fbpx
Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Novinka od Netflixu

Čítanie na 5 min.

Don’t Look Up má čo divákovi ponúknuť, otázne je či to strávi

Americká čierna komédia nenazerá na spoločnosť cez ružové okuliare. Diváci sa rozdelili na tri tábory: schvaľujú to, zatracujú alebo si proste chceli pozrieť film s DiCapriom.

Informácie o tomto príspevku

Vydané 31. decembra 2021
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , ,
Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. 5

Zmiešané reakcie

Netflix každoročne prichádza s filmovými titulmi, ktoré sú na prvých priečkach v sledovanosti a virálnosti. Don’t Look Up  prináša príbeh o gigantickej kométe rútiacej sa na našu Zem. Hlavných aj vedľajších úloh sa zhostili tie najväčšie hollywoodske esá (Leonadro DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep), preto film prirodzene vyvolal rozruch od zverejnenia prvého traileru, ktorý vyšiel v januári 2021. Dnes je to len pár dní, čo mali diváci možnosť vychutnať si satirický pohľad na koniec sveta od režiséra a scenáristu Adama Mckaya.

Don't look up

Našli sa diváci, ktorým sa film zdal slabý… zdroj: twitter.com

Keďže internetoví recenzenti sú vždy v pozore, rôzne fóra a sociálne siete zaplavili názory na film. Niektorým sa potvrdili obavy, že ak je v jednom filme príliš veľa hereckých hviezd, tak je výsledok nezáživný. Možno k tomuto záveru prispela vyše dvojhodinová stopáž, keďže v súčasnosti nám prídu dlhé aj 15-sekundové reklamy na Youtube.

Don't look up

…a niektorí uznali aktuálnosť témy. zdroj: twitter.com

INZERCIA

Na druhej strane si snímka získala aj mnoho priaznivcov. Film im pripomenul aké je ľudstvo dostatočne inteligentné na to, aby zachránilo túto planétu, no zároveň dosť hlúpe, aby pre to neurobilo vôbec nič. Išlo by o komédiu, keby dej nebol tak smutne pravdivý pre dnešnú spoločnosť. Pri pozeraní vám mohlo prísť do smiechu, do plaču alebo ste sa rovno mohli začať báť o svoj život.

Ako mediálny produkt ukazuje silu médií

Ak ste film doteraz nevideli, pripravte sa na isté odkrytie deja. Hlavnými postavami sú astronóm Dr. Randall Mindy (DiCaprio) a jeho žiačka Kate Dibiasky (Lawrence). Keď zistia, že o šesť mesiacov má Zem zasiahnuť kométa veľká ako Mount Everest, podarí sa im spojiť s vedúcim Úradu pre koordináciu planetárnej obrany, Dr. Teddym Oglethorpom (Rob Morgan). Dostanú sa k prezidentke Janie Orlean (Streep), aby sa jej odovzdali šokujúcu informáciu. Ako sa zachová pani prezidentka? O tri týždne sú voľby, je lepšie, aby sa s informáciou počkalo a zatiaľ to dá prešetriť svojim odborníkom. Postavy sú šokované, divák však ani nie.

Nebolo by to prvýkrát, čo sa záujmy sveta odsunuli na vedľajšiu koľaj kvôli politickým hrám. Keď sa prevalí Orleanovej škandál s posielaním šteklivých fotografií, chytí sa smrtiacej kométy. Práca s médiami šikovne zakryje prešľapy najvyšších predstaviteľov a je to tak aj v skutočnosti. Stačí si zapnúť televíziu alebo otvoriť prehliadač na internete a pozrieť na najaktuálnejšie správy.  Medzi najčítanejšie články patria informácie o vraždách, korupciách, poprípade sa tam zmestí aj faux pas opitej celebrity na plese. Jedna správa sa na prvom mieste v čítanosti neohreje dlho, na druhý deň ju vystrieda ďalšia.

Don't look up

Fiktívna kométa mala mať veľkosť 5 až 10 kilometrov. zdroj: pexels.com

Inzercia

Napriek tomu, že prezidentkin sponzor, technologický magnát Peter Isherwell (Mark Rylance) príde s riešením ako zničiť kométu, jeho tím zistí ďalší zaujímavý fakt. V kométe sa nachádzajú minerály s miliardovou hodnotou. Cieľom sa teda stane rozkúskovať kométu a vyťažiť čo najviac. Bohatí sa teda chcú stať bohatšími, ale nevydarená operácia zapríčiní, že sa naša planéta dočká súdneho dňa a kométa vyhladí všetok život. Samozrejme okrem miliardárov, ktorí sa na 20 000 rokov zamrazia, kým im vesmírna loď nenájde novú planétu. Ani pre nich to však neskončí šťastne, v tomto prípade si ale divák neodpustí škodoradostný úškrn.

Don’t Look Up nastavuje zrkadlo spoločnosti

Don’t Look Up zobrazuje aj absurditu internetového sveta, ktorý si selektuje informácie tak ako sa mu to hodí. Keď sa Dr. Mindy a Kate objavia v rannej relácií, po jej skončení je dojem, ktorí spravili na divákov výrazne odlišný. Kate počas povrchných otázok moderátorov stratí nervy a do éteru vykričí správu o smrtiacej kométe. Stane sa obeťou výsmechu a jej hysterický výraz s vetou „Všetci zomrieme!“ sa stane internetovým „meme“. Randall viac ako svojimi odpoveďami zaujal čerstvo zastrihnutou briadkou. Narážky na jeho atraktívny vzhľad ho posunú hlbšie do mediálneho prostredia ako tvár, ktorá má pekne odpovedať na otázky a vyzerať dobre.

Vo filme si človek dokáže ľahko spojiť narážky na skutočné osoby a ak sa mu zdá vývoj príbehu prehnaný, presne to bol zámer. Napriek tomu, že Don’t Look Up vyšiel v čase pandémie, apeluje hlavne na klimatickú krízu. Veľa známych hercov prijalo svoju rolu aj preto, aby mala dráma dosah na čo najviac ľudí. Bolo by však pritiahnuté za vlasy tvrdiť, že po dvoch hodinách pozerania sa polovica sveta zmobilizuje a zachráni planétu pred katastrofou. Ak sa tak ale nestane, musíme rátať s tým, že by k filmu pribudol popis „podľa skutočných udalostí“.

Zdroje: www.csfd.cz, www.netflix.com

Sledujte UnitedLife na Instagrame
Sledujte UnitedLife ako e-mailový newsletter

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. 5

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.
Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Prihláste sa na odber nášho newslettera

Posielame výhradne editorov výber článkov
maximálne 1 newsletter týždenne a bez akýchkoľvek reklám.


Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu