Lifestyle

Digitálna móda: Čo budeme nosiť v metaverse?

  • 10 februára, 2022
  • 5 min read
Digitálna móda: Čo budeme nosiť v metaverse?

Ľudia si už roky obliekajú digitálne doplnky prostredníctvom filtrov na sociálnych sieťach a trh s hernými skinmi predstavuje podľa odhadov priemysel v hodnote niekoľkých miliárd dolárov. Potom je tu nedávne oznámenie Facebooku o jeho plánoch na vybudovanie Metaversu. Hoci to znie zvláštne a futuristicky, spájanie digitálneho a fyzického sa deje práve teraz.

Skin je grafický alebo zvukový súbor na stiahnutie, ktorý mení vzhľad postáv vo videohrách. Skiny sú čisto estetické. Nezvyšujú schopnosti postavy ani neovplyvňujú výsledok hry.

Viaceré značky z oblasti módy a technológií sa čoraz viac nadchýnajú pre možnosti digitálnej módy. Vsádzajú na to, že virtuálne odevy nebudú slúžiť len na volania cez Zoom, ale že ich bude možné nosiť v rôznych digitálnych svetoch (metaverse).

INZERCIA

Najprv sa dostala digitálna móda do povedomia v hrách, neskôr dosiahla úspech na sociálnych sieťach. A nakoniec ju možno budeme nosiť aj na svojom tele v reálnom svete prostredníctvom okuliarov s rozšírenou realitou (AR).

Svetové značky

Niektorí veľkí módni hráči už začali využívať herný trh. V roku 2019 Louis Vuitton navrhol grafiky pre hru League of Legends. Nike a Ralph Lauren tento rok ponúkli doplnky pre avatarov prostredníctvom platformy Roblox. Mimo herného prostredia umožnili NFT širšie speňaženie digitálnej módy. Na jeseň tohto roku sa kolekcia NFT značky Dolce & Gabbana predala za 1 885 719 ETH, čo v tom čase zodpovedalo 6 miliónom amerických dolárov.

Digitálna móda je vizuálna reprezentácia oblečenia vyrobeného pomocou počítačových technológií a 3D softvéru.

The Fabricant – Digitálny módny dom

„Vždy digitálne, nikdy fyzicky.“

The Fabricant je digitálny fashion dom. Vyvíja komplexné 3D návrhy pre zákazníkov a spotrebiteľov, od konceptu až po realizáciu. Špecializuje sa iba na digitálnu módu, ktorú možno používať a obchodovať s ňou vo virtuálnej realite.

„Ako spoločnosť kreatívnych technológov si predstavujeme budúcnosť, v ktorej móda presahuje fyzické telo a naša digitálna identita preniká do každodenného života a stáva sa novou realitou. Fabricant bude lídrom hnutia, ktoré vyzdvihne človeka na ďalšiu úroveň existencie. Budujeme podnik, ktorý sa na túto možnosť pripravuje.“  The Fabricant

DRESSX: Módna platforma pre viaceré značky, ktorá je výlučne digitálna

DRESSX je medzinárodný digitálny veľkoobchodný predajca módy viacerých značiek. Ponúka digitálne módne kolekcie súčasných značiek a návrhárov. Spoločnosť DRESSX práve spustila aplikáciu, v ktorej sa tvorba obsahu s novým oblečením stala ešte jednoduchšou. Digitálny vzhľad možno aplikovať v rozšírenej realite (AR) na videá a fotografie. Platforma sa snaží obmedziť výrobu spotrebných predmetov, ktoré sa môžu nosiť len raz alebo dvakrát. Rýchlosť výroby digitálneho kúsku odevu je oveľa vyššia ako pri výrobe fyzických odevov, čo znamená, že môže uspokojiť zákazníkov fast-fashion bez použitia prírodných či umelých surovín.

https://twitter.com/dressxcom/status/1458830992454688774

Digitálne oblečenie je ekologické

Odpad je v módnom priemysle stále aktuálnym problémom. Prispieva k zmene klímy viac ako ročné emisie z leteckej a námornej dopravy dohromady. Ak budú trendy pokračovať, do roku 2050 by mohol predstavovať štvrtinu svetového rozpočtu na emisie oxidu uhličitého. Aj keď recyklujeme plastové fľaše alebo vyrábame organickú bavlnu, spotrebuje sa oveľa viac vody ako pri produkcii digitálnej módy.

Načo mi je digitálny odev?

Podľa Replicant (digitálneho marketu s oblečením) je to nová skúsenosť s vnímaním seba samého a interakciou so svetom a ľuďmi okolo. Príležitosť vyjadriť sa bez toho, aby ste poškodili planétu. Niekedy sa môže objaviť pochybnosť, ale je to presne taký istý druh zmyslového zážitku ako požičanie si filmu, čítanie kníh, hudba, návšteva divadla alebo umeleckej galérie.

Jednou zo základných funkcií oblečenia je tá spoločenská.

Váš imidž je vždy výpoveďou, prejavom vašej nálady, záujmov, sympatií a antipatií a vašej sebaidentifikácie.

About Author

Ema Zvara

1 Comment

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings