Rodina elektromobilov od Mercedesu sa rozrastá o EQV, prvý prémiový elektrický van na svete

Rad EQ spoznáva druhé člena.

Pred niekoľkými mesiacmi nám značka Mercedes-Benz v Ženeve ukázala koncepčnú podobu elektrickej triedy V, no a na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte si už svetovú premiéru odkrúti sériové EQV. Práve taký názov nesie po EQC-čku druhý elektromobil modelového radu EQ, ktorý sa stáva zároveň aj prvým prémiovým čisto elektrickým autom na svete. V porovnaní so štúdiou je pritom dizajnových zmien minimum.

Samozrejme, základom je práve spomínaná trieda V, ktorá v elektrickej podobe EQV dostala pár dizajnových odlišností. Gro zmien prináša čelná maska, ktorá je po vzore EQC zvýraznená čiernym prvkom v jej okolí, jej výplň pritom predstavujú početne zastúpené chrómové horizontálne lišty. Čierny lem plynulo nadväzuje na decentne zatmavené predné full-LED svetlomety. Pod predným svetlom na vodičovej strane pribudla schránka pre nabíjanie, tým však prakticky všetky odlišnosti končia. Exteriér už inak zdobí len pár plakiet či špecifické 18″ disky z ľahkej zliatiny.

Rozhodne dobrou správou je, že prítomnosť elektrickej sústavy s batériami nijak neovplyvnila rozloženie a koncepciu interiéru. Takže všestrannosť a praktická stránka V-čka ostala neobmedzená – ako 6, tak i 7 a 8-miestna konfigurácia sedadiel sa nemení, nakoľko batérie boli umiestnené do podlahy, navyše, čím okrem iného pozitívne vplývajú na rozloženie hmotnosti a jazdné vlastnosti.

Interiér už dobre poznáme. Jeho jedinečnosťou v prípade elektrickej verzie je však netypická ružovo-zlatá farba, ktorá reprezentuje jednotlivé detaily v okolí ovládacích prvkov či zaujímavá modrá farba vrchnej časti palubnej dosky. Základom interakcie medzi vodičom a vozidlom je revolučný infotainment MBUX, čiže Mercedes-Benz User Experience. Jeho podstatou je širokouhlý 10″ dotykový displej s možnosťou ovládania hlasom, respektíve s prvkami rozšírenej reality. Systém funguje veľmi interaktívne, má tendenciu sa postupne učiť, a teda prispôsobovať sa posádke.

Všetká pozornosť sa pochopiteľne upriamuje do samotnej techniky. O pohon EQV-čka sa stará v prednej časti umiestnený elektromotor s výkonom 150 kW / 204 koní a krútiacim momentom 362 Nm. Narozdiel od konvenčných verzií, EQV nemôže disponovať príplatkovým pohonom 4Matic, keďže poháňané sú výhradne predné kolesá. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km/h. Batérie majú kapacitu až 100 kWh (z toho využiteľných 90 kWh).

Nové EQV je štandardne vybavené vodou chladenou nabíjačkou s výkonom 11 kW, čím je pripravené na nabíjanie striedavým prúdom (AC) doma a na verejných nabíjacích staniciach. Mercedes-Benz tvrdí, že priemerná spotreba by mala byť na úrovni 27,0 kWh/100 km, zatiaľ čo na plne nabité batérie zaručia dojazd až 405 kilometrov (v zmysle metodiky WLTP). Vďaka podpore nabíjania s výkonom až 110 kW, je pritom možné akumulátory dobiť z 10 na 80 % za menej ako 45 minút. Ceny ani iné parametra zatiaľ zverejnené neboli, príchod nového elektrického EQV na trh sa očakáva budúci rok.

    

Adventný koncert 2019

Úplne nové Ferrari prekvapuje menom, dizajnom aj technikou. Legendárne Dino je späť

Do portfólia značky Ferrari sa zaraďuje úplne nový model.

17. novembra 2019

Čínsky priemysel expanduje do Európy, zaplaví nás Aiways lacnými autami?

Zaznamená elektrické SUV úspech?

14. novembra 2019

Ani miliardári sa nevedia zhodnúť na budúcnosti

Kapitalizmus ako ho poznáme je mŕtvy, socializmus začína byť opäť hrozbou

Rastie všeobecný tlak na zriadenie akéhosi „socialistického kapitalizmu“.

13. novembra 2019

600-koňové Audi RS Q8 predviedlo pozoruhodnú jazdu a stalo sa najrýchlejším SUV v Zelenom pekle

Doterajšiemu držiteľovi rekordu nadelila novinka až 12 sekúnd.

12. novembra 2019

Všetko podstatné o novej Octavii

Octavia s poradovým číslom 4 prichádza. Je nádherná, pokroková a veľkolepo priestranná

Ideál rodinného auta na Slovensku prichádza v úplne novej podobe.

11. novembra 2019

Ekonomická sloboda na Slovensku

Je Slovensko dobrým miestom na podnikanie? Ani nie, v rebríčku nás predbehlo aj Maďarsko, Česko, Poľsko či Rumunsko

Podľa rebríčka ekonomickej slobody je Slovensko na veľmi nepriaznivej pozícii. A stále sa zhoršuje.

11. novembra 2019

Budúcnosť skladovania energie

Čo s batériami zo Slovenska? Riešenia sa ponúkajú, ale chýbajú reálne opatrenia

V Bratislave sa skončila prvá medzinárodná konferencia venovaná batériovým technológiám a úložiskám energie. Jej organizátori, členovia Slovenskej batériovej aliancie (SBaA), si zadefinovali akčné kroky manifestu, ktoré by mali zabezpečiť rozvoj jednotlivých oblastí batériového priemyslu na Slovensku.

6. novembra 2019

September priniesol v predaji nových vozidiel v Európe veľké prekvapenia. Zažiaril Mercedes a Tesla

Mercedes-Benz sa stal v Európe druhou najúspešnejšou značkou za minulý mesiac.

29. októbra 2019

Adventný koncert v bratislavskej Redute

Slávik menom Slávka

Len nedávno absolvovala bratislavské Konzervatórium a už sa zjavuje v programoch prestížnych operných scén. Meno, ktoré si treba zapamätať: Slávka Zámečníková.

24. októbra 2019

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019