Rodina elektromobilov od Mercedesu sa rozrastá o EQV, prvý prémiový elektrický van na svete

Rad EQ spoznáva druhé člena.
Vydané 26. augusta 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , ,

Pred niekoľkými mesiacmi nám značka Mercedes-Benz v Ženeve ukázala koncepčnú podobu elektrickej triedy V, no a na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte si už svetovú premiéru odkrúti sériové EQV. Práve taký názov nesie po EQC-čku druhý elektromobil modelového radu EQ, ktorý sa stáva zároveň aj prvým prémiovým čisto elektrickým autom na svete. V porovnaní so štúdiou je pritom dizajnových zmien minimum.

Samozrejme, základom je práve spomínaná trieda V, ktorá v elektrickej podobe EQV dostala pár dizajnových odlišností. Gro zmien prináša čelná maska, ktorá je po vzore EQC zvýraznená čiernym prvkom v jej okolí, jej výplň pritom predstavujú početne zastúpené chrómové horizontálne lišty. Čierny lem plynulo nadväzuje na decentne zatmavené predné full-LED svetlomety. Pod predným svetlom na vodičovej strane pribudla schránka pre nabíjanie, tým však prakticky všetky odlišnosti končia. Exteriér už inak zdobí len pár plakiet či špecifické 18″ disky z ľahkej zliatiny.

Rozhodne dobrou správou je, že prítomnosť elektrickej sústavy s batériami nijak neovplyvnila rozloženie a koncepciu interiéru. Takže všestrannosť a praktická stránka V-čka ostala neobmedzená – ako 6, tak i 7 a 8-miestna konfigurácia sedadiel sa nemení, nakoľko batérie boli umiestnené do podlahy, navyše, čím okrem iného pozitívne vplývajú na rozloženie hmotnosti a jazdné vlastnosti.

Interiér už dobre poznáme. Jeho jedinečnosťou v prípade elektrickej verzie je však netypická ružovo-zlatá farba, ktorá reprezentuje jednotlivé detaily v okolí ovládacích prvkov či zaujímavá modrá farba vrchnej časti palubnej dosky. Základom interakcie medzi vodičom a vozidlom je revolučný infotainment MBUX, čiže Mercedes-Benz User Experience. Jeho podstatou je širokouhlý 10″ dotykový displej s možnosťou ovládania hlasom, respektíve s prvkami rozšírenej reality. Systém funguje veľmi interaktívne, má tendenciu sa postupne učiť, a teda prispôsobovať sa posádke.

INZERCIA

Všetká pozornosť sa pochopiteľne upriamuje do samotnej techniky. O pohon EQV-čka sa stará v prednej časti umiestnený elektromotor s výkonom 150 kW / 204 koní a krútiacim momentom 362 Nm. Narozdiel od konvenčných verzií, EQV nemôže disponovať príplatkovým pohonom 4Matic, keďže poháňané sú výhradne predné kolesá. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Batérie majú kapacitu až 100 kWh (z toho využiteľných 90 kWh).

Nové EQV je štandardne vybavené vodou chladenou nabíjačkou s výkonom 11 kW, čím je pripravené na nabíjanie striedavým prúdom (AC) doma a na verejných nabíjacích staniciach. Mercedes-Benz tvrdí, že priemerná spotreba by mala byť na úrovni 27,0 kWh/100 km, zatiaľ čo na plne nabité batérie zaručia dojazd až 405 kilometrov (v zmysle metodiky WLTP). Vďaka podpore nabíjania s výkonom až 110 kW, je pritom možné akumulátory dobiť z 10 na 80 % za menej ako 45 minút. Ceny ani iné parametra zatiaľ zverejnené neboli, príchod nového elektrického EQV na trh sa očakáva budúci rok.

Inzercia

    

Pokračujte na ďalší príspevok »