Aktuálna mapa výskytu koronavírusu, počtu nakazených i vyliečených

Odkaz na slávnu históriu Bugatti má 1 600 koní a astronomickú cenovku okolo 8 miliónov €

Oslavný model vznikne v obmedzenom počte.

Bugatti rozširuje svoje portfólio o ďalší mimoriadne exkluzívny kúsok, ktorým automobilka odkazuje na svoju históriu. Novinka nesie názov Centodieci (v preklade z taliančiny znamená „110“), čím jasne reaguje na výročie 110 rokov od založenia značky. To však zďaleka nie je všetko. Samotným názvom totiž odkazuje na na model EB110, čiže jeden z najúchvatnejších automobilových počinov deväťdesiatych rokov. Ten prišiel na svet v čase, kedy by Ettore Bugatti oslávil 110. narodeniny. No a práve slávny model EB110 sa stal predlohou pre exkluzívnu novinku.

Centodieci je postavený na základoch modelu Chiron, navonok to ale nedáva prakticky vôbec znať. Exteriér hyperšportu sa totiž zmenil od základov, keďže prioritou bol odkaz na slávny počin. Tradičná predná podkova sa tým pádom značne zmenšila, po stranách nechýbajú horizontálne orientované otvory na prívod vzduchu. Veľká pozornosť sa upriamuje na predné full-LED svetlomety s mimoriadne úzkym profilom. V ich rohu napokon evidujeme výrazné otvory tiahnúce sa smerom k bohu vozidla, ktoré veľkou mierou usmerňujú obtekanie vzduchu.

Pri pohľade z profilu je jasné, že tradičný C-čkový efekt B-stĺpika modelu Chiron je minulosťou. Nahradilo ho päť dizajnovo zaujímavo riešených okrúhlych otvorov odkazujúcich práve na počin EB110. Ani v tomto prípade nejde len o estetickú záležitosť, keďže otvory slúžia na prívod vzduchu k agregátu. Zadnej časti dominuje obrovské krídlo a efektný horizontálny pás LED-kového osvetlenia. Do oka napokon padnú štyri obrovské koncovky výfukov, ktoré sú pomerne netypicky orientované na výšku.

Žiaľ, pohľad do interiéru nám zatiaľ automobilka neumožnila, dokonca aj počas samotného odhalenia mal totiž vystavený exemplár úplne nepriehľadné okná. Je ale len otázkou času, kedy nám Bugatti svoju novú pýchu ukáže detailnejšie aj zvnútra.

AVIS Maxirent

Srdcom novinky je samozrejme 8-litrový agregát W16, ktorý disponuje výkonom až 1 176 kW / 1 600 koní a štyrmi turbodúchadlami. Poháňané sú pochopiteľne všetky štyri kolesá a to prostredníctvom 7-stupňovej automatickej prevodovky. Centodieci je následne o približne 20 kilogramov ľahšie ako „klasický“ Chiron. Automobilka uvádza, že táto exkluzivitka dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 2,4 sekundy, na dvestovke je za 6,1 sekundy a v rýchlosti 300 km/h sa ocitne len za 13,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na úrovni 380 km/h.

Bugatti navyše tvrdí, že Centodieci ponúkne ešte lepšie a rýchlejšie prejazdy zákrutami, za čo môže nielen lepšia obratnosť vozidla, ale aj značne zlepšený prítlak. Na záver dodajme, že vznikne len 10 kusov. Limitovaná séria je už podľa očakávaní vypredaná, každý z exemplárov pritom bude stáť približne 8 miliónov €.