Jaguar E-Pace: Žiadny chladný luxus, ale emotívne SUV

Preč sú tie časy, keď boli autá od britského Jaguaru považované za citovo chladné. E-Pace je vrcholom dynamiky a emotívnosti, ale aj techniky a bezpečnosti.   Keď minulý rok Jaguar predstavil nový E-Pace priam šialeným spôsobom (piruetou vo vzduchu), chcel tým zdôrazniť terénne schopnosti a dynamiku nového SUV-čka. Podarilo sa a dnes o priazeň kúpychtivej […]

Autor
Dátum zverejnenia 10. apríla 2018
Obsahuje nasledovné témy , , , , , ,

Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko

Preč sú tie časy, keď boli autá od britského Jaguaru považované za citovo chladné. E-Pace je vrcholom dynamiky a emotívnosti, ale aj techniky a bezpečnosti.

 

Keď minulý rok Jaguar predstavil nový E-Pace priam šialeným spôsobom (piruetou vo vzduchu), chcel tým zdôrazniť terénne schopnosti a dynamiku nového SUV-čka. Podarilo sa a dnes o priazeň kúpychtivej verejnosti súťaží s Audi Q3, BMW X1 a Mercedesom GLA, ale aj koncernovým súrodencom Range Rover Evoque.

 


 

Jaguar E-Pace je nepochybne jedno z najkrajších SUV súčasnosti. Ladné krivky a vrcholná estetika nadväzujú na ostatné modely značky, avšak rozdiel medzi menším E-Pace a veľkým F-Pace je očividný už na prvý pohľad. Napriek kratšej dĺžke 4395 milimetrov ponúka priestorovo nevídane veľkorysý interiér so šírkou až 1,89 metra, vďačí za to priečne uloženému motoru. Za nízku hmotnosť automobil vďačí hliníkovej karosérii a použitiu horčíkovej zliatiny. Batožinový priestor má kapacitu minimálne 577 litrov, čo vzhľadom na veľkosť vozidla nie je vôbec zlé. Podľa Iana Calluma, hlavného stylistu značky, nebudú na ovládanie Jaguarov nikdy použité iba dotykové obrazovky, pretože mechanika má svoje čaro – avšak neplatí to pre prístrojovú dosku, ktorá tradičné analógové ukazovatele nahradila modernejším 12,3-palcovým displejom.

 

Jaguar-E-Pace-2018-1280-1a

 

V interiéri sa stretávame s celkom novým pohľadom na značku Jaguar: kokpit už nechce pôsobiť dojmom limuzíny a bezprecedentného luxusu, tu hrá prím komfort a dokonalé splynutie s vodičom. Posed je primerane vysoký, ergonómia ovládačov a riadenia pripomína športovejšie nemecké vozidlá a na dosah pravej ruky máte už nie vysoký tunel, ale do členitej konzoly zapustenú páku prevodovky s oddelenou lakťovou opierkou. Väčší model F-Pace má interiér výrazne odlišný.

Jaguar E-Pace je štandardne vybavený pohonom predných kolies, za príplatok je možné získať aj pohon všetkých štyroch. Adaptívny podvozok umožňuje jazdu v jazdných režimoch Normal, Dynamic, Eco a „Rain, Ice & Snow“. Samozrejme, že E-Pace nie je off-road, ale s poľnými cestičkami vedúcimi na chatu by si poradiť mal.

 

Jaguar-E-Pace-2018-1280-8f

Pod kapotou E-Pace sa objavujú výhradne 4-valcové motory Ingenium s preplňovaním, konkrétne zážihové 250- a 300-koňové, naftové s výkonmi 150, 180 a 240 koní. Zaujímavosťou je, že sa dodáva nielen s automatickou 9-stupňovou prevodovkou ZF, ale aj so 6-stupňovým manuálom. Kto chce s automobilom jazdiť na okruhoch a užívať si extra dynamickú jazdu, tomu by mal manuál vyhovovať. Netreba však zabúdať, že aj vo verzii s automatikou má E-Pace páčky za volantom pre manuálne radenie.

Čím sa môže výrobca pochváliť, je vysoká úroveň bezpečnosti nového E-Pace. V EuroNCAP získal už v základnej výbave plných 5 hviezdičiek a k bezpečnosti prispieva celá paleta modernej techniky: napríklad aktívna kapota s airbagom pre chodcov, udržiavanie v jazdnom pruhu, stereokamera a 360-stupňový kamerový systém, adaptívne svetlomety, adaptívny tempomat, sledovanie dopravných značiek, automatické núdzové brzdenie a mnoho ďalšieho.

Jaguar-E-Pace-2018-1280-58

Jaguar-E-Pace-2018-1280-51

Jaguar-E-Pace-2018-1280-5e

 

 

Jaguar E-Pace je výrazným a sebavedomým predstaviteľom kategórie kompaktných esúvečiek. Nedá sa pomýliť so žiadnym iným automobilom a hoci jeho predaje nikdy nedosiahnu čísel konkurentov od Mercedesu či BMW, jeho význam nemožno spochybňovať.

 

Článok je prevzatý z nového vydania časopisu UNITEDLIFE 11

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Investigatíva od Tamba Bay Times

Floridský Clearwater sa mení na prvé scientologické mesto na svete

Podľa magazínu Time scientologická cirkev postupne zaberá celé mesto v USA, nakúpila pozemky za milióny dolárov.

18. novembra 2019

VEDA A TECHNOLÓGIE

Je tento svet skutočný? Možno žijeme v simulácii, špekulujú vedci (video s titulkami)

Ak žijeme v simulácii riadenej akousi mimozemskou civilizáciou, ako to dokázať? A dá sa to vôbec? Touto otázkou sa zaoberalo už niekoľko vedcov a prišli s niekoľkými zaujímavými hypotézami, ktoré elegantným spôsobom zhrnul TED-Ed.

18. novembra 2019

Ford Mustang Mach-E

Mustang na baterky je realitou. Elektrické SUV s ikonickým názvom nemá kľučky a má dojazd 600 kilometrov

Ford predstavuje novodobú alternatívu modelu Mustang.

18. novembra 2019

Úplne nové Ferrari prekvapuje menom, dizajnom aj technikou. Legendárne Dino je späť

Do portfólia značky Ferrari sa zaraďuje úplne nový model.

17. novembra 2019

Čínsky priemysel expanduje do Európy, zaplaví nás Aiways lacnými autami?

Zaznamená elektrické SUV úspech?

14. novembra 2019

Ani miliardári sa nevedia zhodnúť na budúcnosti

Kapitalizmus ako ho poznáme je mŕtvy, socializmus začína byť opäť hrozbou

Rastie všeobecný tlak na zriadenie akéhosi „socialistického kapitalizmu“.

13. novembra 2019

600-koňové Audi RS Q8 predviedlo pozoruhodnú jazdu a stalo sa najrýchlejším SUV v Zelenom pekle

Doterajšiemu držiteľovi rekordu nadelila novinka až 12 sekúnd.

12. novembra 2019

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019