GDPRTáto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu.Cookies a sledovanie môžete vypnúť
Automobily EXTRA

Jedno z najlepších malých SUV: Test Volkswagen Taigo Style 1.5 TSI ACT DSG7

  • 30 apríla, 2022
  • 9 min read
Jedno z najlepších malých SUV: Test Volkswagen Taigo Style 1.5 TSI ACT DSG7

Výber nového crossoveru nemusí byť vždy komplikovaný. Napriek tomu, že trh je nimi presýtený, je len niekoľko takých, ktoré vedia naozaj osloviť aj špecialistov. Jedným z tých najnovších je Volkswagen Taigo, ktorý kombinuje vlastnosti viacerých karosárskych variantov dovedna. Má solídne priestranný interiér, vskutku férové nacenenie, pestré možnosti konfigurácie, priaznivú spotrebu paliva a predovšetkým vynikajúce jazdné vlastnosti. Neveríte? Prečítajte si akýkoľvek test nového VW Taigo na internete alebo v časopisoch alebo si sami rezervujte testovaciu jazdu u niektorého predajcu. Tipujeme, že budete veľmi milo prekvapení aj v prípade, že ste mali očakávania vysoké.

 

VW Taigo je crossover-kupé (alebo už SUV-kupé?) V každom prípade má príťažlivé a trendové zadné partie, pritom veľmi triezvy predok, ktorý možno vylepšiť výbavou Style (na fotke) a R-Line.

 

Čo by ste mali vedieť o modeli Taigo

Na prvom mieste si predstavme Taigo zo širšieho kontextu. Začína na cene 18 490 eur,  v predaji je v troch stupňoch výbavy Life, Style a R-Line a dvomi motormi: 1.0 TSI a 1.5 TSI. Nafta už uplatnenie v Taigu nenašla, hoci si vieme dosť dobre predstaviť, že by o ňu mali ľudia záujem.

INZERCIA
Objavte výhodnú jarnú ponuku modelov Peugeot

Vrcholový R-Line dodáva vozidlu viac športovej estetiky, ale je potrebné povedať, že aj základná verzia Life pôsobí veľmi moderne. Ide pritom o dizajn, ktorý nebudí kontroverziu, je nekonfliktný, triezvy a pritom bude vyhovovať ako mladším ročníkom, tak starším konzervatívnym motoristom.

Za pridanú hodnotu modelu považujeme jeho kompaktné vyhotovenie ideálne do miest, zadné partie v štýle crossover-kupé, ale aj štandardne dodávané LED svetlomety, asistent zachovania jazdného pruhu, parkovacie senzory vpredu a vzadu, 8-palcový digitálny prístrojový panel Digital Cockpit, 6,5-palcový centrálny displej s Android Auto/Apple CarPlay a DAB rádiom, ale aj to, že výrobca sériovo dodáva tento crossover na 17-palcových zliatinových diskoch a so strešným nosičom.

Čo sa oplatí vyzdvihnúť tiež, je krásny interiér s naozaj vysokým dielenským štandardom vyhotovenia. Nevšimli sme si, že by niečo v interiéri vŕzgalo alebo malo príliš veľkú vôľu, povrchové materiály pôsobia hodnotným dojmom. Nie je to žiadny luxus, ale keď do Taiga posadíte kolegu zvyknutého na prémiové automobily, nebude mať veľa dôvodov upozorňovať na nedostatky. Keďže ide o kompaktné SUV, respektíve crossover, priestorové pomery vpredu sú porovnateľné s hatchbackom.

Ideálny posed. Je vyšší ako u hatchbackov, čo poteší nielen seniorov, ale nie privysoký ako pri veľkých SUV. Mnohých nepochybne poteší aj to, že páka prevodovky je klasická, takže slúži ako madlo pre opretie zápästia.

