Automobily

Značka Lucid predala v 2022 viac áut ako čakala. Pozreli sme sa na kvalitu modelu Air

  • 27 januára, 2023
  • 5 min read
Značka Lucid predala v 2022 viac áut ako čakala. Pozreli sme sa na kvalitu modelu Air
  • Spoločnosť Lucid uviedla, že v roku 2022 vyrobila celkovo 7 180 vozidiel, prekonala svoj pôvodný plán z augusta minulého roka.
  • Celkovú bilanciu zachránila výroba 3 500 sedanov Air v poslednom štvrťroku
  • Boli sme sa pozrieť v Lucid Motors Palm Beach Florida – pôsobivý showroom je v kontraste s kvalitou vyhotovenia vozidla.

 

Výrobca elektrických luxusných vozidiel Lucid Group uviedol, že v roku 2022 vyrobil niečo vyše 7 100 vozidiel, čo je o trochu viac ako pôvodný predpoklad z minulého augusta. Spoločnosť v vtedy oznámila investorom, že očakávajú produkciu 6 000 až 7 000 vozidiel za celý rok.

Skutočnosť, že sa automobilke podarilo udržať a mierne prekonať stanovený plán, je priaznivou správou, pretože automobilka je dlhodobo kritizovaná za jej vedenie.

Akcie spoločnosti  po týchto správach vzrástli takmer 5 percent, čo je jednou z ukážok, ako trhy reagujú na medializované témy.

INZERCIA

Lucid vo vyhlásení uviedol, že vo svojom závode v Arizone v poslednom štvrťroku vyrobil 3 493 vozidiel a dodal 1 932 z nich, čím zvýšila svoju celkovú produkciu na 7 180 za celý rok. Celková produkcia Lucidu vo štvrtom štvrťroku vzrástla o 53 % v porovnaní s tretím štvrťrokom, keď automobilka vyrobila 2 282 sedanov Air a dodala 1 398.

Spoločnosť Lucid v novembri varovala, že jej celkové dodávky budú pravdepodobne zaostávať za jej produkciou počas niekoľkých nasledujúcich štvrťrokov, pretože čelila logistickým výzvam. Spoločnosť v roku 2022 dodala celkovo 4 369 vozidiel svojim zákazníkom.

Produkcia spoločnosti Lucid síc ev roku 2022 prekonala nové očakávania, ale novšie odhady boli výrazne skrátené oproti pôvodnému plánu spoločnosti na tento rok. Spoločnosť Lucid totiž spočiatku očakávala, že v roku 2022 vyrobí 20 000 svojich elektrických luxusných sedanov Air, ale bola nútená tento cieľ dvakrát znížiť – raz vo februári v dôsledku narušenia globálneho dodávateľského reťazca a znova v auguste, keď zmienila uvedeného „logistické výzvy“.

Automobilka Lucid médiám neposkytla aktuálne informácie o celkovom počte rezervácií. Posledná aktualizácia rezervácií Lucid bola zo 7. novembra, keď uviedla, že má „viac ako 34 000“ rezervácií pre model Air. Lucid v apríli uviedol, že vláda Saudskej Arábie súhlasila s nákupom až 100 000 jej vozidiel v priebehu nasledujúcich 10 rokov; tieto vozidlá však nie sú zahrnuté do súčtu rezervácií.

Lucid Air

Lucid je kalifornská spoločnosť a spočiatku sa zdalo, že viac ako skutočný vývoj produktov ju viac zaujíma marketing. Napokon sa ukazuje, že odvážne vyhlásenia a všeobecný mediálny humbuk sa predsa len premieta aj do finálnych elektrických automobilov.

Dlho sa o automobilke Lucid hovorilo ako o „konečne dôstojnom konkurentovi“ pre Teslu, hoci táto nová americká automobilka dodnes nepredala ani jeden automobil. Podobne, ako v prípade Tesly, ani Lucid nestavia svoj biznis model ako automobilka, ale ako technologická spoločnosť s vizionárskym pohľadom na svet a inováciami v rukáve.

Napokon sa automobilke podarilo dodať automobily reálnym zákazníkom. Očakávaný model Air vo verzii Dream Edition sa medzičasom dočkal mimoriadne priaznivého hodnotenia od severoamerickej autority Environmental Protection Agency, uvádza CNN. Agentúra vozidlo otestovala a štandardizovala dojazd tohto elektrického vozidla na 520 míľ na jedno plné nabitie, čo zodpovedá našim 836 kilometrom. To je viac ako ktorýkoľvek iný elektromobil predávaný na severoamerických trhoch, dokonca prekonáva aj Tesla Model S Long Range.

Podľa generálneho riaditeľa (CEO) spoločnosti Lucid, Petra Rawlinsona, však tento dojazd nie je tak dôležitý. To, čo bude podľa neho kľúčové v konkurenčnom súboji, bude efektivita automobilov. A v tomto ohľade má byť tiež Lucid Air lídrom.

S vyššou energetickou účinnosťou, ktorá prispieva k dlhému dojazdu Lucid Air, budú elektromobily dostupné vo všetkých cenových reláciách, tvrdí Rawlinson. Dokonca avizuje príchod modelu, ktorý nazýva T21 – spája tak všeobecnú dostupnosť prvého masovo vyrábaného automobilu Ford Model T a reálie 21. storočia. Teda „Model T pre 21. storočie“. Bolo by to auto s pomerne dlhým  dojazdom, ktoré si môže dovoliť takmer každý.

To sú ale iba vízie. Dnes platí, že za vyše osemsto kilometrov dlhý dojazd musí zákazník poriadne zaplatiť. Ceny za sedan Lucid Air v USA začínajú na úrovni 87 400 amerických dolárov, čo je o viac ako 10-tisíc viac než pred dvomi rokmi, no ceny Dream Edition sú viac ako dvojnásobné – začínajú na 169-tisíc dolároch.

 

Pôsobivý showroom, menej pôsobivá kvalita vypracovania

Reprezentačné a predajné priestory Lucid Motors Palm Beach Florida sú jedným z miest, ktoré radi pri návšteve Floridy navštívite. Pre našinca je stále kuriozitou vidieť vozidlo Air naživo a tak sme sa za ním vybrali aj my.

Zatiaľ čo samotné priestory showroomu sú veľmi pôsobivé a okrem estetiky vynikajú aj informačnou hodnotou, dozviete sa napríklad o technike pohonov a batérií a v priestoroch ich môžete aj vidieť, kvalita vypracovania samotného vozidla nás mierne sklamala. Automobil s nepochybne krásnym zovňajškom trpel na nepresné lícovanie jednotlivých dielov karosérie, zle osadené tesniace prvky na dverách a vôbec nedôsledne spracovanými detailmi.

Naopak, zaujal nás interiér a dojmy, ktoré v pasažierovi vytvára – pôsobí minimalisticky luxusne, nepochybne prémiovo a pohodlne.

 

About Author

Redakcia UnitedLife

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings