VW Caravelle: Nenápadná evolúcia

Je to už viac ako šesťdesiat rokov, čo Volkswagen prepravuje ľudí. Počnúc modelom Transporter a potom Multivanom, aktuálne Caravelle predstavuje akýsi štandard medzi 7- a 9-miestnymi automobilmi. Nezainteresovanému sa pritom môže zdať, že tento automobil neprešiel veľkými zmenami a modernizácie prekonával iba na oko, v skutočnosti za dekády zmenil takmer úplne. Jeho konzervatívny elegantný dizajn je však […]

Autor
Dátum zverejnenia 24. júla 2017
Obsahuje nasledovné témy , , ,

Erik Stríž
Redakcia United Life Online
Bratislava, Slovensko

Je to už viac ako šesťdesiat rokov, čo Volkswagen prepravuje ľudí. Počnúc modelom Transporter a potom Multivanom, aktuálne Caravelle predstavuje akýsi štandard medzi 7- a 9-miestnymi automobilmi. Nezainteresovanému sa pritom môže zdať, že tento automobil neprešiel veľkými zmenami a modernizácie prekonával iba na oko, v skutočnosti za dekády zmenil takmer úplne. Jeho konzervatívny elegantný dizajn je však práve tým, čo z neho robí zlatý štandard.

 

Vo svojej 9-miestnej verzii patrí Caravelle medzi najekonomickejšie riešenia prepravy viacerých osôb, pri ktorej je potrebné venovať zvýšenú pozornosť bezpečnosti a komfortu. Často je konfrontovaný s modelom Multivan, ktorý je ešte o niečo vyšším štandardom. V skutočnosti je Caravelle skutočne akýmsi medzistupňom medzi úžitkovým Transporterom a na komfort zameraným Multivanom, pričom si z oboch svetov vzal to dobré. Práve komfort, či už z pohľadu vodiča alebo pasažiera, je dôvodom, prečo sa pre tento model stále rozhodujú nové generácie manažérov a riaditeľov zodpovedných za starostlivosť o firemné vozové parky.

 

Vonkajší dizajn Caravelle dokonale zapadá do modelového portfólia automobilky Volkswagen, predstavuje ideálny kompromis medzi modernými ostrými líniami a príjemnými ladnými krivkami zodpovedných za zlepšenú aerodynamiku vozidla.

 

vw_caravelle_unitedlife (3)

Vnútorný svet Caravelle je typicky nemecký, čo sa prejavuje v prvom rade precíznym lícovaním každého krytu a prvku, príjemne mäkkými a súčasne odolnými materiálmi, praktickými odkladacími priestormi a komfortným sedením pre vodiča  s ergonomicky vytvoreným ovládacím prostredím. Nie je to iba o tvare a veľkosti volantu a výške radiacej páky, ale o dostupnosti každého tlačidla a ovládača, usporiadaní ukazovateľov pred volantom a možnostiach personalizácie, počnúc nastavením sedadla, až po úrovňové nastavenia volantu.

 

vw_caravelle_unitedlife (2)

My sme sa s VW Caravelle stretli v jeho 9-miestnom variante s automatickou 6-stupňovou prevodovkou DSG. Táto „dodávka“ vyniká špičkovým naftovým motorom 2,0 TDI s maximálnym výkonom až 150 konských síl, pohonom všetkých štyroch kolies, prekvapivo nízkou spotrebou nafty iba 5,8 l/100 km a funkciami, ktoré pomôžu predovšetkým vodičovi efektívnejšie napĺňať svoju prácu: zabudovaným navigačným systémom, Bluetooth, zadnými aj prednými parkovacími senzormi a tempomatom. Pre pasažierov sú pripravené nielen štandardná automatická klimatizácia, ale aj vyhrievané sedadlá.

 

vw_caravelle_unitedlife (4)

Zaujímavosťou je, že na Caravelle môžete ako pasažier precestovať krížom celé Slovensko bez toho, aby ste sa cítili dolámaní, ako keď po dlhej ceste vystupujete z autobusu alebo vlaku. Môžu za to nielen kvalitné sedenia, ale celkový komfort interiéru a tiež nastavenie podvozka, ktoré má ideálne nastavený pomer medzi tvrdým a mäkkým pružením.

 

Nenápadná evolúcia, to vystihuje Transporter, Caravelle a Multivan takmer dokonale. Nie všetky inovácie je vidieť na prvý pohľad a pritom každá z nich je významná.

 

 

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Investigatíva od Tamba Bay Times

Floridský Clearwater sa mení na prvé scientologické mesto na svete

Podľa magazínu Time scientologická cirkev postupne zaberá celé mesto v USA, nakúpila pozemky za milióny dolárov.

18. novembra 2019

VEDA A TECHNOLÓGIE

Je tento svet skutočný? Možno žijeme v simulácii, špekulujú vedci (video s titulkami)

Ak žijeme v simulácii riadenej akousi mimozemskou civilizáciou, ako to dokázať? A dá sa to vôbec? Touto otázkou sa zaoberalo už niekoľko vedcov a prišli s niekoľkými zaujímavými hypotézami, ktoré elegantným spôsobom zhrnul TED-Ed.

18. novembra 2019

Ford Mustang Mach-E

Mustang na baterky je realitou. Elektrické SUV s ikonickým názvom nemá kľučky a má dojazd 600 kilometrov

Ford predstavuje novodobú alternatívu modelu Mustang.

18. novembra 2019

Úplne nové Ferrari prekvapuje menom, dizajnom aj technikou. Legendárne Dino je späť

Do portfólia značky Ferrari sa zaraďuje úplne nový model.

17. novembra 2019

Čínsky priemysel expanduje do Európy, zaplaví nás Aiways lacnými autami?

Zaznamená elektrické SUV úspech?

14. novembra 2019

Ani miliardári sa nevedia zhodnúť na budúcnosti

Kapitalizmus ako ho poznáme je mŕtvy, socializmus začína byť opäť hrozbou

Rastie všeobecný tlak na zriadenie akéhosi „socialistického kapitalizmu“.

13. novembra 2019

600-koňové Audi RS Q8 predviedlo pozoruhodnú jazdu a stalo sa najrýchlejším SUV v Zelenom pekle

Doterajšiemu držiteľovi rekordu nadelila novinka až 12 sekúnd.

12. novembra 2019

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019