Kultúra Lifestyle

Prečo je K-pop celosvetovo populárny?

  • 12 februára, 2023
  • 6 min read
Prečo je K-pop celosvetovo populárny?

Kórejský pop ovládol svet

K-pop – mainstreamová popová hudba z Južnej Kórey – má odlišný recept na vytváranie globálnych hitov. Hlavná zložka – návyková skladba – sa spája s charakteristickým tanečným pohybom a je zabalená do honosného videa. Skladby sú neuveriteľne chytľavé aj vďaka opakovaniu ich najvýraznejších veršov a refrénu. Také chytľavé, že ich po dlhú dobu nedokážete dostať z hlavy.

K-pop sa stal internetovou senzáciou vďaka jeho pevnej fanúšikovskej základni. Je úplne odlišný od ortodoxného amerického popu, napriek tomu zožal úspech aj v USA. Hudba pochádzajúca z Južnej Kórey odráža novú kórejskú generačnú kultúru a skladbu hudby, ktorá odráža žánre R&B, hip-hop, experiment, rock, jazz, tanec, disco a klasiku.

Milovaný a nenávidený Gangnam Style

Pred ošiaľom BTS a Blackpink tu boli dominantné K-popové skupiny ako Big Bang, 2 NE1, EXO, Girls Generation a Super Junior. Pamätáte si dokonca na sólového umelca PSY? Ten za svojich čias prekonal všetky rekordy vydaním piesne „Gangnam Style“. Bol populárny po celom svete a mal dlhodobo obrovský ohlas.

Spevák PSY pred niekoľkými rokmi spôsobil na internete hotový ošiaľ. Jeho skladbu bolo počuť všade a po celý čas. Zdroj: Thedailybeast

 

INZERCIA

Klipy rozprávajú príbeh

Majestátne kulisy a rozprávanie príbehu v hudobných videoklipoch je často osobité. Umelec pri prezentovaní svojich videí mení pop na western, niekedy až dodáva až kreslený vzhľad. Dej v príbehu v klipe nebýva zložitý. Spolu s dizajnom rezonuje s publikom. Môže byť v spojení zábavy, ľahkosti a vtipu, čím oslovuje širší okruh divákov. Príbeh je tiež vykreslený synergiou herectva a tanca v skladbe s techno beatmi.  Pridajme k tomu atraktívne kostýmy, nákladnú produkciu a energické koncerty, ktoré K-pop prináša, aby zaujal naozaj každého.

Trendové módne kúsky sú základom šatníku kórejských popových hviezd. Zdroj: soompi

Špičková choreografia a očarujúce tanečné pohyby

Choreografia a tanečné pohyby sú v kórejskej hudbe priam epické. K-popový umelec je svetovo známy tým, že s ľahkosťou urobí aj tie najzložitejšie a najzábavnejšie pohyby. Okrem toho podstupuje dôsledný tréning a tvrdú prácu pre dosiahnutie dokonalého výstupu, ktorý sa dostane k publiku.

Hovorí sa, že všetky idoly K-popu vznikli vďaka prísnemu tréningovému režimu a kreativite v choreografiách profesionálnymi tanečníkmi. Kórejskí umelci sú z hľadiska tanca vo vlastnej lige. Ich tréningový režim v tanci, speve a prezentácii je prísny. Ich krv, pot a slzy prinášajú prvotriedny výstup ohromujúcich choreografií a atraktívnych tanečných pohybov. Medzi najlepších skupinových tanečníkov, ktorý sú na vrchole patria BTS, Red Velvet, Twice, Seventeen, Astro, BlackPink, Monsta X a TXT.

 

Kontrast západu

Kórejský umelec a K-pop skupina majú kontrastné osobnosti ako umelci západu. Sú skromnejší, citlivejší a komunikatívnejší. Väčšina kórejských umelcov sa dostáva na vrchol vďaka prísnym tréningom od mladého veku. Pred dosiahnutím úspechu často prechádzajú duševným, fyzickým a psychickým utrpením.

Napriek tomu, keď nadobudnú kariérny úspech, zostávajú pokorní a nasledujú svoj tréning s rovnakou disciplínou ako doposiaľ. Okrem toho je umelec neustále v stave učenia. Zlepšujú si jazyk, prezentáciu a zručnosti; súvisiace s tancom, aby dosiahli ďalšie vrcholy vo svojej hudobnej kariére.

Nezameniteľná móda a ikonické oblečenie

Ich móda je jedinečná; muži a ženy sú skôr plachí, roztomilí a očarujúci svojím jemným a citlivým vzhľadom, než hlučným, vulgárnym a sebestredným premietaním. Navyše, používanie make-upu a farebného balzamu na pery ich robí výraznejšími ako iné hudobné skupiny. Make-up produkty používajú muži, ženy a dokonca aj sóloví umelci.

Podľa Kpopmap kórejskí umelci udávajú trendy v oblasti módy. Už skôr ako BTS boli členovia Big Bang známi svojim zmyslom pre štýl a módou. Súčasťou ich osobnosti je aj farbenie vlasov a nosenie príťažlivého oblečenia. Napriek tomu, že ide o obrovské hviezdy, ich synergia a schopnosť priniesť to najlepšie z každého člena skupiny je jedinečná.

Vizuálna prezentácia je jedným z krokov vedúcich k úspechu. Zdroj: Pexels.com

 

Nápadité melódie a hudobnej kompozície

Používanie rôznych melódií, rytmov a anglických fráz napomáha k vytvoreniu svetového hitu. Navyše, pre hudobného nadšenca, ktorý nepočúva K-pop, môže ich hudba znieť trochu nadbytočne. Bez ohľadu na to si môžete všimnúť variácie výšok, rytmu, kadencie, ktoré oddeľujú jednu skladbu od druhej. Pre medzinárodné publikum je náročné porozumieť kórejčine, ale zahrnutie fráz v angličtine im často pomôže získať aspoň akúsi predstavu o texte skladby. Okrem toho, použitie zábavných basov a beatov so zmenou toku v hudbe tiež priťahuje pre poslucháčov.

Duálny jazyk

Kórejskí členovia používajú vo svojej hudbe duálny jazyk, aby oslovili širokú masu a medzinárodné publikum, aby rezonovalo s K-popovou hudbou. Všetci členovia skupiny nemusia plynule hovoriť po anglicky. Vždy však existuje jednotlivec, ktorý ovláda prízvuk a anglickú slovnú zásobu, aby predstavil skupinu na svetovej scéne. Ako skupina naberá na úspechu, jej jazykové znalosti rozvíjajú na vystúpeniach, produkciou albumov a osobnostným rastom pomocou jazykových lekcií.

Živé koncerty sú dotiahnuté až do najmenších detailov od spevu, cez choreografiu až po kostýmy. Zdroj: Pexels.com

 

About Author

Natália Adamkovičová

Táto stránka používa bezpečnostný certifikát SSL, zabezpečené pripojenie HTTPS, technológiu cookies, monitoruje návštevnosť a cieli reklamu. Informácie o ochrane osobných údajov nájdete na podstránke Kontakt a GDPR. Súhlasíte s používaním cookies a monitoringu vo vašom prehliadači? (exspirácia po 30 dňoch) Kontakt a GDPR
Nastavenia Cookies
Áno
Nie
GDPR a Cookies
GDPR a Cookies
Cookie name Active
United Life "Životný štýl s hodnotami" Lifestyle magazín spoločnosti Multibrand, s.r.o., člena skupiny United Group ISSN 1339-4304 Vydavateľ: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 www.unitedlife.us www.unitedlife.sk  

GDPR / VPOU (všeobecné pravidlá ochrany údajov)

Platné od 24. 5. 2018

Úvodné ustanovenia

Tento dokument (ďalej iba „Poriadok“) určuje pravidlá používania webových stránok unitedlife.sk. Webové stránky www.unitedlife.sk (ďalej iba „webových stránok“ alebo „webstránky“) sprístupňuje: MULTIBRAND, s.r.o. Ivánska cesta 43 821 04 Bratislava IČO: 35863846 (ďalej iba „vydavateľ“) Zodpovedná osoba: Martin Viktory, Erik Stríž Kontaktné údaje: tel.: +421 944 306 271 e-mail: redakcia@unitedlife.sk www.unitedlife.us www.unitedlife.sk Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním webstránky je vydavateľ. Vydavateľ spracováva zhromažďované osobné údaje v súlade s ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a ďalšími záväznými právnymi predpismi v oblasti ochrany osobných údajov. Vydavateľ neposkytuje nadobudnuté údaje žiadnym iným spoločnostiam či osobám; zároveň týmto informujeme, že na základe platných právnych predpisov nás môžu oprávnené štátne orgány požiadať o sprístupnenie údajov, vrátane IP adresy používateľa webových stránok. Vydavateľ si vyhradzuje právo zmeniť poriadok. Obsah zmien poriadku bude oznámený používateľom prostredníctvom zverejnenia správy o zmene poriadku na hlavnej stránke predmetnej webstránky, kde bude ponechaný najmenej 14 dní od zverejnenia.  

Ako a na čo používame údaje používateľov webových stránok

Vydavateľ využíva nasledovné webové technológie, ktoré sú nevyhnutné pre bezpečné a plnohodnotné využívanie webových stránok; a ktoré ďalším používaním webstránok akceptujete v plnom rozsahu: 1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti 2) Cookies 3) Reklamné systémy 4) Facebook 5) Newsletter (momentálne sa nepoužíva)  

1) Analytické nástroje pre monitoring návštevnosti

Na analytiku sledovanosti našich webstránok využívame analytický nástroj Google Analytics. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na riadenie konkrétnych webových technológií, identifikáciu prípadných bezpečnostných rizík, skúmanie pohybu používateľov v rámci webstránky a na štatistické účely, vrátane použitia nástroja Google Analytics, napr. o regióne, z ktorého došlo k pripojeniu, IP čísle, dátume a čase pripojenia, o zdroji a počte pripojení, počte otváraných odkazov newslettera. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.

2) Cookies

Cookies sú súbory, ktoré do internetového termínálu posielajú a ukladajú webové stránky, ktoré navštevujete. Tieto súbory zaberajú minimum pamäte a sú celkom neškodné. Ak webovú stránku navštívite opakovane, internetový prehliadač znovu načíta uložené súbory cookies a odošle ich späť webovej stránke alebo prvku, ktorý pôvodný súbor cookie vytvoril. Vďaka tomu nemusíte vždy zadávať rovnaké nastavenia alebo opäť načítavať celý obsah webstránok, ktorý sa už raz načítal predtým. Naše webové stránky používajú súbory cookies pre účel zabezpečenia ich funkčnosti (tzv. Essential cookies), súbory cookies pre analytické funkcie pre monitoring sledovanosti a ďalej súbory cookies pre účel zobrazovania relevantnej reklamy. Dáta, ktoré spracovávame na základe súborov cookies, sú anonymné, v žiadnom prípade neodhaľujú totožnosť návštevníka. K týmto súborom nemáme žiadny prístup, pretože pri reklamách a analýze návštevnosti ich automatickými procesmi využívajú spoločnosti Google a Facebook. Súbory cookie môže užívateľ spravovať vo vlastnom internetovom prehliadači. Návody na zakázanie alebo povolenie súborov cookies nájdete v menu Možnosti alebo Nástroje. V internetovom prehliadači máte možnosť spravovať súbory cookies týkajúce sa základných funkcií, zlepšovania webovej stránky, prispôsobovania a reklamy. Zakázanie súborov cookies spôsobí, že nebudete môcť používať určité základné funkcie webových stránok. Platnosť súborov typu "session cookies" vyprší okamžite po zatvorení internetového prehliadača. Trvalé súbory cookie, vrátane lokálnej prístupných objektov ("Flash cookies"), majú platnosť niekoľko dní, týždňov a mesiacov podľa ich účelu.  

3) Reklamné systémy

Na zobrazovanie relevantných reklám našich webstránok využívame reklamný online systém Google Ads. Prevádzkovateľom tejto služby je spoločnosť Google Inc., ktorá aj zhromažďuje všetky údaje spojené s funkčnosťou služby. Informácie sa zhromažďujú automaticky a používajú sa na relevantné zobrazovanie reklám v rámci reklamnej siete Google Ads, respektíve ďalších, ktoré v rámci služby prevádzkuje spoločnosť Google Inc. Za princípy funkčnosti relevantného zobrazovania reklám zodpovedá výhradne a jedine spoločnosť Google Inc. bez akejkoľvek možnosti nahliadania či iného spracovania údajov prevádzkovateľom tejto webovej stránky. Tieto informácie sa nijakým spôsobom nespájajú s osobnými údajmi používateľa a nepoužívajú sa na identifikáciu totožnosti používateľa. Rozsah automaticky zhromažďovaných informácií závisí od nastavenia internetového prehliadača používateľa. Používateľ by si mal skontrolovať nastavenia svojho prehliadača, aby zistil, aké informácie prehliadač sprístupňuje automaticky, alebo aby zmenil tieto nastavenia. V tejto súvislosti odporúčame prečítať si obsah v sekcii „Pomocník“ v internetovom prehliadači.  

4) Integrácia Facebooku na webových stránkach

Na webových stránkach využívame technológie spoločnosti Facebook, konkrétne: Facebook likebox - okno, prostredníctvom ktorého je možné stať sa odberateľom príslušnej stránky na sociálnej sieti Facebook. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook Facebook komentáre - pod každým článkom webového portálu je umiestnený plugin pre komentovanie. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook; používateľom zverejnený komentár, meno používateľa, profilová fotografia používateľa a odkaz jeho online profil na sociálnej sieti je však viditeľný pre každého iného návštevníka webového portálu. Tlačidlo Facebook like - tlačidlo pri článkoch, prostredníctvom ktorého je možné označiť v rámci pravidiel sociálnej siete Facebook obsah webového portálu titulom „páči sa mi“. Pre riadne používanie tejto technológie nezhromažďujeme žiadna dáta o používateľoch, tieto údaje spracováva v rámci vlastných obchodných podmienok spoločnosť Facebook.  

5) Newsletter

Súčasťou komunikačného kanála webových stránok je aj služba Newsletter, ktorá je zriaďovaná spoločnosťou The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. V rámci služby Newsletter zasiela vydavateľ prostredníctvom elektronickej pošty na adresu uvedenú používateľom (e-mailová adresa) informáciu vo forme elektronického listu (e-mail), ďalej iba „newsletter“. Služba Newsletter sa poskytuje bezplatne a je časovo neobmedzená. Podmienkou používania služby Newsletter je, aby používateľ vlastnil počítač alebo iné multimediálne zariadenie s internetovým pripojením a mal aktívny účet elektronickej pošty (e-mail). Prevádzkovateľom osobných údajov používateľov – jednotlivcov poskytnutých v súvislosti s používaním služby Newsletter je spoločnosť The Rocket Science Group prostredníctvom jej služby Mailchimp. Prevádzkovateľ webových stránok nie je vlastníkom a ani držiteľom e-mailových adries a ani ich neposkytuje ďalším spoločnostiam či osobám. Používateľ môže kedykoľvek, bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli akékoľvek náklady, zmeniť predchádzajúcu adresu elektronickej pošty (e-mailová adresa), na ktorú sa zasiela newsletter alebo zrušiť službu Newsletter kliknutím na odkaz „Zrušiť odber“, ktorý sa nachádza v päte každého newsletteru a následne zrušenie tohto odberu po otvorení webstránky služby Mailchimp tento odber zrušiť.  

Platné od 24. 5. 2018, verzia 1.0.1


 
Save settings
Cookies settings