysúc, ktorá žije v Trnave. Písanie je jej blízke od strednej školy, pričom už tretí rok študuje na fakulte masmediálnej komunikácie. Od októbra 2021 pôsobí ako stážistka v denníku SME. Okrem toho pôsobila ako redaktorka v Startitupe, aktuálne píše pre UnitedLife. Vo voľnom čase nepohrdne ani poéziou.

Rýchly nástup streamovacích služieb sme mohli zaznamenať už pred covidovou pandémiou. Počas nej ich popularita narástla ešte viac, pričom počet predplatiteľov každoročne stúpa. Ľudia si obľúbili neobmedzené sledovanie ich obľúbených titulov, ktoré sú dostupné za prijateľnú cenu a bez reklám.

Poukazujú na to aj štatistiky, pričom Netflix, ktorý sa považuje za jednu z najobľúbenejších platforiem, si v poslednom štvrťroku minulého roka predplatilo 13,1 milióna jedincov, informuje Forbes. Počas predchádzajúceho štvrťroka sa dané čísla pohybovali medzi ôsmimi a desiatimi miliónmi zákazníkov.

Noví používatelia pochádzajú najmä z Európy a Ázie. Celkový počet platiacich zaregistrovaných účtov prekonal predpoklady Wall Street, pričom ide o 260,8 milióna ľudí. Nárast sa zaznamenal aj na akciách spoločnosti, ktoré vzrástli o viac ako sedem percent.

V prípade mimoburzového obchodovania po zatvorení trhu stúpli na 535 dolárov za akciu, čo v prepočte na našu menu predstavuje takmer 500 eur. V prípade porovnania hodnoty akcií počas polovice októbra minulého roka ide o 53 % vyššiu sumu.

Celkové tržby firmy sa vyšplhali na 8,8 miliárd dolárov, čo tiež prekonalo predpoklady. Naopak, medziročné tržby stúpli o 12 %. Čo stojí za náhlym rastom obľúbenej streamovacej služby?

Sprísnenie pravidiel pre používateľov

Kým ešte nedávno predplatné jedného konta mohli využívať až štyri domácnosti, minulý rok Netflix zaviedol nové pravidlá. Služby predplatného možno využiť na viacerých zariadeniach už len v rámci jednej domácnosti. V prípade krátkodobého prihlásenia na inej adrese je potrebné dodatočné overenie prostredníctvom mobilného telefónu používateľa.

INZERCIA
nárast predplatiteľov netflixu

Najväčší úspech streamovacích služieb sa zaznamenal počas covidovej pandémie. Zdroj: pexels.com

Daný krok možno považovať za jeden z dôvodov, prečo sa spoločnosť teší z takých dobrých čísel. Cieľom firmy bolo zvýšiť počet zákazníkov, čo sa do istej miery aj podarilo. Amy Reinhardová, ktorá zastáva pozíciu prezidentky spoločnosti pre reklamu, tvrdí, že v súčasnosti Netflix má mesačne viac ako 23 miliónov aktívnych používateľov globálne. V novembri išlo približne o 15 miliónov.

Inzercia

Lacnejší balík s reklamami

Pre dosiahnutie dobrých výsledkov bolo potrebné zrealizovať aj ďalšie opatrenia. Aj napriek tomu, že väčšina používateľov využíva najlacnejší balík Basic, Netflix sa ho rozhodol pre jeho postupné rušenie. Namiesto neho v ponuke má ešte lacnejší balík predplatného, ktorý má však menší háčik v podobe reklám.

V súčasnosti nie je Basic dostupný v 12 krajinách sveta. Patria k ním napríklad Kanada, USA či Nemecko. Na základe toho používatelia základného predplatného budú musieť prejsť na inú službu.

nárast predplatiteľov netflixu

Netflix je v rámci streamovacích platforiem dlhodobou jednotkou na trhu. Zdroj: pexels.com

V prípade Slovenska sa v ponuke naďalej nachádza. Jeho mesačná cena sa pohybuje okolo ôsmich eur. Pokiaľ ide o balík služieb, ktorého súčasťou je reklamný obsah, jeho cena na území USA sa vyšplhala na takmer sedem dolárov.

Na Slovensku sledovanie s reklamami zatiaľ nie je dostupné. Jedným z dôvodov je príliš malá rozloha krajiny na to, aby Netflix mohol monetizovať služby daným spôsobom.

Očakávané rozšírenie ponuky

V porovnaní s inými streamovacími spoločnosťami Netflix zažíva úspech v tom najlepšom čase. Naopak, jeho konkurencia je nútená pre narastajúce problémy znižovať výdavky.

„Aj z toho dôvodu má význam pokračovať v zlepšovaní našej obsahovej ponuky. Mnohí naši konkurenti obmedzujú výdavky, no my naďalej investujeme do obsahu,“ odkazuje firma akcionárom.

nárast predplatiteľov netflixu

Používatelia Netflixu sa aj tento rok môžu tešiť z nových zmien. Zdroj: pexels.com

Užívatelia sa môžu aj tento rok tešiť z nových zmien. Viceprezident Netflixu Greg Peters oznámil, že súčasťou balíkov bude vyššie rozlíšenie či možnosť sťahovania. Reklama má zatiaľ zastávať len doplnkový zdroj rastu.

Predplatiteľov čakajú inovácie v podobe online hier, živých prenosov alebo športových programov. Jednou z najnovších správ je aj to, že obľúbená streamovacia služba získala exkluzívne vysielacie práva na WWE Raw. Ide o športový zábavný televízny program zameraný na wrestling. Firma uvádza, že kontrakt na 10 rokov má hodnotu viac než päť miliárd dolárov.

Globálne štatistiky sledovanosti

Už koncom roka sa spoločnosť pochválila s globálnymi štatistikami sledovanosti. Ako sme písali v našom predošlom článku, Netflix tak odhalil štatistiky sledovanosti pre 18 214 filmov a sezón seriálov. V praxi išlo o približne 99 % celkovej knižnice streamovacej služby.

nárast predplatiteľov netflixu

Noví predplatitelia sa zaznamenali najmä na území Európy a Ázie. Zdroj: pexels.com

V prípade celkového počtu hodín, počas ktorých užívatelia sledovali svoje obľúbené tituly, išlo za prvý polrok roku 2023 o viac ako 100 miliárd hodín. Prívlastok najsledovanejšieho titulu minulého roka získala prvá séria akčného thrilleru Nočný agent. Diváci nad ňou strávili celkom 812,1 milióna hodín.

Svoje miesto si obhájila aj druhá séria komediálnej drámy Ginny a Georgia. Napínavý titul používatelia sledovali 665,1 milióna hodín. Hneď za ním sa umiestnila kórejská dráma Sláva so 622,8 milióna hodín.

Pokračujte na ďalší príspevok »