Ekonomika a Biznis EXTRA

Čínska spotreba sa zotavuje z COVID-19: počas Singles‘ Day Číňania minuli 74 miliárd USD!

  • 13 novembra, 2020
  • 6 min read
Čínska spotreba sa zotavuje z COVID-19: počas Singles‘ Day Číňania minuli 74 miliárd USD!
Gala podujatia Singles‘ Day 2020 spoločnosti Alibaba v Mercedes-Benz Arena v Šanghaji (reprofoto SCMP)

Najväčší nákupný sviatok na svete, Singles‘ Day, začal v roku 2009. Spropagovala ho Alibaba, ktorá z neho pod vedením Jacka Ma urobila komerčný sviatok. Originálny nápad, ktorým je oslava „samoty“, čiže toho, že človek nemá partnera, ale pochádza z vysokoškolského prostredia.

Študenti v čínskom meste Nanjing začali na internáte oslavovať to, že sú „single“, nakoľko ich iritoval Valentín a aj oni, samotári, chceli mať svoj sviatok. Ich nápad získal obrovskú odozvu na „čínskom Twitteri“ Weibo a Alibaba posunula ich nápad vpred tým, že mladých ľudí bez partnerov presvedčila o tom, že nemusia zúfať, ak im nemá kto kúpiť kvety alebo darčeky – môžu si ich predsa kúpiť sami.

Alibaba slobodným ľudom vlastne dala deň v roku, počas ktorého si môžu dopriať to, po čom túžia, a to bez akýchkoľvek výčitiek. Dátum pre tento sviatok bol vybraný vskutku výstižne, 11.11., obsahuje samé jednotky, čiže priamo odkazuje na jednotlivcov. Okrem online nákupov sa počas tohto dňa organizujú v Číne párty a ďalšie oslavy, na ktorých sa oslavuje sloboda. Tento sviatok je teda akýmsi „anti-Valentínom“.

Singles‘ Day, alebo Singles Day, znamená Deň nezadaných, čínsky 光棍节
Nazýva sa aj Double 11, čínsky 双11

INZERCIA

Tržby v rámci Singles‘ Day neustále stúpajú. Tento rok dosiahli rekord aj napriek COVID-19

Už pred niekoľkými rokmi predbehol čínsky nákupný sviatok tržby Black Friday. Tržby počas Singles‘ Day zaznamenávajú v poslednej dekáde každoročný rast. Tento rok dosiahli bezprecedentných 74 miliárd amerických dolárov. V porovnaní s minulým rokom, ktorý bol doterajším rekordom, sa tržby tento rok takmer zdvojnásobili (minulý rok boli vo výške 38 miliárd dolárov).

Číňania tradične minú počas nákupného sviatku viac ako Američania počas Black Friday a Cyber Monday kombinovane, tento rok sa trend potvrdil opäť.

INZERCIA

Rekordné predajné čísla svedčia o tom, že spotrebiteľský dopyt v Číne sa zotavil z rany, ktorú mu uštedril COVID-19. Je však potrebné zmieniť, že rekordné čísla z tohtoročného predaja nie sú predajnými číslami za jeden deň. Alibaba sa tento rok nechala inšpirovať americkými značkami, ktoré počas Black Friday umožňujú zákazníkom nakupovať už niekoľko dní alebo týždňov dopredu. Tento rok bolo možné nakupovať na Tmall a Taobao, online shopping platformách Alibaby v Číne, tovary už od prvého novembra. Do skorého predaja sa zapojili aj západné značky ako Adidas či Nike.

Alibaba priebežne nezverejňovala čísla z „predpredaja“. Informovala iba, že sú viac než priaznivé. Finálne čísla zverejnené tesne po polnoci, ktorou začal 12. november, preto mnohým vyrazili dych.

Inzercia
Počas špičky nákupnej horúčky Alibaba registrovala až 583-tisíc objednávok za sekundu (reprofoto SCMP)

Číňania minuli tento rok počas dvoch nákupných sviatkov viac ako 251 miliárd dolárov!

Rast predaja v rámci online kanálov v Číne nezaznamenáva iba Alibaba. Celý e-commerce segment narástol v medziročnom porovnaní približne o 17 percent. Aj najväčší konkurent Alibaby v online predaji, spoločnosť JD, ktorá má v júni vlastný nákupný sviatok, zaznamenáva tento rok podobne priaznivé výsledky. Skutočnosť, že má spoločnosť JD vlastný nákupný sviatok, jej však nebráni participovať aj na tom, ktorý je pod taktovkou Alibaby. Transakcie uskutočnené na tejto platforme počas tohtoročného Singles‘ Day dosiahli hodnotu takmer 41 miliárd dolárov.

Alibaba na druhú stranu tiež participuje na nákupnom sviatku JD a dlhodobo dosahuje vyššie predajné čísla ako samotné JD. Počas júnového a novembrového nákupného festivalu minuli tento rok čínski spotrebitelia bezprecedentných viac ako 251 miliárd amerických dolárov.

Nepodceňujte vzorky pri dovoze z Číny a Ázie

Na nákupnom festivale bola tento rok výrazne vyššia participácia západných značiek

Čínski spotrebitelia tradične uspokojujú svoj vysoký dopyt po značkových západných tovaroch počas svojich ciest do zahraničia. Tento rok nie je kvôli pandémii COVID-19 možné a preto využili možnosť kúpiť si exkluzívne tovary, ktoré si nemôžu nechať ujsť ani kvôli pandémii, na internete prostredníctvom online kanálov v Číne. Na platformách pod vedením spoločnosti Alibaba predávalo počas Singles‘ Day tento rok až 31-tisíc zahraničných firiem. Najviac z nich bolo z USA, ktorým prislúchalo viac ako 5 miliárd z celkových predajov.

Lokality, z ktorých Alibaba zaznamenala najväčšie počty objednávok (reprofoto SCMP)

Alibaba a JD sa čoraz viac orientujú na odľahlejšie oblasti v Číne

Prvotnými cieľovými destináciami nákupov zákazníkov v rámci čínskych online platforiem pod taktovkou Alibaba a JD boli najväčšie čínske mestá s rozvinutou strednou a vyššou strednou vrstvou. Pod vplyvom novej konkurencie si ale obe platformy uvedomili obrovský potenciál menších územných celkov a miest, kde žije stále značná časť čínskej populácie.

Tento rok už Alibaba a JD vyvíjali značné úsilie zaujať týchto potenciálnych kupujúcich a možno očakávať, že na nich budú kvôli ich obchodnému potenciálu cieliť aj v budúcnosti.

Čínski spotrebitelia nakupovali počas sviatku spotrebiteľskú elektroniku, domáce spotrebiče, potraviny, luxusné oblečenie, kozmetiku či jedlo pre domáce zvieratá. Tohtoročné predajné čísla sú síce obdivuhodne vysoké, iba čas však ukáže, do akej miery je zvýšený predaj spôsobený zvýšenou spotrebou v Číne a do akej miery sú tieto čísla výsledkom zmeny pomeru medzi nákupmi online a offline v Číne vyvolané pandémiou COVID-19.

Ja považujem za významnejší faktor zmenu nákupného kanálu do elektronického prostredia.

 

Dovoz z Číny a Ázie: ako si vybrať dodávateľa?

Preprava tovaru z Číny a Ázie: CIF vás vyjde draho

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

 

 

 

About Author

Michaela Královičová

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings