Ako sa mi v roku 2005 zmenil život a začal sa točiť okolo behu

Vyštudoval som právo v Bratislave a popri štúdiu sa mi podarilo viac-menej úspešne hrávať futbal za bratislavský Slovan, môj srdcový klub od detstva. Postupom času som však zisťoval, že futbal nebude to, čo ma bude v budúcnosti živiť a je preto skoro osudové, že mi jedna – už môžem povedať – náhoda doslova zmenila život.   V roku […]

Autor
Dátum zverejnenia 12. októbra 2016
Obsahuje nasledovné témy , , , , , ,

Jozef Pukalovič
Spoluzakladateľ a konateľ spoločnosti BE COOL
Bratislava, Slovensko

Vyštudoval som právo v Bratislave a popri štúdiu sa mi podarilo viac-menej úspešne hrávať futbal za bratislavský Slovan, môj srdcový klub od detstva. Postupom času som však zisťoval, že futbal nebude to, čo ma bude v budúcnosti živiť a je preto skoro osudové, že mi jedna – už môžem povedať – náhoda doslova zmenila život.

 

V roku 2005 sme spolu s otcom, u ktorého som toho času robil advokátskeho koncipienta, zakladali firmu (s.r.o.) jednému rakúskemu občanovi, ktorý prišiel na Slovensko s myšlienkou robenia veľkých eventov. Chcel aj v Bratislave vytvoriť maratónske a iné podujatia, aké sú v Rakúsku, mal skrátka množstvo nápadov, ktoré sa za hranicami už dávno realizovali, ale on v nich už nevidel pre seba priestor a potenciál. Videl ho v neďalekej Bratislave a zhruba pol roka sme okrem úkonov súvisiacich so založením spoločnosti vášnivo diskutovali na tému šport a športové aktivity, nakoľko môj život sa od detstva so športom neodmysliteľne spájal (futbal som začal hrať, keď som mal šesť rokov a skončil som ako tridsaťročný).

A potom to prišlo. Na jeseň 2005 sme dospeli spoločne k záveru, že taký mestský maratón to by mohla byť pre Bratislavu akcia, aká tu ešte nebola. Vzorom nám mala byť paradoxne Viedeň. Bol tu klasický Maratón mieru v Košiciach, v Bratislave v tom čase „prežíval“ tradičný Beh Devín Bratislava, ale veľa veľkých bežeckých akcií tu nebolo a celkovo malo Slovensko od bežeckého boomu, aký zažíva posledné roky, veľmi ďaleko.
A tak sa to celé začalo. Niekedy sa tomu hovorí „blažená nevedomosť“. Keby som vtedy bol vedel, čo nás v súvislosti s prvým ročníkom bratislavského maratónu čaká, nikdy by som sa do toho nepustil :). Ale to sme nikto z nás ani netušili a vo finále sa napokon ukázalo, že ani náš rakúsky partner. Dohodli sme si na začiatku, kto sa o čo postará, viac menej sme si rozdelili kompetencie, začali sme zháňať financie, povolenia, snažili sme sa nadchnúť našich kamarátov a známych, aby nám pomohli, začali sme podujatiu robiť reklamu a lákať bežcov, aby prišli na jar 2006 do Bratislavy.

 

FullSizeRender

Jozef Pukalovič

 

Nakoniec sa nám ich podarilo nalákať 769 – to číslo si presne pamätám a budem si ho pamätať asi navždy.

