Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Cookies a sledovanie môžete vypnúť.

AUTO

Čítanie na 5 min.

Prvý kompaktný SUV plug-in hybrid Audi: nové Q3 prejde až 61 km úplne bez emisií

Informácie o tomto príspevku

Vydané 5. decembra 2020
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. 31

Kombinácia elektrického zážitku z jazdy, jednoduchého nabíjania a vhodnosti na každodenné používanie robia modely Audi s pohonom plug-in hybrid zvlášť zaujímavými. Q3 45 TFSI e a Q3 Sportback 45 TFSI e dopĺňajú ponuku modelov Audi s pohonom plug-in hybrid, ktoré sa začali predávať v polovici roka 2019. Súčasne obidve kompaktné SUV predstavujú vstup do sveta elektrifikovaných modelov radu Q.

Systémový výkon 180 kW (245 k), kapacita 13 kWh: pohon a batéria
Ako spaľovací motor obidva modely radu Q3 využívajú turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva 1.4 TFSI, ktorý dosahuje výkon 110 kW (150 k). Hybridný pohon dopĺňa synchrónny elektromotor s permanentným budením, ktorý dosahuje výkon 85 kW. Elektromotor je spolu s oddeľovacou spojkou integrovaný v skrini 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky S tronic. Táto prevodovka, prenášajúca krútiaci moment motorov na predné kolesá, je vybavená elektrickým olejovým čerpadlom, ktoré zabezpečuje funkciu spojok a radenia aj vtedy, keď je motor TFSI vypnutý.

Veľký pôžitok z jazdy a vysoká efektivita – pohonné ústrojenstvo obidvoch nových modelov poskytuje jedno i druhé. Motor 1.4 TFSI a elektromotor spolu vytvárajú systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny systémový krútiaci moment 400 Nm. Šprint z 0 na 100 km/h trvá Q3 45 TFSI e a Q3 45 TFSI Sportback zhodne 7,3 sekundy, obidva modely dosahujú maximálnu rýchlosť 210 km/h. Spotreba paliva Q3 45 TFSI e v cykle NEDC sa pohybuje v rozpätí 1,7 až 1,4 litra benzínu na 100 kilometrov (emisie CO2 39 až 32 g/km). Hodnoty Q3 Sportback 45 TFSI e sú takisto 1,7 až 1,4 litra na 100 kilometrov (38 až 33 gramov CO2 na km). Celkový dojazd obidvoch modelov je približne 710 kilometrov, čo je dôkazom vysokej úžitkovej hodnoty.

INZERCIA

Vysokonapäťová batéria pohonu je uložená v podlahe vozidla pred zadnou nápravou. Jej 96 plochých prizmatických lítiovo-iónových článkov má spolu kapacitu 13,0 kWh . Za túto vysokú hodnotu vďačí kompaktná a relatívne ľahká batéria novej generácii článkov. Systém batérie má vlastných chladiaci okruh, ktorý sa môže pripojiť na chladiaci okruh klimatizácie aby boli zabezpečené aj najvyššie požiadavky na účinné chladenie.

 

Úplné nabitie za 3 hodiny 45 minút: nabíjanie doma a na cestách
Batéria Audi Q3 45 TFSI e a Q3 Sportback 45 TFSI e sa dá nabíjať striedavým prúdom (AC) zo zásuvky 400 V s výkonom 3,6 kW. Takým spôsobom sa dá prázdna batéria nabiť pomocou sériového sieťového kábla za 3 hodiny a 45 minút. Bezplatná aplikácia myAudi App umožňuje zákazníkovi ovládať nabíjanie, časový spínač a nezávislé klimatizovanie vozidla na diaľku pomocou smartfónu. Zákazníci Audi si môžu na zásobovanie svojho domu a garáže objednať elektrickú energiu Volkswagen Naturstrom, ktorá je na 100 percent vyrobená z obnoviteľných zdrojov. Na verejných nabíjacích stojanoch so striedavým prúdom kompaktné SUV s pohonom plug-in hybrid používajú nabíjací kábel Mode 3. Vysoký komfort pri tom poskytuje služba e-tron Charging Service, pokrývajúca väčšinu európskych štátov. Pomocou jedinej karty zákazník získava prístup k vyše 155.000 verejným nabíjacím bodom.

 

Inzercia

Optimálny režim podľa potreby: „Hold“, „Charge“ a dynamic
Nezávisle od inteligencie manažmentu pohonu zostáva vodič vždy pánom situácie. Tlačidlom EV môže manuálne prepínať medzi režimom Auto-Hybrid a elektrickým pohonom, súčasne sa v ovládacom systéme MMI otvorí menu, ktoré mu ponúkne dva špeciálne jazdné režimy: „Battery Hold“ a „Battery Charge“. Tieto režimy umožňujú udržať úroveň nabitia batérie na aktuálnej hodnote alebo túto úroveň zvýšiť. Okrem toho môže vodič ovplyvňovať charakter pohonu pomocou systému regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select. Ak ním vodič zvolí profil dynamic, nastaví režim prevodovky S tronic na „S“ a úplne stlačí pedál akcelerátora, má počas 10 sekúnd k dispozícii celý krútiaci moment elektromotora 330 Nm. Po uvoľnení pedála akcelerátora prejde elektromotor do režimu rekuperácie a ako generátor vyrába elektrickú energiu, ktorou dobíja batériu. Tak môže kompaktné SUV výrazne spomaľovať aj pomocou elektromotora.

Nezávisle od jazdného profilu obidva modely rekuperujú vždy, keď vodič stlačí brzdový pedál. Do hodnoty spomalenia približne 0,3 g – čo predstavuje väčšinu brzdení v každodennej premávke – zabezpečuje spomalenie výlučne elektromotor. Až pri intenzívnejšom brzdení sa aktivujú hydraulické brzdy s elektrickým posilňovačom. Prechod medzi dvoma spôsobmi brzdenia je taký plynulý, že ho posádka prakticky nevníma, pričom rekuperácia zostáva naďalej aktívna. Pri brzdení dokáže systém pomocou elektromotora vytvoriť brzdný výkon až do 40 kW a vygenerovanou energiou dobíjať batériu pohonu.

Ceny od 46 000 eur: plug-in Q3 sa bude dať objednať od januára 2021
Predpredaj modelov Audi Q3 45 TFSI e a Q3 Sportback 45 TFSI e sa začne v druhom januárovom týždni roka 2021. Základné ceny v Nemecku (s 19 percentnou DPH) sú stanovené na 46 000 a 47 400 eur. Bohaté sériové vybavenie zahŕňa okrem už spomenutých prvkov napríklad LED svetlomety, 2-zónovú automatickú klimatizáciou Climatronic, a nezávislú klimatizáciu. V mnohých európskych štátoch majú zákazníci nárok na štátnu dotáciu pri kúpe vozidla s pohonom plug-in hybrid.

 

Prečítajte si aj:

Informácie o tomto príspevku

Vydané 5. decembra 2020
Zverejnil

Obsahuje tieto témy: , , , , , , , ,

Freelancer, novinár na voľnej nohe a špecialista na WordPress | Bratislava, Slovensko

Pre UnitedLife.sk pracujem ako autor a editor. V médiách pracujem od roku 2007 ako recenzent elektroniky, od 2010 aj ako motoristický novinár. Podstatnou súčasťou mojej práce je od roku 2014 aktívna dobrovoľnícka práca s telesne, duševne a mentálne hendikepovanými v DSSPKM a Tu sme doma, o.z.

Ako hodnotíte tento príspevok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. 31