INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
INZERCIA: Ochranné rúška s filtrom MeWe
Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Mercedes-AMG vypúšťa do ulíc až dve 634-koňové monštrá, nové GLE 63 S a GLS 63

Mastodontné SUV-čka dostali mild-hybridnú techniku a obrovské stádo koni.

Nové generácie veľkých SUV zo stajne Mercedes-Benz, menovite GLE a GLS, už netreba v tejto dobe špeciálne predstavovať. Svoje svetové premiéry už majú totiž za sebou, ostatne, v uplynulých mesiacoch sa už prvé kusy čoraz viac objavujú aj na našich cestách. V tejto chvíli sa však na svet predrali vrcholné varianty z Affalterbachu, ktoré si pozornosť rozhodne zaslúžia, takže privítajte nový Mercedes-AMG GLE 63 (S) a GLS 63.

V oboch prípadoch je azda najväčším poznávacím znakom brutálne pôsobiaca predná časť, kde svoju dominantnosť zhmotňuje nielen mohutný nárazník s obrovskými otvormi, ale aj povestný Panamericana Grill, teda AMG maska s vertikálnymi lamelami. Špičkové Multibeam LED svetlomety ostávajú bez zmien, ich vnútorný podklad je ale tmavší. Vo vystupujúcich blatníkoch sú štandardom 21″ disky, za príplatok bude k dispozícii o palec väčšie obutie, ba čo viac, GLS je možné postaviť až na 23″ kolesá!

Nepochybne, ako sa už stalo odvekým zvykom, zadný veľkolepý difúzor vo svojich rohoch schováva dve dvojice rozmerných koncoviek, ktoré budú v rámci voliteľného AMG Performance výfukového potrubia dozaista pastvou pre uši. V ponuke nemôže chýbať ani tradičný Night paket, ktorý všetky chrómové exteriérové prvky zabalí do čiernej farby.

Luxusne vyzerajúci kokpit je ovešaný športovými detailmi – pribudli karbónové dekóry, športový multifunkčný volant s početne zastúpeným hliníkom i Alcantarou, respektíve nové sedadlá s výrazne tvarovaným bočným vedením. Dve 12,3″ obrazovky s infotainmentom MBUX sa hrdia športovou grafikou, kde pribudli nové ukazovatele a metriky. Vo všeobecnosti ale naďalej platí, že ako GLE, tak i GLS je primárne orientované na luxus, komfort a pohodlie, čo jasne naznačujú piložené fotky.

To najpodstatnejšie pochopiteľne stvárňuje technikou. Asi nikoho neprekvapí skutočnosť, že v oboch prípadoch za masívnymi maskami nájdeme dvakrát preplňovanú 4-litrová V8-čku, ktorej potenciál je viac než pozoruhodný. „Základný“ variant GLE 63 totiž ponúka 420 kW / 571 koní a 750 Nm, navyše, mild-hybridná funkcia EQ Boost servíruje ďalších 16 kW / 22 koní. 63-kové GLE tak dokáže akcelerovať na stovku za rovné 4 sekundy a uháňať rýchlosťou 250 km/h.

Tým to ale nekončí, nakoľko v ponuke následne nechýba ani silnejší variant GLE 63 S, ktorý ponúka až 450 kW / 612 koní a 850 Nm, pričom ani tu nechýba ešte dodatočných + 16 kW / 22 koní v rámci EQ Boost funkcie. S-kový model tak pokorí stovku len za 3,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je 280 km/h! Väčšie GLS 63 napokon zdieľa parametre s GLE 63 S, jeho 634 koní odpáli obrovské SUV z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a v rámci balíka AMG Drivers Package umožní maximálku 280 km/h.

Všetky tri varianty majú štandardne plne variabilný pohon všetkých štyroch kolies 4Matic+, 9-stupňovú prevodovku AMG Speedshift TCT, športový vzduchový podvozok AMG Active Ride Contol či zadný športový elektronický diferenciál. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, 63-kové GLE i GLS ale uvidíme u nás začiatkom budúceho roka.