2. apríla 2006 sa nám po množstve problémov a neskutočných udalostí (napríklad v týždni akcie sa nám vylial na zhruba 2-kilometrový úsek trate v Devíne Dunaj), ktoré nás v príprave podujatia prenasledovali, podarilo zorganizovať prvý ročník bratislavského maratónu. Sama o sebe táto skutočnosť bol neuveriteľný úspech, ktorý som docenil až po niekoľkých rokoch. Malo to však aj dosť veľký háčik. Náš rakúsky partner, ktorý mal mať proklamované know-how o príprave podujatia a všetkého, čo s tým súvisí a čo to po športovej stránke obnáša, vyšiel zrazu niekoľko týždňov pred akciou s pravdou von a zistili sme, že žiadne veľké know-how tam nie je. A zistili sme aj to, že nakoniec by možno z toho aj vycúval. Ale to sa už nedalo, akcia bola v Bratislave, v našom meste, kde nás veľa ľudí pozná, pomohli nám naši známi, priatelia, proste nemohli sme sa pred nich postaviť a povedať len sucho „sorry, nevyšlo to, niekedy inokedy“. Spolu s bratom Petrom a rodičmi sme pozbierali všetok možný sedliacky rozum, nejako sa nám to doslovne podarilo „prežiť“ a spolu s nami to prežili aj všetci účastníci a diváci 🙂

Je pravda, že som zhruba dva mesiace po akcii poriadne nespal a stále sa mi v hlave odohrával film o tom, aké to bolo, čo sa nám podarilo, ale aj čo nám nevyšlo, po nociach som sa v snoch hádal so všetkými kritikmi, ktorí na nás nenechali ani nitku suchú. Toto asi pochopí len ten, kto niečo podobné zažil. A úprimne, moc sa mi ani nechcelo pokračovať, tá akcia ma stále neskutočne veľa psychických síl. Musím čestne priznať, že nakoniec ma moji najbližší prehovorili a presvedčili na to, aby sme v začatom diele pokračovali, že prvý ročník je vždy ten najťažší a my sme si paradoxne na úvod našej agentúrnej činnosti zobrali na plecia event, ktorý je logisticky jeden z najťažších vôbec, čo sme vtedy už vonkoncom ani len netušili.

Dnes je rok 2016 a my máme za sebou 11. ročník podujatia, na štarte sme mali viac ako 11-tisíc bežcov z vyše 50 krajín celého sveta. Bratislavský maratón, dnes známy pod označením ČSOB Bratislava marathon, sa stal už známym podujatím a značkou. Stále sa máme kde zlepšovať, ale je za nami úžasná cesta a množstvo príbehov.

Slovensko sa medzitým neskutočne rozbehalo, bežeckých akcií je každý víkend niekoľko, my sami ako agentúra organizujeme každoročne minimálne 10 väčších bežeckých podujatí, ktorých sa zúčastňujú tisícky bežcov. Beh sa stal súčasťou našej DNA, máme bežecký obchod, bežecký tím, ktorý podporujeme, na bežeckom Facebooku máme desaťtisíc fanúšikov, s behom sme navštívili už skoro polovicu Európy.

A ja, čo som počas futbalovej kariéry z duše nenávidel bežecké tréningy, som šťastný odbehol svoj prvý polmaratón v relatívne slušnom čase 1:50 a verím, že sa ešte zlepším.

Ale vždy, keď sa do niečoho pustíme a ideme niečo robiť, vždy si s pokorou a rešpektom spomeniem na rok 2006, keď sme začínali 🙂

 

IMG_5531

 

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Úplne nové Ferrari prekvapuje menom, dizajnom aj technikou. Legendárne Dino je späť

Do portfólia značky Ferrari sa zaraďuje úplne nový model.

17. novembra 2019

Čínsky priemysel expanduje do Európy, zaplaví nás Aiways lacnými autami?

Zaznamená elektrické SUV úspech?

14. novembra 2019

Ani miliardári sa nevedia zhodnúť na budúcnosti

Kapitalizmus ako ho poznáme je mŕtvy, socializmus začína byť opäť hrozbou

Rastie všeobecný tlak na zriadenie akéhosi „socialistického kapitalizmu“.

13. novembra 2019

600-koňové Audi RS Q8 predviedlo pozoruhodnú jazdu a stalo sa najrýchlejším SUV v Zelenom pekle

Doterajšiemu držiteľovi rekordu nadelila novinka až 12 sekúnd.

12. novembra 2019

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019