Premenovanie Twitteru na X môže byť veľký problém. Právo na toto písmeno majú aj Meta, Microsoft a 900 ďalších firiem len v USA

Prekvapujúce rozhodnutie Elona Muska zmeniť logo spoločnosti Twitter na X by podľa Reuters mohlo vyvolať vlnu žalôb od spoločností, ktoré už majú toto písmeno vo svojom duševnom vlastníctve.

Prekvapujúce rozhodnutie Elona Muska zmeniť logo spoločnosti Twitter na X by podľa Reuters mohlo vyvolať vlnu žalôb od spoločností, ktoré už majú toto písmeno vo svojom duševnom vlastníctve.

Musk v pondelok premenoval sociálnu sieť Twitter na X a predstavil nové logo pre túto platformu – štylizovanú čiernobielu verziu písmena X. Rozhodnutie premenovať Twitter na X môže byť komplikované z hľadiska práva, uvádza Reuters. Spoločnosti ako Meta (META.O) a Microsoft (MSFT.O) už majú duševné vlastníctvo na toto písmeno abecedy.

Microsoft vlastní obchodnú značku X už od roku 2003, ktorá sa týka komunikácie o jeho hernom systéme Xbox.

Meta Platforms, ktorej platforma Threads je novým konkurentom Twitteru, vlastní federálnu ochrannú značku zaregistrovanú v roku 2019, ktorá pokrýva modro-biele písmeno „X“ pre oblasti, ako je softvér a sociálne médiá.

X je však tak široko používané a citované v ochranných známkach, že je kandidátom na právne výzvy a spoločnosť, ktorá kedysi bola známa ako Twitter, by v budúcnosti mohla čeliť vlastným problémom pri obhajobe svojej značky X.

Je 100% šanca, že Twitter bude niekým za toto žalovaný,“ povedal pre agentúru advokát pre obchodné značky Josh Gerben, a uviedol, že napočítal takmer 900 aktívnych amerických obchodných značiek, ktoré už vlastnia písmeno X v širokom spektre odvetví.

Ak by Musk uspel s premenovaním mena, ostatní by si mohli nárokovať písmeno ‚X‘ pre seba. „Vzhľadom na ťažkosti s ochranou jediného písmena, najmä takého, ktoré je komerčne tak populárne ako ‚X‘, bude ochrana Twitteru pravdepodobne obmedzená na veľmi podobné grafiky ako ich logo X,“ povedal Douglas Masters, advokát pre obchodné značky v právnickej kancelárii Loeb & Loeb.

Majitelia obchodných značiek môžu namietať porušenie práv v prípade, že iné značky by spôsobovali zmätok u ich spotrebiteľov. V prípade výhry sporu sa „trest“ pohybuje od finančných náhrad až po blokovanie použitia.

Twitter, Meta ani Microsoft neodpovedali na žiadosti agentúry Reuters o komentár.

Meta v minulosti sama zaznamenala predžalobné výzvy alebo žaloby v oblasti duševného vlastníctva, keď sa premenovala z Facebooku. V minulom roku čelila žalobám o obchodnú značku podaným investičnou firmou Metacapital a firmou MetaX, ktorá sa zaoberá virtuálnou realitou, a vyriešila inú v súvislosti s novým logom nekonečného symbolu ∞.

V celej hre je aj ďalšia možnosť, že Elon Musk cielene vytvoril novú kauzu, aby upútal ďalšiu pozornosť na Twitter, ktorý v uplynulom období prichádza o inzerentov v dôsledku prílevu problematického obsahu na americkú sociálnu sieť.

Pokračujte na ďalší príspevok »



Príbehy slávnych

From Zero to Hero – ako sa z ľudí na dne stali superboháči

  • Cesta k úspechu býva neraz tŕnistá. Presvedčili sa o tom aj mnohé slávne osobnosti, ktorých meno dnes pozná značná časť svetovej populácie.
  • Ako sa Ralph Lauren stal svetovou módnou ikonou? Je kľúčom k úspechu tvrdá práca, dobrý nápad a jasný cieľ, alebo ide len o dielo náhody? V skutočnosti je to kombinácia všetkých týchto faktorov.