Úplne nové GLE kupé prichádza s uhladenou strechou a rovno aj v ostrej 435-koňovej verzii AMG

Druhá generácia štýlovejšieho derivátu GLE je oficiálne odhalená.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Mercedes-Benz GLE kupé si okamžite po príchode na trh vyslúžil prezývku X6-ka zo Stuttgartu, čomu sa naozaj nemožno veľmi čudovať. Na druhú stranu treba uznať, že trend SUV-kupé vozidiel je čoraz väčší, takže príchod GLE v štýlovejšom balení bol pochopiteľný. Ostatne, išlo o verziu, ktorá bola automaticky odpísané na úspech. Aby sme boli presnejší, dokonca aj na našom trhu bola prvá generácia tohto derivátu dlhý čas najpredávanejším modelom nemeckej značky, je teda jasné, že do novej, v poradí druhej generácie sa vkladajú nemalé ambície.

Jej príchod na svet bol naplánovaný práve na záver augusta, preto vám predstavujeme novinku, z ktorej Mercedes-Benz stiahol plachtu len pred pár minútami. Ba čo viac, automobilka nám hneď v úvode odhaľuje aj ostrú verziu Mercedes-AMG GLE 53 kupé, poďme ale pekne poporiadku.

Evolučný exteriér s uhladenejšou strechou

GLE kupé s poradovým číslom dva má o 20 milimetrov väčší rázvor, v porovnaní s klasickým GLE je však o 60 milimetrov kratší. Automobilka tým umocňuje športovejšie jazdné vlastnosti, ktoré reprezentuje aj o čosi zaujímavejšia línia strecha. Iste, zadná časť nemusí ulahodiť každému, športová, alebo ak chcete elegantná silueta strechy minimálne z profilu vyznie naozaj lákavo. Medzigeneračne je tvar strechy o čosi priamočiarejší a najmä zadné okno už nepôsobí tak vypuklo, práve naopak, je natiahnuté plynulejšie k zadnému veku.

Koncové svetlá dostali decentne užší a povedzme agresívnejší tvar, ako celok si však naďalej zachováva viac elegantný šmrnc ako športovo strihnutá X6-ka. Prednej časti dominuje majestátna maska, nárazníky s veľkými otvormi (z veľkej časti zaslepené) a samozrejme špičková svetelná technológia Multibeam LED. Ako tomu bolo aj doteraz, i teraz platí, že spredu nie je možné GLE a GLE kupé rozoznať.

Mimochodom, novinka je s dĺžkou 4939 milimetrov o 39 milimetrov dlhšia a 7 milimetrov širšia než predchodca. Na výber sú 19 až 22″ disky, pochopiteľne nechýba optický balík AMG Line, zatiaľ čo verzia GLE 53 dostala Panamericana Grill s vertikálnymi lamelami a 4 okrúhle koncovky výfuku. Pravé!

Revolučný interiér s infotainmentom MBUX

Silnou stránkou kokpitu v porovnaní s predošlou generáciou je najmä multimediálny systém Mercedes-Benz User Experience, ktorý stavia na dvoch 12,3″ obrazovkách s perfektnou grafikou a veľkým rozlíšením. Ani v tomto prípade pritom nechýba ovládanie hlasom, prvky rozšírenej reality či umelá inteligencia, ktorá sa učí od posádky. Samotné obrazovky sú efektne zapustené do naznačených výduchov klimatizácie, zaujímavo tvarovaný je pritom aj stredový tunel s novou dotykovou plochou a akýmisi rukoväťami.

Novinkou je i rozpoznávanie pohybov – systém sníma pohyby rúk posádky, čím vie identifikovať, či dotykový displej obsluhuje vodič alebo spolujazdec a podľa toho vie napríklad to, na ktorom sedadle má aktivovať masážnu funkciu. Nový head-up displej ponúka rozlíšenie až 720 x 240 pixelov, zatiaľ čo rozsiahle náladové osvetlenie ponúka nekonečnú škálu farebných kombinácií.

