Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Meizu má potenciál osloviť aj B2B segment

Čítanie na 4 min. Meizu je nový hráč na slovenskom trhu s mobilnými telefónmi, ale vo svetovom merítku je to etablovaná značka so skalnými priaznivcami. Nepochybne je to aj cenová dostupnosť riešení tohto výrobcu, ale predovšetkým technická vyspelosť a dôraz na detaily sú hnacou silou úspechu tohto značkového zlepenca. Pojem „značkový zlepenec“ môže vyznievať trocha nevhodne, avšak je presný…. Čítať viac

Erik Stríž
Redakcia United Life Online, motoristický novinár, publicista a freelancer
Bratislava, Slovensko

Meizu je nový hráč na slovenskom trhu s mobilnými telefónmi, ale vo svetovom merítku je to etablovaná značka so skalnými priaznivcami. Nepochybne je to aj cenová dostupnosť riešení tohto výrobcu, ale predovšetkým technická vyspelosť a dôraz na detaily sú hnacou silou úspechu tohto značkového zlepenca.

Pojem „značkový zlepenec“ môže vyznievať trocha nevhodne, avšak je presný. Produkty značky Meizu využívajú technológie popredných výrobcov elektroniky a súčiastok. Model MX4 je výsledkom niekoľkých mesiacov kontinuálneho výskumu a vývoja Meizu s produktovými partnermi JDI, Sharp, Sony a Mediatek.

 

Meizu MX4 je skvelý smartfón, ktorý úrovňou technickej vyspelosti konkuruje aj dávno etablovaným značkám, akými sú Samsung, LG, Sony a dokonca Apple. Toto zariadenie zaujme už na prvý pohľad kvalitným telom a krásnym vzhľadom, ktorý využíva takmer univerzálny dizajnový manuál hovoriaci o jednoduchosti celku, ale prepracovanosti detailov. Jednoliate hliníkové telo je odolné, trvácne, hodnotné a veľmi ľahké a navyše umožňuje zafarbenie. Telefón sa predáva v šedej, striebornej a zlatej úprave.

INZERCIA

MX4 môže pripomínať populárny Apple iPhone 6, avšak nemožno tvrdiť, že by sa ním nechali dizajnéri v Meizu inšpirovať. Ide totiž o vzhľad, ktorý je ideálny pre každodenné použitie a eliminuje možnosť poškodenia krytov.

 

112

 

Zaujímavosťou je nepochybne samotný displej, ktorý zaberá 75 percent prednej plochy telefónu. Na fotografii smartfón vyzerá takmer bežne, avšak reálny kontakt s ním vzbudzuje pozitívny údiv nad veľkosťou displeja. Zdá sa, že je väčší ako samotné zariadenie. Zobrazovací panel typu IPS LCD s LED podsvietením má rozlíšenie FullHD+ (1920×1152 pixelov) a uhlopriečku praktických 5,36 palca. To je dostatočne veľký priestor na produktívne využitie a aj sledovanie multimediálneho obsahu. Vysoký výkon zariadenia je dôležitý predovšetkým v biznis sfére.

Kreatívne agentúry, tímy programátorov, grafici, freelanceri i manažéri firiem, tí všetci priam vyžadujú vysoký výkon, dostatok pamäte a plynulý chod operačného systému i aplikácií. Toto všetko Meizu MX4 ponúka ako štandard, pričom si ponecháva značnú časť výkonu v rezerve. Základom spoľahlivého chodu systému Android s prostredím Flyme je 8-jadrový procesor (4×2,2 GHz + 4×1,7 GHz), operačná pamäť RAM vo veľkosti 4 GB a ukladací priestor s voliteľ- nou kapacitou 16, 32 a 64 GB. To sú pôsobivé parametre a grafický akcelerátor značky PowerVR je garanciou toho, že na Meizu má potenciál osloviť aj B2B segment Veda a technológie Science & Technology 51 telefóne bez problému pobežia aj náročné 3D aplikácie.

Pri smartfóne MX4 si na svoje prídu aj fanúšikovia momentiek a ľudia, ktorí fotenie potrebujú nevyhnutne k svojej práci. Hlavná kamera telefónu pochádza z dielne Sony a je vybavená progresívnym snímačom CMOS IMX220 XMOR s rozlíšením vyše 20 megapixelov. Zaujme svetelnosť 2,2f, rýchle automatické zaostrovanie do 0,3 sekundy a videá nahrávané vo formáte 4K. Webkamera na prednej strane je takisto značky Sony a má rozlíšenie dva megapixely.

Popri tom všetkom sa značka Meizu snaží európskych zákazníkov presvedčiť aj výdržou na jedno nabitie. 8-jadrový procesor navyše zapája jadrá iba vtedy, keď sa to skutočne vyžaduje aplikáciami, takže nič by v telefóne nemalo pracovať zbytočne a neefektívne. V smartfóne je vstavaná batéria s kapacitou veľmi dobrých 3200 mAh, ktorá ho udrží v pohotovosti takmer týždeň a pri aktívnom používaní dva až tri dni.

Vyzerá to tak, že hoci značka Meizu vstúpila na slovenský trh iba koncom minulého roka, má výnimočný potenciál zmeniť náš trh so smartfónmi.

 

 

Erik Stríž

Prečítajte si aj: