Chutná tvár, diabol vo vnútri. MINI na svet privádza limitovanú šialenosť s výkonom až 306 koní

V zmysle tradícií je nový John Cooper Works GP vrcholom v ponuke značky.
Vydané 20. novembra 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

Značka MINI má svoje vyhradené postavenie na trhu dlhé roky, jej pôsobenie sa však v zmysle nových trendov pomerne radikálne mení. Hovoriť by o tom mohli najmä modely ako Countryman, Clubman či 5-dverový Cooper, ktoré síce vyznávajú dizajnové smerovanie značky, zďaleka ale nemožno hovoriť o mini automobiloch. Tak či onak, dopyt hovorí jasne. Tradície si však britská značka predsa len ctí. Dôkazom je nová exkluzivitka John Cooper Works GP.

Hneď v úvode možno podotknúť, že ide o ten vôbec najultimatívnejší a najrýchlejší sériový model značky MINI v histórii. Ako tak to naznačuje aj samotný exteriér, a to aj napriek tomu, že predná časť s ikonickými kruhovými svetlami nestráca dojem milej, usmiatej tváre. Všetko ostatné je ale doslova vyhrotené. Môže za to najmä mimoriadne masívny karbónový bodykit v oblasti blatníkov, čo má za výsledok zníženie hmotnosti, zvýšenie torznej tuhosti a aerodynamiky.

John Coope Works GP bude lakovaný výhradne v sivej metalíze Racing Grey, v spomínaných karbónových blatníkoch bude pritom vždy zvýraznené poradové číslo od 0001 po 3 000. Aerodynamické úpravy sa prejavili i na nových nárazníkoch – predný má veľké otvory na vstup vzduchu, výrazný zadný strešný spojler dostal tvar dvojitého krídla. 

INZERCIA

Brzdový systém nového GP-čka využíva na prednej náprave 4-piestikové pevné strmene nalakované červenou farbou Chili Red, ktoré stláčajú kotúče s vnútorným odvetrávaním a priemerom 360 mm. Spojenie s vozovkou zabezpečujú 18-palcové odľahčené kované disky kolies, dodať navyše treba aj fakt, že prítomné je aj tuhšie nastavenie tlmičov a uloženia stabilizátorov, pričom samotný podvozok je znížený o ďalších 10 milimetrov.

Interiér sa vyznačuje dvojicou športových sedadiel čalúnených kombináciou Dianmica/koža s červeným prešívaním. Na viacerých miestach sa hrdo vyníma logo GP, no a vzadu si miesto našiel len podporný rám. Kožou čalúnený volant dostal červené prešívanie a kovovú značku, ktorá vyznačuje stredovú pozíciu. Všimnúť si môžeme aj špeciálnu grafiku 6,5″ stredového displeja a úplne nový 5″ displej budíkov. Štandardom pre špeciálnu edíciu je automatická klimatizácia či navigácia Connected Navigation Plus.

Srdcom je prepĺňaný štvorvalec MINI TwinPower Turbo, ktorý dodáva výkon až 225 kW / 306 koní a 450 Nm! Oproti modelu MINI John Cooper Works je teda novinka výkonnejšia až o 55 kW / 75 koní, čím sa nová generácia stavia do pozície výraznejšieho športovca než predchádzajúce dve generácie. S motorom spolupracuje aj upravená 8-stupňová športová prevodovka Steptronic s integrovaným mechanickým samosvorným diferenciálom. Výhradne dvojsedadlový model s predným pohonom vystrelí na stovku za 5,2 sekundy, zatiaľ čo maximálka je na úrovni 265 km/h.

Medzi špeciálne úpravy motora patria zosilnený kľukový hriadeľ, upravené ložiska, piesty, zmenené ojnice a nový tlmič torzných kmitov s upraveným chladením. Nové vstrekovače sa nachádzajú v strede medzi ventilmi a dodávajú palivo do valcov pod tlakom až do 350 barov. Motor je pevnejšie spojený s karosériou, čo zrýchľuje reakcie na pridávanie, úpravami prešiel aj podvozok. Nápravy dostali silnejšie pomocné rámy, čo im pomáha k lepšiemu odolávaniu bočných síl pri zrýchľovaní.

Automobilka uvádza, že špecialitka sa prezentuje nezameniteľným zvukovým prejavom – ten vychádza cez dve príťažlivo tvarované koncovky s priemerom 90 milimetrov s matným lešteným povrchom umiestnené v strede zadného nárazníka. Pre zníženie emisií dostalo vozidlo filter pevných častíc pre benzínové motory, spĺňa tak emisnú normu Euro 6d TEMP. Zábavu z jazdy umocňuje aj variabilné riadenie, no najmä nové nastavenie stabilizačného systému – pre puristických nadšencov športového jazdenia je k dispozícii možnosť úplného vypnutia stabilizačného systému DSC. 

Za spomenutie stojí i fakt, že počas testovacích jázd, ktoré boli súčasťou vývojového procesu, absolvovalo vozidlo okruh na Severnej slučke legendárnej pretekárskej trate Nürburgring za menej ako osem minút. To je takmer o pol minúty lepší výkon, ako dosiahol jeho predchodca. Novinka sa verejnosti predstaví na autosalóne v Los Angeles a následne sa v limitovanom počte 3 000 kusov začne dodávať začiatkom marca 2020.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »