Ako sa mi v roku 2005 zmenil život a začal sa točiť okolo behu

Vyštudoval som právo v Bratislave a popri štúdiu sa mi podarilo viac-menej úspešne hrávať futbal za bratislavský Slovan, môj srdcový klub od detstva. Postupom času som však zisťoval, že futbal nebude to, čo ma bude v budúcnosti živiť a je preto skoro osudové, že mi jedna – už môžem povedať – náhoda doslova zmenila život.   V roku […]

Autor
Dátum zverejnenia 12. októbra 2016
Obsahuje nasledovné témy , , , , , ,

Jozef Pukalovič
Spoluzakladateľ a konateľ spoločnosti BE COOL
Bratislava, Slovensko
MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Vyštudoval som právo v Bratislave a popri štúdiu sa mi podarilo viac-menej úspešne hrávať futbal za bratislavský Slovan, môj srdcový klub od detstva. Postupom času som však zisťoval, že futbal nebude to, čo ma bude v budúcnosti živiť a je preto skoro osudové, že mi jedna – už môžem povedať – náhoda doslova zmenila život.

 

V roku 2005 sme spolu s otcom, u ktorého som toho času robil advokátskeho koncipienta, zakladali firmu (s.r.o.) jednému rakúskemu občanovi, ktorý prišiel na Slovensko s myšlienkou robenia veľkých eventov. Chcel aj v Bratislave vytvoriť maratónske a iné podujatia, aké sú v Rakúsku, mal skrátka množstvo nápadov, ktoré sa za hranicami už dávno realizovali, ale on v nich už nevidel pre seba priestor a potenciál. Videl ho v neďalekej Bratislave a zhruba pol roka sme okrem úkonov súvisiacich so založením spoločnosti vášnivo diskutovali na tému šport a športové aktivity, nakoľko môj život sa od detstva so športom neodmysliteľne spájal (futbal som začal hrať, keď som mal šesť rokov a skončil som ako tridsaťročný).

A potom to prišlo. Na jeseň 2005 sme dospeli spoločne k záveru, že taký mestský maratón to by mohla byť pre Bratislavu akcia, aká tu ešte nebola. Vzorom nám mala byť paradoxne Viedeň. Bol tu klasický Maratón mieru v Košiciach, v Bratislave v tom čase „prežíval“ tradičný Beh Devín Bratislava, ale veľa veľkých bežeckých akcií tu nebolo a celkovo malo Slovensko od bežeckého boomu, aký zažíva posledné roky, veľmi ďaleko.
A tak sa to celé začalo. Niekedy sa tomu hovorí „blažená nevedomosť“. Keby som vtedy bol vedel, čo nás v súvislosti s prvým ročníkom bratislavského maratónu čaká, nikdy by som sa do toho nepustil :). Ale to sme nikto z nás ani netušili a vo finále sa napokon ukázalo, že ani náš rakúsky partner. Dohodli sme si na začiatku, kto sa o čo postará, viac menej sme si rozdelili kompetencie, začali sme zháňať financie, povolenia, snažili sme sa nadchnúť našich kamarátov a známych, aby nám pomohli, začali sme podujatiu robiť reklamu a lákať bežcov, aby prišli na jar 2006 do Bratislavy.

 

FullSizeRender

Jozef Pukalovič

 

Nakoniec sa nám ich podarilo nalákať 769 – to číslo si presne pamätám a budem si ho pamätať asi navždy.

2. apríla 2006 sa nám po množstve problémov a neskutočných udalostí (napríklad v týždni akcie sa nám vylial na zhruba 2-kilometrový úsek trate v Devíne Dunaj), ktoré nás v príprave podujatia prenasledovali, podarilo zorganizovať prvý ročník bratislavského maratónu. Sama o sebe táto skutočnosť bol neuveriteľný úspech, ktorý som docenil až po niekoľkých rokoch. Malo to však aj dosť veľký háčik. Náš rakúsky partner, ktorý mal mať proklamované know-how o príprave podujatia a všetkého, čo s tým súvisí a čo to po športovej stránke obnáša, vyšiel zrazu niekoľko týždňov pred akciou s pravdou von a zistili sme, že žiadne veľké know-how tam nie je. A zistili sme aj to, že nakoniec by možno z toho aj vycúval. Ale to sa už nedalo, akcia bola v Bratislave, v našom meste, kde nás veľa ľudí pozná, pomohli nám naši známi, priatelia, proste nemohli sme sa pred nich postaviť a povedať len sucho „sorry, nevyšlo to, niekedy inokedy“. Spolu s bratom Petrom a rodičmi sme pozbierali všetok možný sedliacky rozum, nejako sa nám to doslovne podarilo „prežiť“ a spolu s nami to prežili aj všetci účastníci a diváci 🙂