V porovnaní s klasickým GLE neevidujeme prakticky žiadne odlišnosti, v zadnej časti je to však o inom. Automobilka uvádza, že zadní pasažieri získali viac priestoru najmä pozdĺžnom smere, zlepšenia malo nastať aj v oblasti hlavy. Príplatková panoramatická strecha ponúka po novom väčšie presklenie, zatiaľ čo batožinový priestor má 655 litrov

Nová generácia motorov

V úvode predaje budú k dispozícii 3 motorické verzie. Naftovú ponuku zastrešuje nový 2,9-litrový radový šesťvalec, vo verzii GLE 350d kupé má turbodiesel výkon 200 kW / 272 koní a 600 Nm, zatiaľ čo v silnejšom vyhotovení GLE 400d kupé má výkon 243 kW / 330 koní a 700 Nm. Zaujímavosťou je, že miesto toho, aby Mercedes-Benz otvoril benzínovú ponuku s verziou 450 (akú poznáme v GLE), sa výrobca rozhodol vypustiť najprv ostrejšiu verziu Mercedes-AMG GLE 53 kupé.

Jej podstatou je 3-litrový radový šesťvalec s výkonom až 320 kW / 435 koní a 520 Nm. Štandardom je technológia EQ Boost s výkonom 16 kW / 22 koní a až 250 Nm. Akceleráciu na stovku dokáže tento variant za 5,3 sekundy.

Každé GLE kupé je už v základe vybavené pohonom všetkých štyroch kolies 4Matic, 9-stupňovou automatickou prevodovkou a vzduchovým podvozkom AirMatic. Za príplatok je možné siahnuť po systéme E-Active Body Control, ktorý dokáže nastavovať zdvih na každom kolese osobitne, čo je unikát na trhu – aktívny podvozok vďaka nezávislému ovládaniu vie rozhojdať vozidlo a vyslobodiť ho tak napríklad z piesku. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, novinka by sa na našom trhu mala objaviť o pár mesiacov.

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Úplne nové GLE kupé prichádza s uhladenou strechou a rovno aj v ostrej 435-koňovej verzii AMG

Druhá generácia štýlovejšieho derivátu GLE je oficiálne odhalená.

28. augusta 2019


Seriál o Číne

Ako funguje online marketing v Číne, ktorá má zakázaný Google, Twitter, Facebook, Youtube, Instagram aj WhatsApp?

Pre online marketérov na Slovensku je komunikovanie s cieľovými skupinami prostredníctvom sociálnych sietí Facebook, Instagram a Twitter každodennou rutinou. Ich život sa nezaobíde ani bez nahrávania zaujímavého obsahu na Youtube. Integrálnu úlohu v ich práci má vyhľadávanie a plánovanie kľúčových slov, optimalizácia obsahu pre vyhľadávače, tzv. „SEO“ a manažovanie reklamných kampaní cez Google Ads.

17. septembra 2019

Toto sú najúchvatnejšie automobilové novinky z tohtoročného autosalónu vo Frankfurte

Super-rýchla imidžovka, kabriolety od Ferrari, najrýchlejšie auto planéty či limitovaný Hyundai.

16. septembra 2019

Cestuj po svete

Island bez cestovky: 3000 km roadtrip autom po magickom ostrove s polárnou žiarou nad hlavou

Krajina, ktorú mnohí bez zaváhania označia ako najkrajšiu v Európe. Plná dychberúcich scenérií, kde si užijete pohľady ako z iného sveta, drsnú, ale magickú severskú prírodu, pozorovanie veľrýb a ak máte kúsok šťastia, tak aj polárnu žiaru. Reč je o Islande – krajine ohňa a ľadu. Inšpirujte sa našou 3000 km cestou okolo celého ostrova a zistite, ako si na Islande užiť poriadny výlet aj bez cestovky.

16. septembra 2019

Nové riešenie boja proti CO2?

V Nemecku chcú politici platiť ľuďom za odsávanie CO2 z atmosféry

Dostaneme zaplatené za prevádzkovanie čističky vzduchu? V Nemecku možno áno.

13. septembra 2019
PORADŇA

Ako si najlacnejšie zaobstarať nové auto? Vďaka tomuto ušetríte tisíce eur

Ak sa pohrávate s myšlienkou, či je výhodnejšia kúpa auta alebo iné formy jeho zadováženia, tento článok je určený práve vám.

13. septembra 2019

Autosalón Frankfurt 2019

Toto sú vyšperkované Škody, vizionárske BMW a Mercedes, znovuzrodený Defender a nový Hyundai i10

Prinášame vám výber najvýznamnejších noviniek z autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom.

