Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

Čítanie na 3 min.

Volkswagen a jeho progres s e-pohonom od emisného škandálu

Informácie o tomto príspevku

Vydané 31. augusta 2016
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. 2

Matthias Mueller, výkonný riaditeľ skupiny Volkswagen, minulý týždeň oznámil, že jeho koncern plánuje do roku 2025 vyrobiť a predať tri milióny plug-in elektrických automobilov. To reprezentuje aktuálne predaje automobilky za celý kvartál.

 

Do roku 2025 sa vystriedajú ešte dva životné cykly produktov a zverejnený zámer Volkswagenu pritom znamená, že každý jeden rok chce predať viac plug-in automobilov, než koľko jazdí dnes po celom svete dovedna. Sú to odvážne slová, najmä takto skoro po emisnom škandále s naftovými motormi, po ktorom ostali PR agentúry v ťažkej situácii s presviedčaním verejnosti o hodnovernosti koncernu.

Mueller tvrdí, že VW v najbližších rokoch uvedenie na trh viac ako 30 nových elektrických automobilov a plug-in hybridov, pričom iba minulý rok koncern VW ohlásil zámer vyrobiť 20 nových plug-in modelov do roku 2020. Nevedno, ktorý z ohlásených plánov teraz platí, avšak navzájom sa nevylučujú.

 

INZERCIA
Koncepčné vozidlo VW T-Prime GTE je avantgardou budúcich úsporných SUV-čiek  koncernu VW

Koncepčné vozidlo VW T-Prime GTE je avantgardou budúcich úsporných SUV-čiek koncernu VW

 

Od doby, kedy Volkswagen výrazne utrpel na emisnom škandále z minulého roku, vydal koncern nasledovné opatrenia v prospech EV a hybridov:

  • predstavil Audi A3 E-Tron plug-in hybrid;
  • vylepšil elektrický dojazd modelu E-Golf o takmer 50 percent;
  • v Číne ukázal koncept plug-in hybridného crossoveru T-Prime;
  • predstavil plug-in hybridnú verziu crossoveru Touareg;
  • ohlásil plány na výrobu veľkého Audi Q6 s elektrickým dojazdom 480 km;
  • ohlásil plány na výrobu elektrickej verzie Audi Q5 (pre rok 2018);
  • prisľúbil plug-in hybridnú verziu nového Porsche Panamera;
  • odprezentoval Porsche s výlučne elektrickým pohonom a 480 km dojazdom;
  • potvrdil plány na štandardizáciu 480 km dojazdu a rýchleho nabíjania (80% za 5 minút).

 

Inzercia
Audi A3 E-Tron plug-in hybrid

Audi A3 E-Tron plug-in hybrid

 

Aktivity koncernu Volkswagen celkom jednoznačne smerujú k elektrifikácii pohonov automobilov je iba otázkou času, kedy sa z plug-in hybridov a EV stane štandardná ponuka automobiliek. Volkswagen má príležitosť napraviť si reputáciu a dokonca situáciu využiť na to, aby sa začal prezentovať ako jeden z lídrov celého vývoja a trhu s elektrickým pohonom. Ak by sa skutočne vrhol práve na tento typ pohonu, celkom nepochybne by ďaleko za sebou zanechal aj firmu Tesla, ktorej automobily sú zatiaľ neuveriteľne cenovo premrštené a pre absolútnu väčšinu celkom neakceptovateľné.

 

Prečítajte si aj:

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. 2

Informácie o tomto príspevku

Vydané 31. augusta 2016
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Prejsť na stránku inzerenta: AVISMaxirent.sk

Zavrieť reklamu