Je pravda, že som zhruba dva mesiace po akcii poriadne nespal a stále sa mi v hlave odohrával film o tom, aké to bolo, čo sa nám podarilo, ale aj čo nám nevyšlo, po nociach som sa v snoch hádal so všetkými kritikmi, ktorí na nás nenechali ani nitku suchú. Toto asi pochopí len ten, kto niečo podobné zažil. A úprimne, moc sa mi ani nechcelo pokračovať, tá akcia ma stále neskutočne veľa psychických síl. Musím čestne priznať, že nakoniec ma moji najbližší prehovorili a presvedčili na to, aby sme v začatom diele pokračovali, že prvý ročník je vždy ten najťažší a my sme si paradoxne na úvod našej agentúrnej činnosti zobrali na plecia event, ktorý je logisticky jeden z najťažších vôbec, čo sme vtedy už vonkoncom ani len netušili.

Dnes je rok 2016 a my máme za sebou 11. ročník podujatia, na štarte sme mali viac ako 11-tisíc bežcov z vyše 50 krajín celého sveta. Bratislavský maratón, dnes známy pod označením ČSOB Bratislava marathon, sa stal už známym podujatím a značkou. Stále sa máme kde zlepšovať, ale je za nami úžasná cesta a množstvo príbehov.

Slovensko sa medzitým neskutočne rozbehalo, bežeckých akcií je každý víkend niekoľko, my sami ako agentúra organizujeme každoročne minimálne 10 väčších bežeckých podujatí, ktorých sa zúčastňujú tisícky bežcov. Beh sa stal súčasťou našej DNA, máme bežecký obchod, bežecký tím, ktorý podporujeme, na bežeckom Facebooku máme desaťtisíc fanúšikov, s behom sme navštívili už skoro polovicu Európy.

A ja, čo som počas futbalovej kariéry z duše nenávidel bežecké tréningy, som šťastný odbehol svoj prvý polmaratón v relatívne slušnom čase 1:50 a verím, že sa ešte zlepším.

Ale vždy, keď sa do niečoho pustíme a ideme niečo robiť, vždy si s pokorou a rešpektom spomeniem na rok 2006, keď sme začínali 🙂

 

IMG_5531

 

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Seriál o Číne

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

17. septembra 2019

Lukratívny ekobiznis?

Londýn a jeho vplyv na energetickú revolúciu v Latinskej Amerike

Latinská Amerika stojí pred revolúciou vo využívaní obnoviteľných zdrojov a stáva sa tak predmetom záujmu mnohých investorov.

9. septembra 2019

Píše Peter Bobik

Je dokonané… Dlh je bezcenný

Nízke úroky sú dobré iba pre dlžníka, ale čo ak veriteľ stratí motiváciu požičiavať, pretože sa mu to skrátka neoplatí? Aké dôsledky môže mať pre nás život v prostredí, kde dlh nemá cenu?

4. septembra 2019


Seriál o Číne

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

17. septembra 2019

Toto sú najúchvatnejšie automobilové novinky z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte

Super-rýchla imidžovka, kabriolety od Ferrari, najrýchlejšie auto planéty či limitovaný Hyundai.

16. septembra 2019

Cestuj po svete

Island bez cestovky: 3000 km roadtrip autom po magickom ostrove s polárnou žiarou nad hlavou

Krajina, ktorú mnohí bez zaváhania označia ako najkrajšiu v Európe. Plná dychberúcich scenérií, kde si užijete pohľady ako z iného sveta, drsnú, ale magickú severskú prírodu, pozorovanie veľrýb a ak máte kúsok šťastia, tak aj polárnu žiaru. Reč je o Islande – krajine ohňa a ľadu. Inšpirujte sa našou 3000 km cestou okolo celého ostrova a zistite, ako si na Islande užiť poriadny výlet aj bez cestovky.

16. septembra 2019

Nové riešenie boja proti CO2?

V Nemecku chcú politici platiť ľuďom za odsávanie CO2 z atmosféry

Dostaneme zaplatené za prevádzkovanie čističky vzduchu? V Nemecku možno áno.

13. septembra 2019
PORADŇA

Ako si najlacnejšie zaobstarať nové auto? Vďaka tomuto ušetríte tisíce eur

Ak sa pohrávate s myšlienkou, či je výhodnejšia kúpa auta alebo iné formy jeho zadováženia, tento článok je určený práve vám.

