Porsche uvádza najzákladnejšiu 911-ku. Ani s 385 koňmi sa nedá rozhodne zahanbiť

Najlacnejšie vyhotovenie ikonického Porsche je na svete.

V decembri minulého roka nám Porsche predstavilo úplne novú, v poradí 8. generáciu 911-ky. Evolučný exteriér a revolučný interiér dopĺňa opäť ešte viac vyšperkovaná technika, ktorú v čase uvedenia na trh reprezentovali verzie Carrera S a Carrera 4S. Ich spoločným srdcom je v zadnej časti uložený preplňovaný šesťvalec, ktorý medzigeneračne ponúka viac výkonu a nová 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Plochý trojliter tak doteraz v základe disponoval silou 331 kW / 450 koní, čo je o 30 koní viac než mala doteraz verzia s dodatkom S.

V tomto momente nás ale Porsche informuje o tom, že ponúkané portfólio sa rozrastie o najzákladnejšie vyhotovenie, teda verziu Carrera. Novinka bez písmena „S“ v názve sa rovnako spolieha na dvakrát preplňovaný 3-litrový boxer, jeho výkon však v tomto prípade predstavuje hodnotu „len“ 283 kW / 385 koní a 450 Nm. Odrazový mostík v modelovom rade 911 je tak é 65 koní slabší ako sprvoti predstavená Carrera S, respektíve Carrera 4S. Dodať ale musíme, že medzigeneračne ide o 15-koňový nárast výkonu.

Dizajnový návrh ostáva nezmenení

Po estetickej stránke sa prakticky nič nemení. Jedinou odlišnosťou sú tak samotné nápisy a iné, štandardne menšie disky kolies. Vpredu sú to 19″ kolesá, zatiaľ čo vzadu o palec väčšie. Za nimi sa ukrývajú 330-milimetrové kotúče brzdovej sústavy. Dizajn karosérie tak ostáva identický so silnejšími vyhotoveniami Carrera S a Carrera 4S.

Aj Carrera sa tým pádom hrdí novou Matrix-LED technológiou s prepracovanou grafikou a funkcionalitou. Naopak, vzadu zaujmú nielen vystupujúce a navzájom prepojené koncové LED-kové svetlá, ale aj prepracovaný kryt motora a novo tvarovaný nárazník, ktorý mal debut s S-kovými modelmi Pod zadné okno sa nasťahovali vertikálne lamely s integrovaným tretím brzdovým svetlom, zatiaľ čo značka si svoje miesto našla po novom oveľa nižšie, medzi dvojicou rozmerných koncoviek výfuku.

Kokpit, ktorý sme už za posledné mesiace dobre spoznali ostal bezo zmien. Za vynoveným volantom sa teda nachádza centrálne umiestnený analógový otáčkomer a dvojica displejov po jeho stranách. Strednej časti palubovky kraľuje 10,9″ dotyková obrazovka infotainmentu PCM. Pod širokouhlým displejom je 5 hlavných fyzických tlačidiel, okrem nich ale zvyšok ovládacích prvkov nájdeme v stredovom tuneli. Z neho vyčnieva úplne nový a pomerne netypický volič prevodovky.

Základ, ktorý nezahanbí

Plochý šesťvalec katapultuje novinku na stovku za 4,2 sekundy, v prípade príplatkového paketu Sport Chrono sú to dokonca len rovné 4 sekundy. To nie je na najzákladnejšiu 911-ku v ponuke vôbec zlý údaj! Maximálna rýchlosť je 293 km/h, zatiaľ čo otvorený karosársky variant môže úháňať rýchlosťou 291 km/h a jeho akcelerácia je o dve desatiny pomalšia. Áno, nový základný model 911 je možné objednať ako kupé aj ako kabriolet.

S príchodom slabšej verzie sa napokon upravili aj cenové relácie 8. generácie ikonickej 911-ky – na nemeckom trhu model 911 Carrera kupé štartuje na čiastke od necelých 105-tisíc €, zatiaľ čo kabriolet si automobilka cení na čiastku minimálne 119-tisíc €. Už čoskoro sa Porsche chystá predstaviť základná verziu aj s pohonom všetkých štyroch kolies, teda počin 911 Carrera 4. Nepochybne, skôr či neskôr spoznáme aj oveľa silnejšie varianty, keďže i v tejto generácii sa počíta s verziami ako je GTS, Turbo (S) či GT3 (RS).

 

INZERCIA: Peugeot Jesenné výhody

Porsche rozširuje portfólio elektrickej novinky o základnú verziu. Čo ponúkne najlacnejší Taycan?

Nedávno odhalený elektromobil od Porsche prichádza v základnom vyhotovení.

19. októbra 2019

Trvalý rast je nemožný

Ako súvisia recesie s inováciami

Krízy vznikajú a zároveň zanikajú. Je to kolobeh, ktorý je našou súčasťou od nepamäti. Navzájom súvisiace obdobia štádií ekonomiky, kedy obdobie konjunktúry (rastu) striedajú obdobia recesie (poklesu).

17. októbra 2019

TEST Peugeot 508 SW Allure 1.5 BlueHDi 130k EAT8

7 dôvodov, pre ktoré je podľa nás Peugeot 508 SW autom roka

Na tomto fantastickom kombi nenájdete chybu ani vtedy, keď ju budete urputne hľadať. Peugeot 508 SW na nás nesmierne zapôsobil.

16. októbra 2019

BMW predstavuje úplnú novinku. Rad 2 v štýlovom balení Gran Coupé má primárne predný pohon

Nová dvojka prichádza sprvoti ako štýlové 4-dverové kupé.

16. októbra 2019

Najrýchlejší sériový sedan na svete dostal exkluzívne doplnky. Toto je vylepšený Flying Spur

Luxusný Flying Spur dostal exkluzívny paket Blackline.

14. októbra 2019

Seriál o Číne

Predstihne Čína v umelej inteligencii USA?

Na základe sledovania informácií, ktoré sa na nás valia zo všetkých strán by sa mohlo zdať, že Čína nás všetkých čoskoro prevalcuje svojou inovačnou aktivitou. To isté sa týka aj vnímania jej pokroku v umelej inteligencii.

11. októbra 2019

Už vieme, ako bude nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem vyzerať a kedy príde

Príchod jednej z najväčších noviniek tohto roku je na spadnutie.

11. októbra 2019

Sila jednoduchého gesta

Tento šéf ročne napíše 9200 narodeninových pohľadníc, vysvetľuje význam vďačnosti

Sheldon Yellen je CEO stavebnej spoločnosti BELFOR Holdings, Inc. a každý rok napíše ručné narodeninové blahoželania všetkým vyše 9-tisíc zamestnancom.

10. októbra 2019

Zrod legendy v priamom prenose

Pompézne Gran Coupé od BMW prichádza vo vrcholnej verzii M8. Má sa AMG GT 63 S čoho báť?

Posledný dielik skladačky menom 8 je realitou.

9. októbra 2019

Revolučná Corvette prišla o strechu. Vyše 500-koňový osemvalec ale naďalej ostáva

Corvetta prvýkrát s plechovou sťahovacou strechou.

8. októbra 2019

Bublina alebo Boom?

Šialené tempo: Iba dvojročný startup BIRD má dnes hodnotu 2,5 miliardy

Je mimoriadny rast hodnoty „kolobežkových firiem“ postavený na stabilných základoch?

7. októbra 2019

Na predaj výhradne spolu

Aston Martin a Zagato na počesť 60-ročnej spolupráce prinášajú dve špecialitky za 6 miliónov libier

Oba modely vzniknú v obmedzenom počte, na predaj budú výhradne spolu.

5. októbra 2019

Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.

2. októbra 2019

Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3

RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.

30. septembra 2019

Horúca správa!

Oficiálne zastúpenie značky Tesla na Slovensku? Elon Musk dúfa, že už budúci rok!

CEO Tesly má v pláne vzdať poctu slávnemu vynálezcovi akým bol Nikola Tesla.

24. septembra 2019

Najkrajšie sci-fi tohto roka

Ad Astra je úchvatný filmový zážitok, nevyhol sa však rozporom

Ako by asi vyzeral Strom života (2011), ak by bol vesmírnym sci-fi? Práve takto – ako Ad Astra.

24. septembra 2019

Dal 97% majetku na charitu

Barron Hilton zomrel vo veku 91 rokov. Prečítajte si jeho príbeh.

Sieť luxusných hotelov nezaložil, ale vybudoval z nich svetový fenomén. Bol známy aj pre svoju filantropickú činnosť.

23. septembra 2019

Funkcia priateľstva podľa Jana Wericha: Násobenie, delenie a dôvera

Jan Werich v televíznom zázname hovorí o význame a podstate skutočného priateľstva, ktoré každý z nás tak nevyhnutne potrebuje k naplnenému životu.

20. septembra 2019

TECHNOLÓGIE A ENVIRO

Ťažba kryptomien údajne vyprodukuje 800 ton CO2 ročne. Ako je to možné?

Príde vám to ako hlúpy hon na oxid uhličitý? V skutočnosti je ale aj obyčajné využívanie počítačových programov naviazané na produkciu škodlivých plynov, hoci nie úplne priamo. Čítajte o tejto téme viac.

20. septembra 2019

Fotogaléria

Každá mala garsónka má obrovský potenciál, pozrite si príklady zo sveta

Aj malé garsónky môžu byť pekným miestom na život, stačí do nich investovať trocha času, peňazí a citu.

19. septembra 2019

Jeden mobil na celý život: Etická výroba sa stáva novým trendom

Mali by sme skončiť s konzumným spôsobom života a začať si elektroniku viac vážiť? Určite áno, ale nevieme, či je toto tá správna cesta…

18. septembra 2019