Predstavujeme slovenský Ixworx

Nárast počtu extrémne výkonných mobilných zariadení v posledných dvoch rokoch akceleroval aj trh s interaktívnymi 3D prezentáciami. Technológie ako rozšírená/augmentovaná realita (AR) a virtuálna realita (VR) rastú exponenciálnym tempom a zažívajú nevídaný rozmach. Predpokladá sa, že v blízkej budúcnosti bude každý výrobca chcieť svoj produkt prezentovať, obsluhovať, či aspoň servisovať pomocou mobilného 3D/AR/VR zariadenia. Ľudské kapacity na výrobu takýchto… Prečítať celé
Vydané 2. mája 2017 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , ,

Nárast počtu extrémne výkonných mobilných zariadení v posledných dvoch rokoch akceleroval aj trh s interaktívnymi 3D prezentáciami. Technológie ako rozšírená/augmentovaná realita (AR) a virtuálna realita (VR) rastú exponenciálnym tempom a zažívajú nevídaný rozmach. Predpokladá sa, že v blízkej budúcnosti bude každý výrobca chcieť svoj produkt prezentovať, obsluhovať, či aspoň servisovať pomocou mobilného 3D/AR/VR zariadenia.
Ľudské kapacity na výrobu takýchto náročných aplikácií budú, samozrejme, obmedzené, a tak softvér, ktorý dokáže takýto proces zjednodušovať a zároveň znižovať náklady, bude veľmi žiadaný.

 

Ixworx na prezentácii v Indii na Startup Europe India Network

Ixworx na prezentácii v Indii na Startup Europe India Network

 

Slovenská spoločnosť ixworx vyvinula a neustále zdokonaľuje veľmi zaujímavý softvérový nástroj práve na jednoduchú tvorbu interaktívnych 3D aplikácií určených na prezentácie produktov v 3D či na interaktívne 3D manuály.

Nápad na vytvorenie interaktívnych 3D prezentácií a manuálov pre mobilné platformy prišiel na um zakladateľovi Slavovi Hazuchovi v nemocnici. Slavov prvý syn sa narodil, žiaľ, predčasne. Špičková, ale menšia klinika mala síce skvelý inkubátor, no nepoužíval sa príliš často a lekári a obsluhujúci personál hodnú chvíľu nevedeli, ako pristroj správne sprevádzkovať. Začali teda hľadať v 300-stranovej príručke. Slavo si všimol v miestnosti viacero inteligentných zariadení (telefónov, tabletov), a vtedy ho osvietilo. Napadlo mu, aké by bolo užitočné, keby na niektorom zo smartfónov bol inkubátor zobrazený v 3D aj s návodom na spustenie všetkých potrebných funkcií.

A takýchto situácií, kde nás obklopujú čoraz komplexnejšie technológie a prístroje, ktoré musia často ovládať ľudia s iným vzdelaním resp. neprofesionáli, nájdeme každý deň čoraz viac.

 

Ixworx pri preberaní grantu

Ixworx pri preberaní grantu YoungTech Enterprises 

Keďže Slavo je zakladateľ viacerých herných spoločností, mal už vybudovaný zohraný tím ľudí s vedomosťami o 3D. Z tohto základu vznikol koncom roku 2014 s podporou fondu rizikového kapitálu Neulogy Ventures ixworx. Ixworx získal prvých zákazníkov, pre ktorých vytvoril interaktívne 3D aplikácie k ich produktom. Napríklad pre slovenskú spoločnosť GA Drilling vytvorili interaktívnu 3D aplikáciu pre ich plazmabit technológiu, čím skrátili čas jej vysvetľovania z 20 minút na dve. Pre výrobcu športového automobilu Praga vytvorili interaktívnu aplikáciu, ktorá je prezentáciou, interaktívnym návodom i komunikačnou platformou na servisovanie automobilu.

V ixworx čoskoro prišli pri tvorbe aplikácií na prekážky pri konverzii a optimalizácii 3D dát. Dáta dostávajú od zákazníkov v dátovo náročnom formáte CAD a je potrebné ich konvertovať na jednoduchšie dáta použiteľné na mobilných zariadeniach. Grafikom ručná optimalizácia 3D dát niekedy trvala aj mesiac, čo nie je veľmi efektívne, tak sa začali zamýšľať, ako problém vyriešiť. Rozhodli sa vytvoriť ďalší softvérový nástroj, ktorý 3D dáta od výrobcu zoptimalizuje a zredukuje prácu grafikovi z mesiaca na niekoľko dní – čiže ušetrí viac ako 70% času.

Počas roka 2016 sa augmentovaná realita spopularizovala aj vďaka hre Pokémon GO a predikcie na rast trhu s interaktívnym 3D vo všetkých oblastiach priemyslu predpokladali ešte búrlivejší rast. V ixworx si uvedomili, že software, ktorý vytvárajú pre seba, by bol využiteľný po celom svete.

 

Aj takto môže vyzerať výsledná prezentácia v 3D.

Aj takto môže vyzerať výsledná prezentácia v 3D.

Tézu o exponenciálne rastúcom trhu potvrdzuje aj nedávna akvizícia spoločnosti Mircosoft, ktorá kúpila firmu Simplygon vyvíjajúcu softvér na jednoduchšiu konverziu 3D dát. Microsoft plánuje softvér používať exkluzívne. Zákazníci Simplygonu sa preto už začali zaujímať o produkt ixworx. Produkt je určený výrobcom akýchkoľvek prístrojov a zariadení vytvárajúcich 3D, AR alebo VR aplikácie alebo agentúram pracujúcich pre týchto výrobcov.
Na trhu momentálne neexistuje priama konkurencia – keďže Slavov tím má značný technický náskok v 3D z herného priemyslu. Hlavný programátor Andrej Vakrčka patrí k najlepším programátorom v herných a 3D enginoch. Tím však nie je len čisto technologický – Martinu Drahošovú, ktorá má na starosti biznis development, zaradili v projekte New Europe, na ktorom spolupracuje aj Google a Financial Times, medzi najlepších 100 inovátorov z krajín strednej a východnej Európy.

Na urýchlenie vývoja a uvedenie softvérového nástroja na konverziu 3D dát na trh ixworx momentálne úspešne uzatvára investičné kolo prostredníctvom investičnej spoločnosti Crowdberry, ktorá ixworx sprevádza získavaním súkromných investorov už po druhý raz.

 

Ixworx, ilustračná fotografia

Ixworx, ilustračná fotografia

 

Pokračujte na ďalší príspevok »



Fenomén

6 dôvodov, prečo zmenila televízia svet

  • Televízia od svojho vzniku zohrala nepopierateľnú úlohu v zmene spoločnosti a postupom času sa stala jedným z najvýznamnejších médií vôbec. Jej vplyv sa dotkol takmer každej oblasti ľudského života a ovplyvnil spôsob, ako vnímame svet okolo nás.
  • Televízory sa tak stali základným zariadením domácnosti a dnes sú neoddeliteľnou súčasťou každodenného života.