13. septembra 2019

Autosalón Frankfurt 2019

Toto sú vyšperkované Škody, vizionárske BMW a Mercedes, znovuzrodený Defender a nový Hyundai i10

Prinášame vám výber najvýznamnejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom.

12. septembra 2019

SpaceX vynesie na orbit satelity superrýchleho internetu

Operátor SES vyšle sedem nových družíc na strednú obežnú dráhu na nosiči Falcon 9. Nové satelity výrazne zvýšia výkonnosť už osvedčenej siete O3b.

10. septembra 2019

Osobné financie

Narodenie dieťaťa z finančného hľadiska: na čo myslieť a ako ušetriť?

Narodenie dieťaťa je veľký životný míľnik. Človeku sa vtedy menia priority a vo všetkom uprednostňuje dieťa. Starostlivosť o dieťa sa však nezačína jeho narodením, rovnako dôležitá je príprava na jeho príchod a rozhodnutie nič nepodceniť.

10. septembra 2019

Elektromobil pre masy? Nový Volkswagen s parádnym dojazdom a cenovkou hovorí áno

V predvečer automobilového veľtrhu vo Frankfurte sme spoznali jeden z jeho highlightov.

9. septembra 2019

Peugeot uvádza plug-in hybrid už aj v nádhernej 508-čke. Elektrický dojazd je veľmi slušný

Síce bez pohonu oboch náprav, ale i tak s veľmi zaujímavými parametrami.

9. septembra 2019

Lukratívny ekobiznis?

Londýn a jeho vplyv na energetickú revolúciu v Latinskej Amerike

Latinská Amerika stojí pred revolúciou vo využívaní obnoviteľných zdrojov a stáva sa tak predmetom záujmu mnohých investorov.

9. septembra 2019

Bell APT 70

Americký Bell pokročil s výrobou nákladných dronov s autopilotom, zaujíma sa o ne NASA

Lietajú na elektrinu na maximálnu vzdialenosť 56 km a unesú až 32 kg.

6. septembra 2019

Plejáda technických inovácií a úžasné parametre. Aj o tom je prvé elektrické Porsche, nový Taycan

Na svet prichádza doposiaľ najväčší konkurent pre Teslu.

5. septembra 2019

Vyskúšajte smoothie: recept ako na to, tipy a čomu sa naopak vyhnúť?

Smoothie valcuje svet a zdá sa, že len tak skoro tento gastronomický trend neutíchne. Spolu s nápojom sa veľmi darí aj smoothie bowls, miskám s pestrou zmesou ovocia, farieb, konzistencií a chutí. Vyzerá to tak, že čo nevidieť budú malé obchodíky so smoothie bowls za každým rohom a novinka určite neobíde ani Slovensko.

5. septembra 2019

Činohra SND má nového šéfa, je ním Peter Kováč

Dramaturgicky pripravil viac ako 100 divadelných inscenácií v rôznych slovenských divadlách.

4. septembra 2019

Píše Peter Bobik

Je dokonané… Dlh je bezcenný

Nízke úroky sú dobré iba pre dlžníka, ale čo ak veriteľ stratí motiváciu požičiavať, pretože sa mu to skrátka neoplatí? Aké dôsledky môže mať pre nás život v prostredí, kde dlh nemá cenu?

4. septembra 2019

Obľúbená 3008-čka dostala (hybridnú) štvorkolku. Ide o najvýkonnejší Peugeot súčasnosti

Už pri odhalení novej 3008-čky odznelo, že neskôr príde aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ten čas nastal práve teraz.

3. septembra 2019

Mobilita po novom

Monocykle alebo lietajúce jetpacky? Toto sú dve alternatívy dopravy budúcnosti

Čoraz komplikovanejšia individuálna mobilita si vynucuje vznik úplne nových dopravných prostriedkov.

3. septembra 2019

Bugatti má vo vrecku ďalší rekord. Upravený Chiron pokoril maximálnu rýchlosť 490 km/h!

Ako blesk z jasného neba prichádza správa, že Bugatti prekonáva magickú bariéru 300 míľ za hodinu.

2. septembra 2019

Hurikán Dorian ničí, čo mu stojí v ceste. Dokáže podobné hurikány zastaviť moderná veda?

Zhadzovať na hurikán atómové bomby zrejme nebude najlepší nápad.

2. septembra 2019

KRÁTKE VIDEODOKUMENTY

Pohľad do zákulisia filmov Avengers, Justice League, Wonder Woman a Man of Steel

Vizuálne efekty nie sú ničím dodatočným, ale počíta sa s nimi ešte predtým, ako sa vôbec začne nakrúcať s hercami.

2. septembra 2019