Nissan a Italdesign šokujú! Ich 720-koňové GT-R50 ide do sériovej výroby za vyše milión €
Výstredný koncept sa vskutku nečakane pretavil do sériovej podoby.
Nissan GT-R si netreba absolútne predstavovať, ostatne, ikonický Japonec minulý rok oslávil už svoje 50. výročie. Práve pri tejto príležitosti nám automobilka vlani v spolupráci so zhodne dlho pôsobiacim dizajnovým štúdiom Italdesign ukázala pozoruhodný koncept GT-R50 by Italdesign. Čuduj sa svetu, v uplynulých dňoch sme sa dočkali jeho produkčnej verzie.
Oproti štúdii, ktorá oslavovalo dvojité jubileum, sú zmeny napokon len v detailoch. To je rozhodne dobrá správa, keďže po dizajnovej stránke vyzerá exkluzivitka mimoriadne atraktívne a zároveň do nemalej miery nadväzuje na súčasnú generáciu GT-R-ka. Na rozdiel od konceptu je produkčný model vybavený konvenčnými spätnými zrkadlami (nie kamerami) a decentnými zmenami prešiel aj zadný karbónový difúzor.
Masívny predný nárazník, netypicky tvarovaná strecha s akousi plutvou či mohutný výsuvný spojler, ktorý sa vztyčuje nad vystupujúcimi svetlami tak ostali prakticky bezo zmien. Zábermi interiéru v sériovej podobe však doposiaľ nedisponujeme, dá sa ale predpokladať, že ani ten by nemal byť zásadné odlišný od minuloročného konceptu.
Azda tou najdôležitejšou informáciou je fakt, že automobilka oznámila produkčnú výrobu v počte až 50 kusov, čo je na daný typ vozidla pomerne slušne veľké číslo. Ostatne, samotní zástupcovia značky tvrdia, že evidujú prekvapivo veľký dopyt a hneď niekoľko prijatých záloh. Je teda dosť pravdepodobné, že limitovaná séria je už v tomto momente vypredaná. Prvý sériový model (jedného z prvých zákazníkov) bude vystavený na budúcoročnom autosalóne v Ženeve, pričom dodanie všetkým zvyšným zákazníkom by malo prebehnúť do konca roka 2021.
Bob Laishley, riaditeľ globálneho programu športových modelov Nissan dodáva, že každý zo zákazníkov bude môcť priamo od výroby siahnuť po rôznych typoch individualizácie, s ktorou nemá Italdesign žiadny problém, práve naopak, skôr dlhoročné skúsenosti. Vo výsledku tak každý exemplár zhmotní unikátne majstrovské dielo.
A čo sa nachádza pod kapotou? Asi nikoho neprekvapí, že ide o dobre známy 3,8-litrový šesťvalcový agregát. Ručne skladaný, dvakrát preplňovaný motor si zobral na paškál dvorný úpravca Nismo, čím sa výsledný výkon vyšplhal až na úroveň 530 kW / 720 koní a 780 Nm. Poháňané sú samozrejme naďalej všetky štyri kolesá. Na záver už ostáva len cena – každý z limitovaných exemplárov bude stáť minimálne 990-tisíc €. Bez dane!