Chutná tvár, diabol vo vnútri. MINI na svet privádza limitovanú šialenosť s výkonom až 306 koní

V zmysle tradícií je nový John Cooper Works GP vrcholom v ponuke značky.
Vydané 20. novembra 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

Značka MINI má svoje vyhradené postavenie na trhu dlhé roky, jej pôsobenie sa však v zmysle nových trendov pomerne radikálne mení. Hovoriť by o tom mohli najmä modely ako Countryman, Clubman či 5-dverový Cooper, ktoré síce vyznávajú dizajnové smerovanie značky, zďaleka ale nemožno hovoriť o mini automobiloch. Tak či onak, dopyt hovorí jasne. Tradície si však britská značka predsa len ctí. Dôkazom je nová exkluzivitka John Cooper Works GP.

Hneď v úvode možno podotknúť, že ide o ten vôbec najultimatívnejší a najrýchlejší sériový model značky MINI v histórii. Ako tak to naznačuje aj samotný exteriér, a to aj napriek tomu, že predná časť s ikonickými kruhovými svetlami nestráca dojem milej, usmiatej tváre. Všetko ostatné je ale doslova vyhrotené. Môže za to najmä mimoriadne masívny karbónový bodykit v oblasti blatníkov, čo má za výsledok zníženie hmotnosti, zvýšenie torznej tuhosti a aerodynamiky.

John Coope Works GP bude lakovaný výhradne v sivej metalíze Racing Grey, v spomínaných karbónových blatníkoch bude pritom vždy zvýraznené poradové číslo od 0001 po 3 000. Aerodynamické úpravy sa prejavili i na nových nárazníkoch – predný má veľké otvory na vstup vzduchu, výrazný zadný strešný spojler dostal tvar dvojitého krídla. 

Brzdový systém nového GP-čka využíva na prednej náprave 4-piestikové pevné strmene nalakované červenou farbou Chili Red, ktoré stláčajú kotúče s vnútorným odvetrávaním a priemerom 360 mm. Spojenie s vozovkou zabezpečujú 18-palcové odľahčené kované disky kolies, dodať navyše treba aj fakt, že prítomné je aj tuhšie nastavenie tlmičov a uloženia stabilizátorov, pričom samotný podvozok je znížený o ďalších 10 milimetrov.

Interiér sa vyznačuje dvojicou športových sedadiel čalúnených kombináciou Dianmica/koža s červeným prešívaním. Na viacerých miestach sa hrdo vyníma logo GP, no a vzadu si miesto našiel len podporný rám. Kožou čalúnený volant dostal červené prešívanie a kovovú značku, ktorá vyznačuje stredovú pozíciu. Všimnúť si môžeme aj špeciálnu grafiku 6,5″ stredového displeja a úplne nový 5″ displej budíkov. Štandardom pre špeciálnu edíciu je automatická klimatizácia či navigácia Connected Navigation Plus.

INZERCIA

Srdcom je prepĺňaný štvorvalec MINI TwinPower Turbo, ktorý dodáva výkon až 225 kW / 306 koní a 450 Nm! Oproti modelu MINI John Cooper Works je teda novinka výkonnejšia až o 55 kW / 75 koní, čím sa nová generácia stavia do pozície výraznejšieho športovca než predchádzajúce dve generácie. S motorom spolupracuje aj upravená 8-stupňová športová prevodovka Steptronic s integrovaným mechanickým samosvorným diferenciálom. Výhradne dvojsedadlový model s predným pohonom vystrelí na stovku za 5,2 sekundy, zatiaľ čo maximálka je na úrovni 265 km/h.

Medzi špeciálne úpravy motora patria zosilnený kľukový hriadeľ, upravené ložiska, piesty, zmenené ojnice a nový tlmič torzných kmitov s upraveným chladením. Nové vstrekovače sa nachádzajú v strede medzi ventilmi a dodávajú palivo do valcov pod tlakom až do 350 barov. Motor je pevnejšie spojený s karosériou, čo zrýchľuje reakcie na pridávanie, úpravami prešiel aj podvozok. Nápravy dostali silnejšie pomocné rámy, čo im pomáha k lepšiemu odolávaniu bočných síl pri zrýchľovaní.

Automobilka uvádza, že špecialitka sa prezentuje nezameniteľným zvukovým prejavom – ten vychádza cez dve príťažlivo tvarované koncovky s priemerom 90 milimetrov s matným lešteným povrchom umiestnené v strede zadného nárazníka. Pre zníženie emisií dostalo vozidlo filter pevných častíc pre benzínové motory, spĺňa tak emisnú normu Euro 6d TEMP. Zábavu z jazdy umocňuje aj variabilné riadenie, no najmä nové nastavenie stabilizačného systému – pre puristických nadšencov športového jazdenia je k dispozícii možnosť úplného vypnutia stabilizačného systému DSC. 

Za spomenutie stojí i fakt, že počas testovacích jázd, ktoré boli súčasťou vývojového procesu, absolvovalo vozidlo okruh na Severnej slučke legendárnej pretekárskej trate Nürburgring za menej ako osem minút. To je takmer o pol minúty lepší výkon, ako dosiahol jeho predchodca. Novinka sa verejnosti predstaví na autosalóne v Los Angeles a následne sa v limitovanom počte 3 000 kusov začne dodávať začiatkom marca 2020.

 

Pokračujte na ďalší príspevok »