Fantastický 5-valec žije ďalej! Ikonický motor s výkonom až 400 koní získalo nové Audi RS Q3
RS Q3 prichádza na scénu v dvoch karosárskych verziách.
Audi nás pred pár mesiacmi informovalo o tom, že tento rok chystá predstaviť až 6 modelov s plaketami RS, čo nie je vôbec málo, najmä ak je v súčasnosti trend prinášať skôr elektrifikované počiny. V sklonku niekoľkých týždňov sme tak spoznali modely ako RS6 Avant či RS7 Sportback, teraz ale prichádza na rad modelový rad Q3, na svetlo sveta sa preto predrali verzie RS Q3 a RS Q3 Sportback. Ich spoločných znakov je viac než dosť, lepšie je tak skôr povedať, v čom sú tieto novinky odlišné, no a to napovedá samotný názov – prvý variant zastupuje klasický mestský crossover (alebo ak chcete SUV), zatiaľ čo druhý s dodatkom Spotback predstavuje akési SUV kupé.
Poznávacím znakom vrcholných verzií je masívnejšia maska, ktorá nabrala rozmery najmä do šírky. Do celkovej šírky narástli aj samotné karosérie, a to konkrétne o centimeter na každej strane, za čo môžu vytiahnuté blatníky. Modely RS sú zároveň o centimeter nižšie ako štandardné verzie, pričom RS Q3 Sporback je o 45 milimetrov nižší ako RS Q3. Na oboch koncoch pochopiteľne nechýba pekne spracovaná full-LED technológia, mimoriadne agresívny zovňajšok, ktorý je možné zabaliť to nových pestrých farieb následne zakončujú dve robustné koncovky výfuku.
Ako je už zvykom, v ponuke nemôže chýbať ani príplatkový čierny paket, ktorý do tejto farby zabalí všetky exteriérové detaily. Štandardom sú 20″ kolesá, za príplatok ale nechýbajú ani 21″ disky či karbón-keramické brzdy (380, respektíve 310-milimetrové kotúče). V kokpite je zmien minimum. Do ponuky sa zaradili nové športové dekóry, časti čalúnené Alcantarou či športové sedadlá s integrovanými opierkami.
To najpodstatnejšie sa ale ukrýva pod povrchom. Srdcom noviniek je ikonický päťvalec 2.5 TFSI, ktorý má na krku nejedno víťazstvo v ankete motor roka. Po stránke parametrov k žiadnemu prekvapeniu nedošlo, preto aj tieto počiny disponujú výkonom 294 kW / 400 koní a 480 Nm, čo sú identické hodnoty ako má napríklad modernizované TT RS. Audi sa tak chvalabohu naďalej nemieni vzdať ospevovaného päťvalca, ktorý ponúka nielen parádne technické parametre, ale aj nezameniteľný zvukový prejav.
Automobilka uvádza, že obe verzie dokážu akcelerovať na stovku za 4,5 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na 250 km/h, prípadne 280 po odblokovaní. Asi nikoho neprekvapíme, keď napíšeme, že pohon zastrešuje známe quattro (riešenie s Haldexom), zatiaľ čo o sprevodovanie sa stará 7-stupňová prevodovka S tronic. Bližšie informácie ani cenové relácie zatiaľ zverejnené neboli.