Nové 625-koňové super-SUV-čka od BMW dajú stovku za 3,8 sekundy. Privítajte X5 M a X6 M

Hneď v úvode spoznávame aj silnejšie vyhotovenia pod názvom Competition.
Vydané 2. októbra 2019 / Autor / Obsahuje tieto témy: , , , , , ,

BMW nám už dlhšie naznačovalo, že skôr či neskôr spoznáme novú generáciu modelov X5 a X6 vo vrcholných verziách, ostatne, napovedali tomu aj pomerne časté úniky. Dnešným dňom sa plány pretavili do reality a my spoznáme ďalších zástupcov akejsi triedy „Super-SUV“, teda X5 M a X6 M. Zaujímavosťou pritom je, že hneď v úvode sa automobilka rozhodla predstaviť aj výkonnejšie novinky, ktoré disponujú dodatkom Competition v názve a na scénu prichádzajú vôbec poprvýkrát v histórii v prípade týchto modelov. Poďme ale pekne po poriadku.

Novinky sú charakteristické masívnym bodykitom, ktorý zaujme veľkými otvormi v prednom nárazníku či rozmernou štvoricou koncoviek výfuku vzadu. Celý zovňajšok podlieha aerodynamike, o čom svedčia otvory na prívod vzduchu, aerodynamické spätné zrkadlá, difúzor či decentný spojler na streche, respektíve veku batožinového priestoru. Vôbec prvýkrát v prípade modelov X5 M a X6 M sú odlišné veľkosti kolies medzi prednou a zadnou nápravou – modely Competition majú vpredu 21, zatiaľ čo vzadu až 22″ disky.

Do ponuky sa zaradili nové špecifické odtiene karosérie, ale aj špičkový brzdový systém – vpredu ho tvoria 395-milimetrové kotúče so 6-piestovými pevnými strmeňmi, zatiaľ čo vzadu 380-milimetrové kotúče. Interiér zaujme najmä novými športovo vyzerajúcimi dekórmi, koženým voličom prevodovkami alebo športovými sedadlami. Inak je kokpit viac-menej totožný s klasickými vyhotoveniami, takže nechýbajú dva 12,3″ displeje infotainmentu. Prednosťou M-kových modelov bude ale vynovená grafika digitálnych budíkov, kde sa nasťahoval aj akýsi superšport režim s centrálnym rýchlomerom.

Srdcom noviniek je 4,4-litrová V8-čka M TwinPower Turbo s výkonom 441 kW / 600 koní a 750 Nm. To je o 25 koní viac ako tomu bolo doteraz. Verzie Competition však dostali až 460 kW / 625 koní, čo je o ďalších 25 koní navyše. Automobilka uvádza, že akcelerácia modelov X5 M a X6 M na stovku trvá len 3,9 sekundy, pri verziách Competition je to dokonca len 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na úrovni 250 km/h, v prípade príplatkového paketu M Driver sa ale maximálna rýchlosť posunie až na hranicu 285 km/h.

INZERCIA

O prenos sily sa stará 8-stupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic. Poháňané sú samozrejme všetky štyri kolesá, X5 M aj X6 M ale dostali športový pohon M xDrive, čo značí, že vzhľadom k zvolenému režimu je možné meniť preferencie náprav (4WD a 4WD Sport). Čisto zadný pohon, teda režim 2WD sa ale v tomto prípade nekoná a ostáva verný jedine pre modely M5 a M8. Samozrejmosťou je aktívny M diferenciál, zatiaľ čo adaptívny M podvozok s elektronicky ovládanými tlmičmi disponuje aktívnou stabilizáciou naklánania. Presné ceny zatiaľ nepoznáme, je ale jasné, že presiahnu 100-tisíc €.

Pokračujte na ďalší príspevok »