12. septembra 2019

SpaceX vynesie na orbit satelity superrýchleho internetu

Operátor SES vyšle sedem nových družíc na strednú obežnú dráhu na nosiči Falcon 9. Nové satelity výrazne zvýšia výkonnosť už osvedčenej siete O3b.

10. septembra 2019

Osobné financie

Narodenie dieťaťa z finančného hľadiska: na čo myslieť a ako ušetriť?

Narodenie dieťaťa je veľký životný míľnik. Človeku sa vtedy menia priority a vo všetkom uprednostňuje dieťa. Starostlivosť o dieťa sa však nezačína jeho narodením, rovnako dôležitá je príprava na jeho príchod a rozhodnutie nič nepodceniť.

10. septembra 2019

Elektromobil pre masy? Nový Volkswagen s parádnym dojazdom a cenovkou hovorí áno

V predvečer automobilového veľtrhu vo Frankfurte sme spoznali jeden z jeho highlightov.

9. septembra 2019

Peugeot uvádza plug-in hybrid už aj v nádhernej 508-čke. Elektrický dojazd je veľmi slušný

Síce bez pohonu oboch náprav, ale i tak s veľmi zaujímavými parametrami.

9. septembra 2019

Lukratívny ekobiznis?

Londýn a jeho vplyv na energetickú revolúciu v Latinskej Amerike

Latinská Amerika stojí pred revolúciou vo využívaní obnoviteľných zdrojov a stáva sa tak predmetom záujmu mnohých investorov.

9. septembra 2019

Bell APT 70

Americký Bell pokročil s výrobou nákladných dronov s autopilotom, zaujíma sa o ne NASA

Lietajú na elektrinu na maximálnu vzdialenosť 56 km a unesú až 32 kg.

6. septembra 2019

Plejáda technických inovácií a úžasné parametre. Aj o tom je prvé elektrické Porsche, nový Taycan

Na svet prichádza doposiaľ najväčší konkurent pre Teslu.

5. septembra 2019

Vyskúšajte smoothie: recept ako na to, tipy a čomu sa naopak vyhnúť?

Smoothie valcuje svet a zdá sa, že len tak skoro tento gastronomický trend neutíchne. Spolu s nápojom sa veľmi darí aj smoothie bowls, miskám s pestrou zmesou ovocia, farieb, konzistencií a chutí. Vyzerá to tak, že čo nevidieť budú malé obchodíky so smoothie bowls za každým rohom a novinka určite neobíde ani Slovensko.

5. septembra 2019

Činohra SND má nového šéfa, je ním Peter Kováč

Dramaturgicky pripravil viac ako 100 divadelných inscenácií v rôznych slovenských divadlách.

4. septembra 2019

Píše Peter Bobik

Je dokonané… Dlh je bezcenný

Nízke úroky sú dobré iba pre dlžníka, ale čo ak veriteľ stratí motiváciu požičiavať, pretože sa mu to skrátka neoplatí? Aké dôsledky môže mať pre nás život v prostredí, kde dlh nemá cenu?

4. septembra 2019

Obľúbená 3008-čka dostala (hybridnú) štvorkolku. Ide o najvýkonnejší Peugeot súčasnosti

Už pri odhalení novej 3008-čky odznelo, že neskôr príde aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ten čas nastal práve teraz.

3. septembra 2019

Mobilita po novom

Monocykle alebo lietajúce jetpacky? Toto sú dve alternatívy dopravy budúcnosti

Čoraz komplikovanejšia individuálna mobilita si vynucuje vznik úplne nových dopravných prostriedkov.

3. septembra 2019

Bugatti má vo vrecku ďalší rekord. Upravený Chiron pokoril maximálnu rýchlosť 490 km/h!

Ako blesk z jasného neba prichádza správa, že Bugatti prekonáva magickú bariéru 300 míľ za hodinu.

2. septembra 2019

Hurikán Dorian ničí, čo mu stojí v ceste. Dokáže podobné hurikány zastaviť moderná veda?

Zhadzovať na hurikán atómové bomby zrejme nebude najlepší nápad.

2. septembra 2019

KRÁTKE VIDEODOKUMENTY

Pohľad do zákulisia filmov Avengers, Justice League, Wonder Woman a Man of Steel

Vizuálne efekty nie sú ničím dodatočným, ale počíta sa s nimi ešte predtým, ako sa vôbec začne nakrúcať s hercami.

2. septembra 2019