Naftový parník od Audi získal vynovený vzhľad a modernejší kokpit. 435-koňová V8-čka zostáva

Rozsiahla modernizácia veľkého SUV od Audi neobchádza ani vrcholný variant.

MAGIC TRAVEL, VisitMaldives.sk

Krátko na to, ako Audi ukázalo vskutku rozsiahly facelift obľúbenej Q7-čky, prichádza na rad aj jej najsilnejšia verzia. Tou je variant SQ7, ktorý rovnako obdržal nové technológie a modernejší vzhľad. Dominantnou črtou prednej časti je tak upravená 8-uholníková maska Single frame so zvýraznenými vertikálnymi lamelami. Po jej stranách evidujeme rozmerné otvory na prívod vzduchu, zatiaľ čo o svietivosť sa stará systém HD Matrix LED, ktorý za príplatok dopĺňa predné reflektory o laserové diaľkové svetlá.

Oproti klasickým verziám sa SQ7-čka líši spätnými zrkadlami s povrchom pripomínajúcim hliník či štvoricou oválnych koncoviek výfuku. Zadné svetla sú po novom opticky prepojené chrómovou lištou, ich grafika je pritom medzičasom značne prepracovaná. Exteriér napokon zdobia ostrejšie tvarované bočné prahy či ešte výraznejšie disky, ktoré môžu mať až 22″. Vecou príplatkovej výbavu môže byť paket čiernych doplnkov alebo napríklad špecifický šedý lak Daytona, aký automobilka použila aj pre účely promo fotografii.

Zásadne inovovaný kokpit

Aj v prípade vrcholnej SQ7-čky platí, že najväčšou zmenou prešiel interiér. Takmer celá palubná doska bola totiž prevzatá z modelu Q8, vďaka čomu sa do kokpitu nasťahovala až trojica rozmerných obrazoviek – 12,3″ digitálne budíky Audi Virtual Cockpit s novou centrálne orientovanou grafikou, stredný 10,1″ tzv. Black Panel displej a v poslednom rade 8,6″ displej určený na ovládanie klimatizácie. Obdobné rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov poznáme už aj z nových modelov A6, A7 či A8.

Na želanie Audi montuje do SQ7-čky rozličné komfortné prvky ako napríklad 4-zónovú automatickú klimatizáciu, audio sústavu Bang & Olufsen Advanced Sound System s trojrozmerným (3D) priestorovým ozvučením alebo Air Quality Paket s aromatizáciou a ionizátorom. Vrchol ponuky voliteľných sedadiel predstavujú ergonomické predné sedadlá so všestranne nastaviteľným profilom a športové sedadlá S plus, obidve na želanie s klimatizáciou a masážnou funkciou.

Dobre známa technika

Po stránke techniky sa nakoniec nič nemení, čo je aj trochu prekvapíme. Síce môžeme byť radi, že chvalabohu nedošlo k žiadnemu downsizingu ako v prípade novej S6-ky, respektíve S7-čky, na druhú stranu, menší výkonnostný doping sa trochu očakával. Nedostatkom výkonu však SQ7-čka rozhodne netrpí, práve naopak. O pohon sa stará 4-litrová V8-čka TDI s výkonom 320 kW / 435 koní a 900 Nm v rozsahu od 1 250 – 3 250 ot./min.

Aj modernizovaná verzia tak dokáže vyšprintovať z 0-100 km/h len za 4,8 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na úrovni 250 km/h. Samozrejme, štandardom je pohon všetkých štyroch kolies quattro a jedinou možnosťou je aj 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Automobilka uvádza, že kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni okolo 7,5 l/100 km.

Naďalej pritom platí, že motor doprevádzajú až 3 turbodúchadlá, respektíve, 2 konvenčné turbodúchadla a jeden akýsi elektrický kompresor (EAV), ktorý je napájaný elektrickou sieťou s napätím 48 V. Pre SQ7-čku je sériovo dodávaný športový vzduchový podvozok, za príplatok nechýba technológia natáčania zadných kolies (až 5-stupňový náklon) alebo športový zadný diferenciál. Pri takmer dva a pol tonovom SUV-čku určite padnú vhod aj aktívne stabilizátory, ktoré eliminujú nakláňanie karosérie.

  

Volkswagen ARTEON

Čítajte aj ďalšie podobné články:

Ikonická RS6-ka prichádza v novom podaní. Rodinný superšport má 600 koní a stovku dá za 3,6 sekundy

21. augusta 2019

Z najmenšieho Audi vznikol mestský Allroad. A1 citycarver chce zaujať hlavne mohutnejším exteriérom

29. júla 2019

Už len ako hybrid

Obľúbené Audi Q7 dostalo v rámci veľkého faceliftu laserové svetlá, úplne nový kokpit a hybridnú techniku

2. júla 2019