 

Inzercia
Kia Ceed SW na prenájom v AVIS MaxiRent

Ideálna motorizácia je tá s 1,5 TSI a automatom

My sme mali príležitosť vyskúšať si verziu vo výbave Style, čo je tá zlatá stredná cesta, s benzínovým motorom 1.5 TSI. Napojený bol na automatickú prevodovku DSG7 a podľa mnohých ide o ideálnu motorizáciu pre Taigo, s čím môžeme len súhlasiť. Nepochybujeme o tom, že väčšina motoristov bude celkom spokojných aj s trojvalcovým agregátom 1.0 TSI, avšak jeden valec a pol litra zdvihového objemu navyše sa vyznačuje ešte vyššou kultivovanosťou, nádhernou pružnosťou aj vo vyšších rýchlostiach a tiež pekným zvukom. Zaujímavosťou je, že počas plynulej jazdy bez záťaže vypína dva valce, čo sa prejavuje na nižšej spotrebe paliva.

Dvojspojková automatická prevodovka DSG so siedmimi prevodovými stupňami radí hladko a skoro nebadateľne, nenecháva motor klesať do zbytočne nízkych otáčok, ktoré by sa prejavovali vibráciami alebo nelichotivým zvukom, naopak ich udržiava v optimálnom spektre, ktoré umožňujú ráznu akceleráciu v prípade potreby. Výjazd z odpočívadla do rýchleho pruhu na diaľnici tak nie je s 1,5-litrovým štvorvalcom žiadny dôvod na obavy. Kto by si chcel užívať výhody manuálneho radenia, má takú možnosť – buď si vyberie Taigo so 6-stupňovým manuálom (len pre 1.0 TSI) alebo využije manuálny režim radenia na prevodovke DSG. V našom prípade to je možné pohybmi páky prevodovky alebo páčkami za volantom.

Zvlášť pozdvihneme dynamiku pri mestských rýchlostiach, ktorej výborne asistuje aj obratnosť vozidla a primerane strmé riadenie. Priemer otáčania je 10,9 metra a váhu 1 336 kg dokáže motor s krútiacim momentom 250 Nm rozbehnúť na rýchlosť 100 km/h za 8,3 sekundy.

 

Zadné sedenie vo Volkswagene Taigo – dve dospelé osoby sa tu odvezú v pohode, o deťoch nehovoriach. Tri osoby sa už musia trocha potlačiť.

 

Skvelé jazdné vlastnosti, bez preháňania

Často vyzdvihované jazdné vlastnosti modelu Taigo sú výsledkom vyladenia podvozka a tlmičov. V prvom rade je tento pasívny podvozok naladený tak, aby poskytoval čo najväčší komfort pre posádku, takže efektívne tlmí nerovnosti a nedáva pocítiť tvrdé dorazy, zároveň ale dodáva vodičovi sebadôveru vďaka tomu, že predsa len vie sprostredkovať autentický kontakt s vozovkou a prepáči drobné prehrešky spoza volantu. Že sa to tak trochu vylučuje? Nemusí to byť vždy pravda, čoho dôkazom je práve tento crossover.

Evidentne nevadí ani vyšší posed, teda aj vyššie položené ťažisko, podvozok s karosériou ochotne spolupracujú aj v ostrej zákrute, zo sedadla viete jemnými pohybmi pedála a volantu precízne manévrovať auto. Zaujala nás veľmi slabá tendencia k nedotáčavosti a skôr neutrálny prejav, čakali sme podstatne skoršie narazenie na limity v tomto ohľade. V praxi to znamená, že vodič nebude musieť čeliť krízovej situácii, keď privysokou rýchlosťou vletí do zákruty na výjazde z diaľnice.

Je Volkswagen Taigo zábavné auto? Nepochybne ním byť môže a rovnako bude dobrým parťákom aj pre rozvážneho vodiča s ľahkou nohou. Čo rozhodne odporúčame pridať aj k výbave Style, je nastavenie jazdného profilu a elektronická uzávierka diferenciálu XDS. Za 290 eur tak získate možnosť ešte výraznejšie ovplyvňovať jazdné vlastnosti vozidla, teda aj jeho spotrebu.

