Fúzia FCA a PSA
Vznikla 4. najväčšia automobilka sveta: Stellantis
Spoločnosti FCA a PSA sa konečne zlúčili a stali sa spoločnosťou Stellantis.
MILÁNO – Spoločnosti Fiat Chrysler Automobiles a PSA Group uzavreli dohodu v hodnote 52 miliárd amerických dolárov a v sobotu 16.1.2021 sa formálne zlúčili do spoločnosti Stellantis.
Spojením sa vytvorila automobilová skupina s ročným predajom okolo 8,1 milióna vozidiel a dostatočne hlbokými vreckami na financovanie prechodu na elektrický pohon a na prijatie výziev väčších konkurentov – spoločností Toyota a Volkswagen Group.
„Fúzia medzi spoločnosťami Peugeot SA a Fiat Chrysler Automobiles NV, ktorá povedie k vytvoreniu spoločnosti Stellantis NV, vstúpila do platnosti dnes,“ uviedli obe automobilky vo vyhlásení z tohto víkendu.
Trvalo rok, kým taliansko-americké a francúzske automobilky sfinalizovali svoju dohodu, počas ktorej bola globálna ekonomika zasiahnutá pandémiou COVID-19. Prvýkrát oznámili plány na zlúčenie v októbri 2019.
Akcie spoločnosti Stellantis sa začali obchodovať v Miláne a Paríži v pondelok a v New Yorku dnes, v utorok.
Analytici a investori sa zameriavajú na to, ako plánuje CEO PSA Carlos Tavares riešiť obrovské výzvy, ktorým skupina čelí – od nadmernej výrobnej kapacity po žalostný výkon v Číne.
FCA a PSA uviedli, že spoločnosť Stellantis môže znížiť ročné náklady o viac ako 5 miliárd eur bez zatvorenia výrobných závodov a investori budú mať záujem o ďalšie podrobnosti, ako to mieni dosiahnuť.
Rovnako ako všetky svetové automobilky, aj Stellantis musí v nasledujúcich rokoch investovať miliardy do transformácie svojej ponuky vozidiel pre elektrickú éru.
Črtajú sa však ďalšie naliehavé úlohy, vrátane oživenia zaostávajúceho predaja skupiny v Číne, racionalizácie jej obrovskej globálnej ríše a riešenia obrovskej výrobnej kapacity.
Generálny riaditeľ FCA Mike Manley, ktorý bude viesť kľúčové severoamerické operácie spoločnosti Stellantis , uviedol, že 40 percent očakávaných synergií automobilky bude pochádzať z konvergencie platforiem a pohonných jednotiek a z optimalizácie investícií do výskumu a vývoja, 35 percent z úspor na nákupoch a ďalších 7 percent z úspory na predajných operáciách a všeobecných nákladoch.
Nový Peugeot 3008 HYBRID4: Všetko podstatné, čo potrebujete vedieť o modernom rodinnom SUV
Automobilky majú nedostatok elektrosúčiastok, sklady vyprázdnili výrobcovia mobilov a elektroniky
Európske auto roka 2021 pozná svojich finalistov. Je v ňom aj Dacia Sandero či Škoda Octavia