Keď sme už pri tej spotrebe, počas posledných 900 kilometrov testovací model Taigo jazdil za 7,7 l/100 km, ktoré vykázal palubný počítač. Nie je to málo, no ani veľa. Keď sme si však dali pozor na to, ako jazdíme, teda sme viac predvídali budúce brzdenia a spomalenia a neprekračovali maximálnu povolenú rýchlosť, s ľahkosťou sme sa dostali k priemernej hodnote 6,5 l/100 km pri prevažne mestskej prevádzke. A to už je veľmi fajn hodnota, ide o praktickú ukážku toho, že práve jazdný štýl je tým hlavným, čo má vplyv na spotrebu auta. Metodika WLTP tejto motorizácii namerala spotrebu 6,1 l/100km, čo je pre nás ďalší podnet na sebareflexiu a snahu jazdiť ešte trocha viac šetrne.

 

Výber zo základnej aj príplatkovej výbavy: má aj matrixové svetlá!

Je nepochybné, že Taigo bude predmetom záujmu mladých rodín, čo kladie nároky na vnútorný priestor vozidla a jeho vybavenie.

Z tohto hľadiska má Taigo čo ponúknuť tiež, už základná výbava ponúka vysokú úroveň bezpečnosti aj praktického potenciálu, napríklad:

  • Airbag vodiča, spolujazdca s deaktiváciou, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu
  • Airbag medzi vodičom a spolujazdcom
  • bezpečnostné funkcie ESC, ABS s EBV, ASR, EDS, MSR
  • asistent rozpoznávania kolízie s chodcom a cyklistom chodcom s funkciou núdzového brzdenia (Pedestrian and Cyclist Recognition)
  • systém na sledovanie diania pred vozidlom a systém núdzového brzdenia (Front Assist a City Brake)
  • asistent zachovania jazdného pruhu (Lane Assist)
  • Systém rozpoznania únavy vodiča
  • ISOFIX systém na uchytenie detských sedačiek na sedadle spolujazdca a na zadných krajných sedadlách
  • Parkovacie senzory vpredu a vzadu s optickým a akustickým upozornením
  • LED predné svetlomety, LED denné svetlá, LED zadné svetlá
  • strešný nosič čierny
  • manuálna klimatizácia Climatic

Vo výbave Style výrobca pridáva niekoľko veľmi podstatných prvkov výbavy, ktoré považujeme smelo považovať za jednu z najlepších ponúk v súčasnej ponuke vyspelých crossoverov:

  • bezpečnostný balík IQ.DRIVE: aktívne vedenie v jazdnom pruhu a asistent jazdy v dopravnej zápche, adaptívny tempomat,
  • fantastické Matrix LED predné adaptívne svetlomety IQ. Light + hmlové svetlá s odbočovacou funkciou
  • Rádio Ready2Discover, 8″ farebný dotykový displej,
  • športové sedadlá vpredu.
Šikovná funkcia: infotainment reaguje na pohyby ruky pred displejom, môžete tak napríklad prepínať rádiostanice.

Automatická 2-zónová klimatizácia Climatronic je v každej výbave za príplatok 350 eur a kto by si chcel nakombinovať výbavu Life aj s IQ.Light svetlometmi, má takú možnosť za 1100 eur. Azda jedinou výčitkou je, že za cúvaciu kameru Rear Assist je potrebné v každej výbave doplácať 260 eur – na druhej strane podotýkame, že ten obraz z kamery je neporovnateľne lepší, ako tá základná u niektorých iných výrobcov.

Možností personalizácie výbavy má crossover naozaj veľa, všetky nájdete v cenníku, katalógu a technických údajoch k modelu Taigo.

 

 

Kia Ceed SW na prenájom v AVIS MaxiRent

About Author

Redakcia UnitedLife